منوی سایت

نحوه تمیز کردن جواهرات

بازدیدها: 529

نحوه تمیز کردن جواهرات

اگر شما هم از اینکه جواهراتتان درخشندگی و تمیزی اولیه خود را از دست داده‌اند کلافه شده‌اید و بدنبال یک راه اساسی و البته کم دردسر برای تمیز کردن جواهراتتان اعم از طلای سفید، طلای زرد و یا الماس هستید این نوید را به شما می‌دهم که به منبع کاملی رسیده‌اید. چرا که تیم سارجو در اینجا راه‌های تمیز کردن جواهرات مثل روش برق انداختن طلا سفید، تمیز کردن طلای زرد را برایتان شرح داده است. با ما همراه شوید.

روش تمیز کردن طلای زرد را می‌دانید؟

برای تمیز کردن طلا در خانه با یک روش ساده می‌توان به برق افتادن طلا رسید، یک ظرف آب گرم و مایع ظرفشویی، یک برس نرم، یک کاسه ی کوچک و یک پارچه ی نرم و خشک همه ی آن چیزی است که شما احتیاج خواهید داشت.

جواهر را در کاسه ی کوچک قرار داده و روی آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی یا برای اثربخشی بیشتر پودر ماشین لباسشویی بپوشانید. حداقل به مدت 15 دقيقه صبر کنید سپس با استفاده از برس کثیفی های جواهر را به آرامی پاک کنید. با آب گرم شسته و با پارچه ی نرم خشک کنید.

 

روش تمیز کردن زیورآلات نگین دار

ابتدا باید بدانید کدام نوع از جواهرات باید خشک نگه داشته شوند.  بعضی از انواع زیورآلات که سنگ جواهر با چسب به آنها چسبیده است نباید در آب غوطه ور شوند. آب گرم ممکن است چسب را شل کند و باعث افتادن سنگ شود. به خصوص وقتی که بعد از خیس کردن، برس کشیده شود. برای این گونه زیورآلات می توان از یک روش تمیز کردن خاص استفاده کرد که در آن نیازی به خیس کردن کامل در آب وجود نداشته باشد.

جواهر را با یک پارچه ی خیس صابونی شده بکشید. مقدار کمی محلول مایع ظرفشویی همانطور که در روش یک گفته شد درست کنید. یک حوله ی نرم و ظریف را در محلول فرو کنید و جواهر را به آرامی با آن تمیز کنید.

چگونه جواهرات نقره را تمیز کنیم؟

رطوبت در مدت‌زمان طولانی می‌تواند باعث اکسیداسیون و لکه‌دار شدن جواهرات نقره شود. طولی نمی‌کشد که چهره براق و درخشان انگشتر نقره شما رنگی کدر و سیاه به خود می‌گیرد و شما را از خریدتان پشیمان می‌کند؛ اما اصلاً جای نگرانی نیست.

 روش سریع و موثر برای بازگرداندن درخشش به نقره، استفاده از تمیزکننده‌ی مایع جواهرات نقره است. در بسیاری از تمیزکننده های نقره، یک سینی برای قرار دادن جواهرات تعبیه شده است. به آرامی آن را حدود 10 ثانیه چرخانده و تمیز کنید. سپس آن را با آب شسته و با پارچه ی نرم یا حوله ی کاغذی خشک کنید. شایان ذکر است تمیزکننده ی جواهرات نقره بویی مشابه با تخم مرغ فاسد دارند.

روشی دیگر برای جلا دادن جواهرات نقره استفاده از خمیردندان و یک مسواک نرم است. مقدار کمی خمیردندان را روی مسواک یا پارچه بریزید و روی لکه‌های سیاهی که بر روی نقره ایجاد شده است بکشید. قبل از شستشو، اجازه دهید تا خمیردندان برای چند دقیقه روی سطح فلز باقی بماند. بعد از شستشو با آب ولرم سطح آن را با پارچه‌ای نرم خشک کنید.

چگونه جواهرات الماس ها را تمیز کنیم؟

الماس ها با دوام هستند. ولی این به این معنی نیست که با هر پاک کننده قدیمی می توانید آن ها را تمیز کنید. بعضی مواد شیمیایی قوی یا ساییدن بیش از اندازه می تواند پوشش و دیگر موادی که برای بالا بردن عمر الماس استفاده شده اند را از بین ببرد.

برای بازگرداندن درخشندگی الماس، کثیفی ها و خاک روی الماس را پاک کنید، آن را 15 تا 20 دقیقه در محلول آب و صابون مایع قراردهید. با استفاده از یک برس تمیز نرم لبه ها و گوشه هایی که تمیز کردنشان دشوار به نظر می رسد، به خوبی تمیز کنید. در صورت مالش سخت، زبانه ها و لبه های جواهرات قدیمی بیشترین احتمال آسیب دیدگی را دارند، پس ملایم بودن را فراموش نکنید. زمانی که این مرحله به پایان رسید، جواهر را با آب به خوبی بشویید. سپس آن را با پارچه ی نرم پاک کنید.

نکاتی که خوب است برای نگهداری جواهراتتان بدانید

  • ابتدا آرایش کنید سپس به سراغ انتخاب جواهرات بروید. با این کار تماس مواد آرایشی با طلای شما به حداقل می‌رسد. در نتیجه، چربی و مواد اضافی روی طلا جمع نمی‌شود.
  • فراموش نکنید نور مستقیم خورشید اگر به‌صورت مداوم باشد بر روی جواهرات و سنگ‌های طبیعی به‌ویژه پلاستیک، اثر نامطلوب می‌گذارد.
  • فعالیت‌های ورزشی که باعث ایجاد عرق و جرم بر روی جواهرات می‌شود صدمات زیادی به آن‌ها وارد می‌کند پس تا می‌توانید در هنگام فعالیت‌های شدید از پوشیدن زیورآلات خود اجتناب نمایید.
  • طلاهای ظریف متناسب با مجالس و مهمانی‌هاست و طلاهای حجیم و ضخیم‌تر مناسب مصارف روزانه پس در انتخاب خود دقت نموده و هرگز از جواهرات ظریف خود به‌صورت مکرر استفاده نکرده تا آسیب نبینند.
  • از برس‌های خیلی نرم مثل مسواک کودک، گوش پاک‌کن، و غیره برای پاک کردن شیارها و درزهای دستبند، گردنبند، و گوشواره طلا استفاده کنید.
  • حداقل هر سه ماه یک بار زیورآلات طلای خود را تمیز کنید.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 9 Average: 4.8]

دسامبر 5, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش دف در شیراز x بخوانید...