منوی سایت

منطقه چمران شیراز

بازدیدها: 2806

منطقه چمران شیراز

منطقه چمران شیراز در منطقه شش شهرداری شیراز قرار دارد . بلوار چمران از میدان دانشجو تا پل معالی آباد امتداد دارد . این منطقه در مرغوبترین اراضی شمال غرب شیراز واقع شده است و در مجموع بافتی نوساز دارد که محصول توسعه شهری شیراز به سمت شمال غرب در دهه های اخیر است . ایجاد دسترسیهای مناسب به این منطقه جاذبه لازم را جهت گسترش موجهای توسعه مسکونی فراهم آورد و فعالیت بساز و بفروشها ، بورس بازی زمین و … در این منطقه آغاز شد .

مناطق چمران شیراز

منطقه چمران شیراز دارای محله های متنوعی است که از نظر بافت خانه ها با هم تفاوت دارند.

محله ابیوردی

 از محله های قدیمی چمران است. نام ابیوردی از ابیورد خراسان یا باورد گرفته شده که پس از استیلای اعراب به ابیورد معروف شده است. مردم این منطقه اصالتا ترک هستند و با وجود شروع آپارتمان سازی در این منطقه ، هم چنین تعداد زیادی خانه قدیمی در این منطقه به چشم می خورد. این منطقه در دامنه کوه است و کوچه ها و خیابان های این منطقه شیب دار هستند.

منطقه محمودیه

از مناطق سرسبز منطقه چمران است که کوچه باغ های زیادی در آن قرار دارد.

از مطالب زیر هم دیدن کنید:

نیایش

نیایش یکی از خیابان های لوکس شیراز است که به سبب دسترسی راحت به مناطق شیراز و قرار گرفتن در بین باغات چمران قیمت ملک در آن بالاست. کافه ها و رستوران های متنوعی در این منطقه قرار دارد.

خیابان چمران

خیابان چمران که یکی از خیابان‌های معروف شیراز است، خیابانی است بسیار طولانی که در آن تعداد زیادی کافی شاپ و رستوران قرار دارد. این خیابان جای مناسبی برای قدم زدن و تفریح در هر سنی است. طبیعت و وسایل ورزشی این خیابان برای هر گروه سنی مناسب است.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دسامبر 11, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
دفتر مهاجرتی شیراز x بخوانید...