منوی سایت

نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا

بازدیدها: 119

نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا

نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا را می‌دانید؟ اگر شما هم در خانه فردی را دارید که به کرونا مبتلا شده است و در قرنطیه بسر می‌برد حتما یک اتاق را برای جداسازی فرد بیمار از بقیه اعضای خانه اختصاص داده‌اید، پس از بهبودی فرد بیمار اینکه از ضدعفونی کامل اتاق فرد بیمار مطمئن شویم و بدانیم براحتی می‌توان از آن اتاق استفاده کرد شاید کار سختی به نظر برسد. تیم سارجو در این مقاله نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا را بطور کامل به شما آموزش داده است تا از ضدعفونی اتاق بیمار مطمئن شوبد، با ما همراه شوید.

ضدعفونی و تمیز کردن چه تفاوتی دارد؟

ابتدا لازم است بدانید تمیز کردن به پاک کردن میکروب‌ها، خاک و ناخالصی‌ها  و درکل هر کثیفی که با چشم دیده می‌شود از سطوح اشاره دارد. با تمیز کردن، میکروب‌ها را از بین نمی‌رود، اما با پاک کردن آنها از سطوح، تعداد آنها و خطر انتشار عفونت کاهش می‌یابد. ضد عفونی کردن به استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن (کشتن) میکروب از روی سطوح اشاره دارد. این فرآیند لزوما سطوح کثیف را تمیز نمی‌کند یا میکروب‌ها را پاک نمی‌کند، بلکه با کشتن میکروب‌های روی یک سطح پس از تمیز کردن، می‌تواند خطر انتشار عفونت را بیشتر کاهش دهد.

نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا

مراحل ضدعفونی کردن اتاق بیمار

قبل از شروع به ضدعفونی کردن اتاق بیمار، ماسک جراحی و یک جفت دستکش پوشیده شود. از لمس صورت و چشم‌ها در طول ضدعفونی اتاق  بیمار خودداری کنید.

پنجره‌های اتاق بیمار مبتلا به کرونا به منظور تهویه مناسب قبل از شروع ضدعفونی و تا کمی بعد از اتمام کار، باز نگه داشته شوند.

مراحل ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی

ملحفه‌ها و پوشش آلوده تخت را خارج کنید. لباس ها، ملحفه ها و حوله های حمام بیمار را طبق دستورالعمل مخصوص ماشین لباس‌شویی خود بشویید دفقط ر صورت امکان از بالاترین درجه حرارت آب برای شستن لباس‌ها استفاده کرده و بگذارید کاملاً خشک شوند. هنگام جا به جا کردن لباس‌ها و ملحفه های کثیف فرد بیمار حتماً دستکش یکبار مصرف بپوشید و بعد از استفاده از دستکش آن را دور بیندازید.

برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا، باید محلول‌های سفید کننده رقیق شده خانگی و یا محلول‌های الکلی با حداقل 70% الکل مؤثر استفاده شوند، دقت کنید که باید اجازه دهید محلول به مدت یک دقیقه روی سطح باقی بماند.

چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟

مطالعات نشان می‌دهد که آلوده ترین نقاط اتاق بیمار، میز تخت بیمار، تمام طول لبه محافظ تخت، کمد لباس، صندلی، کلیدهای برق، دستگیره درب ، لبه خارجی و کل فضای داخل روشویی، کاسه توالت، کفپوش اتاق، پنجره شیشه‌ای، طرف داخلی درب شیشه‌ای اتاق و هواکش است. پس در ضدعفونی کردن این نقاط دقت عمل بیشتری داشته باشید.

برای ضدعفونی کف اتاق اگر کف اتاق موکت یا قالی استفاده شده است برای ضدعفونی کامل کف در صورت امکان آن‌ها را بشویید. از بالاترین درجه حرارت ممکن آب استفاده کرده و بعد آن‌ها را به دقت و کاملاً خشک کنید و حتما از مواد ضدعفونی کننده‌ی مناسب و تایید شده برای ضد عفونی کردن آن‌ها استفاده کنید.

چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟

اگر کف اتاق کفپوش یا سرامیک می‌باشد با استفاده از مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شوند و سپس توسط آب با دمای زیاد و کف فراوان و یا مواد ضدعفونی کننده کاملا شسته شوند.

همه پارچه‌های مورد استفاده و همچنین ضایعات حاصل از تمیزکاری در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.

پس از تکمیل تمیزکاری و ضدعفونی اتاق بیمار، ماسک و دستکش‌ها را درآورده و دست‌ها با آب و صابون به مدت بیست ثانیه شسته شوند و لباس‌هایتان را ترجیحا عوض کنید.

چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟

مطالب مرتبط و پربازدید:

