منوی سایت

مخلوط کردن مواد شوینده چه خطراتی دارد؟

بازدیدها: 3693

مخلوط کردن مواد شوینده چه خطراتی دارد؟

آیا می‌دانید مخلوط کردن مواد شوینده با هم چه خطراتی دارد؟ متاسفانه بسیاری از خانم‌های عزیز احساس می‌کنند اگر مواد شوینده را باهم ترکیب کنند اثربخشی بیشتری دارد مثلا ترکیب وایتکس و جرمگیر، مخلوط تاید و وایتکس، ترکیب وایتکس و جرمگیر، ترکیب وایتکس و مایع ظرفشویی و… را تمیزی مضاعفی می‌دانند. اما به خطراتی که ترکیب این مواد باهم در پی دارد به هیچ وجه آگاه نیستند. با تیم سارجو همراه شوید تا بدانید مخلوط کردن مواد شوینده چه خطراتی دارد.

 

کدام مواد شوینده  باهم ترکیب خطرناکی دارند؟

  • ترکیب جوهرنمک و وایتکس

متاسفانه در خانواده‌ها بسیار دیده می‌شود برای شست‌وشوی سطوح مختلف شوینده‌هایی از ترکیب وایتکس و جرمگیر استفاده می‌کنند، بخار متصاعد شده از ترکیب جوهر نمک و سفیدکننده بسیار خطرناک است. حتی قرار گرفتن در معرض کمترین مقدار از واکنش جوهرنمک با وایتکس هم می‌تواند موجب مشکلات شدید تنفسی و بینایی شود.

  • ترکیب وایتکس و مایع ظرفشویی

بعضی افراد برای خاصیت سفیدکنندگی، مایع سفید کننده را به مایع ظرفشویی اضافه می‌کنند که این اشتباهی مهلک است. ترکیب این دو مایع به‌دلیل فرمولاسیون متفاوت، ترکیبی سمی ایجاد می‌کند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

 

 

  • ترکیب مارک‌های مختلف از یک ماده تمیزکننده

به یاد داشته باشید که هر شرکت تولید مواد شوینده فرمول منحصر به فرد خود را دارد، به یاد داشته باشدید مواد شوینده بدلیل فرمول قوی هرگز نباید باهم ترکیب شوند. مخلوط کردن آن‌ها می‌تواند موجب یک واکنش شیمیایی نامطمئن و خطرناک شود.

 

 

  •  ترکیب وایتکس و سرکه

ترکیب سرکه و وایتکس تولید گاز سمی می‌کند و می‌تواند موجب سوختگی‌های چشمی و آسیب به ریه‌ها شود به بیان دیگر  پخش شدن گاز کلورین حتی به مقدار کم آسیب‌هایی از جمله خارش چشم و بینی، مشکلات تنفسی و مشکلات ریوی ایجاد می‌کند. در سطح بالاتر ممکن است منجر به سوختگی پوست، عفونت و مشکلات شدیدتری شود. حتی برخی معتقدند  گاز سمی حاصل از ترکیب وایتکس و سرکه می‌تواند منجر به مرگ شود.

 

  • ترکیب مایع سفیدکننده (وایتکس) و الکل

به شدت از مخلوط کردن این دو ماده شوینده پرهیز کنید؛ زیرا بسیار خطرناک و کشنده خواهد بود ترکیب وایتکس و الکل تولید کلروفرم و اسید هیدروکلریک می‌کند که می‌تواند منجر به آسیب به سیستم عصبی، ریه،کلیه،کبد،چشم و پوست شود، بنابراین از هر کدام به صورت جداگانه استفاده کنید.

  • ترکیب وایتکس و آمونیاک

ترکیب وایتکس و آمونیاک باعث ایجاد گاز کلر شده، همانطور که می‌دانید گاز کلر باعث ایجاد بسیاری از مشکلات تنفسی و تورم می شود و حداقل ورود یکی از آن ها موجب آسیب شدید به ریه می شود اگرچه هر دو ماده به تنهایی قدرتمند هستند، اما نباید بدون استفاده از تهویه هوای مناسب استفاده شوند و فراموش نکنید از ترکیب آنها جدا پرهیز کنید.