راهنمای ضدعفونی کردن لباس‌ها در دوران کرونا

راهنمای کامل ضدعفونی کردن خریدها

خدمات ضدعفونی مطب

ضدعفونی راه پله و مشاعات شیراز

ضدعفونی خودرو شیراز

ضدعفونی منزل و محل کار شیراز

نکاتی کلی و خلاص شده برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا

  • برای ضدعفونی کردن لوازم برقی اتاق بیمار مبتلا به کرونا حتما برق آن‌ها را قطع کنید و از اسپری کردن مستقیم مایع ضدعفونی کننده روی آن‌ها اجتناب کنید، برای این کار می‌توانید یک دستمال تمیز بردارید و ماده ضدعفونی کننده را روی آن بریزید و با دقت بر روی همه بخش‌ها بکشید.
  • در انتخاب و خرید پاک‌کننده‌ها و شویندهای مصرفی‌تان دقت کنید. بهتر است مطمئن شوید که شوینده‌هایی که خریداری می‌کنید، قابلیت از بین بردن ویروس‌ها پاک کردن جرم‌ها و میکروب‌ها را دارند و  علاوه بر خاصیت شویند‌گی، ضدعفونی کننده نیز  هستند.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا ، ماده ضدعفونی کننده مطابق با دستورالعمل سازنده آماده یا از محلول سفیدکننده (رقیق شده) استفاده شود.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا ، برای سطوحی که کاربرد سفیدکننده مناسب نیست می‌توان از الکل استفاده کرد.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا پارچه‌ها با محلول ضدعفونی یا سفیدکننده خیس و برای تمیز کردن سطوحی که امکان تماس مکرر با آن ها وجود داشته است استفاده شود.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا استفاده از دستکش یک بار مصرف و ماسک مناسب هنگام تمیزکاری و ضد عفونی کردن ضروری است.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا توالت‌ها با مجموعه جداگانه‌ای از وسایل تمیز کننده و با استفاده از ماده ضدعفونی یا محلول سفیدکننده تمیز شوند.
  • برای ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا از ضدعفونی کننده‌های مناسب استفاده و به این نکته توجه شود که مواد ضدعفونی کننده مختلف برای تأثیرگذاری به زمان‌های مختلف تماس با سطح نیاز دارند.
  • برای اتاق بیمار مبتلا به کرونا تهویه یا هوای تمیز در نظرگرفته شود.
  • در صورت امکان و اگر فرد بیمار توانایی دارد به او یک کیسه زباله مناسب داده شود تا در طول حضورش در اتاق، خودش زباله‌ها را در کیسه قرار دهد.
  • در صورتی که از سرویس بهداشتی مشترک استفاده می‌شود پس از هربار حضور فرد بیمار در آن، باید به طور کامل ضد عفونی انجام شود.
  • ظروف مورد استفاده بیمار در صورتی که یک بار مصرف نیستند برای شست‌وشو با دستکش برداشته و سپس با آب داغ و مایع شوینده شسته شوند. بعد از هر بار شست وشو یا دفع زباله، دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.
  • همه سطوح قابل دسترس (سینک، شیرها، جا صابونی، محل قرار گیری دستمال توالت، دیوارها، دستگیره‌ها، دستگیره سیفون و …) باید تمیز شوند.
  • همه پارچه‌های مورد استفاده و همچنین ضایعات حاصل از تمیزکاری در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.
  • پس از تکمیل تمیزکاری و ضدعفونی، دستکش‌ها در آورده و دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.
  • دستکش‌ها و ماسک در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.
  • فرد مسئول تمیزکاری باید بلافاصله پس از اتمام کار دوش بگیرد و لباس‌هایش را عوض کند.

چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟

۱- حداقل سه ساعت قبل از تمیز کردن اتاق، فرد بیمار اتاق را ترک کند
۲- قبل از شروع به تمیز کردن، ماسک جراحی و یک جفت دستکش پوشیده شود.
۳- توالت‌ها با مجموعه جداگانه‌ای از وسایل تمیز کننده و با استفاده از ماده ضدعفونی یا محلول سفیدکننده تمیز شوند.
۴- همه سطوح قابل دسترس (سینک، شیرها، جا صابونی، دیوارها، دستگیره‌ها، دستگیره سیفون و …) باید تمیز شوند.
۵- همه پارچه‌های مورد استفاده و همچنین ضایعات حاصل از تمیزکاری در کیسه‌های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه دور انداخته شوند.
۶- فرد مسئول تمیزکاری باید بلافاصله پس از اتمام کار دوش بگیرد و لباس‌هایش را عوض کند.
۷-  در صورت امکان و اگر فرد بیمار توانایی دارد به او یک کیسه زباله مناسب داده شود تا در طول حضورش در اتاق، خودش زباله‌ها را در کیسه قرار دهد.
۸- در صورتی که از سرویس بهداشتی مشترک استفاده میشود پس از هربار حضور فرد بیمار در آن، باید به طور کامل ضد عفونی انجام شود.
۹- ظروف مورد استفاده بیمار در صورتی که یک بار مصرف نیستند برای شست‌وشو با دستکش برداشته و سپس با آب داغ و مایع شوینده شسته شوند.

کلمات کلیدی مرتبط:

نحوه ضدعفونی اتاق بیمار مبتلا به کرونا نحوه ضد عفونی کردن اتاق بیمار کرونایی چگونه اتاق و وسایل مشترک با فرد مبتلا به کرونا را تمیز کنیم. درﻣﻮرد ﺑﻴﻤﺎري ﻛﺮوﻧﺎ آﻣﻮزش ﺑﻴﻤﺎران و ﻫﻤﺮاﻫﺎن چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟ روش های ضدعفونی کردن لباس‌ها و وسایل آلوده به ویروس کرونا لباس‌ها و ظروف بیمار کرونایی را چگونه ضد عفونی کنیم؟ راهکار ضدعفونی کردن توالت و حمام مشترک با بیمار مبتلا به کرونا چگونه باید از افراد مبتلا به ویروس کرونا مراقبت کرد؟ بهترین توصیه ها برای ضدعفونی کردن محیط بیماران کرونایی چگونه اتاق فرد کرونایی را ضدعفونی کنیم؟  نحوه ضد عفونی کردن اتاق بیمار کرونایی نحوه ضد عفونی کردن اتاق بیمار کرونایی 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

نوامبر 22, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
علت مرگ در خواب x بخوانید...