 

 

  •  ترکیب جوش شیرین و سرکه

همانطور که می‌دانید سرکه اسیدی است، در حالی که جوش شیرین یک باز ضعیف است. بنابراین وقتی با هم مخلوط شوند همدیگر را خنثی می کنند. نتیجه این ترکیب تولید آب و یک محلول تقریبا بی مصرف ولی خطرناک است. خطرناکترین حالت آن این است که اگر این دو را در یک ظرف در بسته با هم مخلوط کنید، می تواند باعث ایجاد انفجار شود.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

مایع ضدعفونی کننده لباس

طرز تهیه مواد ضدعفونی کننده با وایتکس

مضرات و عوارض وایتکس

 

مخلوط تاید و وایتکس بی خطر و بی فایده

مخلوط تاید و وایتکس باهم واکنش نمی دهند فقط و فقط با هم مخلوط می شوند و اگر در یک تشت پر از آب قرار بگیرند اثر یکدیگر را خنثی می کنند به بیان دیگر در کار یکدیگر اختلال به وجود می‌آورند، توصیه نمی شوند از مخلوط تاید و وایتکس برای شستو یک لباس به طور همزمان استفاده شوند زیرا عمر مفید لباس ها را کاهش می دهند و در اصطلاح لباس ها را نازک یا نخ نما می‌کنند،فراموش نکنیدقرار دادن لباس ها به مدت زیاد در مواد شوینده اثر سو خواهند داشت.

چند توصیه برای استفاده از مواد شوینده

  1. هرگز چند ماده شوینده را باهم ترکیب نکنید، بخار حاصل از ترکیب مواد با یکدیگر وارد سیستم تنفسی افراد شده و بدان آسیب می‌زند.
  2. هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.
  3. هنگام استفاده از مواد شوینده حتما در و پنجره‌های منزل یا محل کار را باز بگذارید و هرگز در محیط سربسته اقدام به استفاده از مواد شوینده نکنید.
  4.  پس از استفاده از مواد شوینده آبکشی رابه طور کامل انجام دهید تا ذره‌ای از مواد باقی نماند. باقی ماندن مواد شوینده می‌تواند حساسیت‌زا باشد و شما را دچار بیماری کند. برای آبکشی هم بهتر است از آب خنک استفاده کنید.
  5. درب مواد شوینده و پاك كننده‌ها را محکم ببنديد،  هرگز اين موادرا درظروف موادخوراکي (مانند بطري نوشابه) نگهداري نکنيد. اين عمل سبب خورده شدن اشتباهي اين مواد توسط کودکان مي‌شود.
  6. برای شست و شوی لباس‌ها با دست ترجیحا از مواد شوینده‌ای مانند صابون با آب خالی استفاده کنید تا هم پاک کنندگی خوبی داشته باشد و هم ضرر زیادی به ریه‌های انسان وارد نکند.
  7. فراموش نکنید در مصرف مواد شوینده تعادل را نگه دارید، استفاده زیاد از مواد شوینده گاهی باعث می‌شود تا افراد در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده و به داروها نیاز پیدا کنند.

 مخلوط کردن مواد شوینده چه خطراتی دارد؟ بعد از استفاده از مواد شوینده چه بخوریم مخلوط تاید و وایتکس ترکیب وایتکس و مایع ظرفشویی ترکیب جرم گیر و وایتکس درمان حساسیت به وایتکس درمان خانگی مسمومیت با وایتکس واکنش جوهر نمک با وایتکس از بین بردن بوی وایتکس در گلو

 

 

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 13 Average: 4.2]

نوامبر 16, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان پارکینسون در شیراز x بخوانید...