منوی سایت

متخصص چشم شیراز

بازدیدها: 233

متخصص چشم شیراز

متخصص چشم متخصصی است که اگر شما در زمینه بینایی به مشکل برخورد کنید و یا چشم هایتان دچار مشکلی شود حتما باید به یک متخصص چشم مراجعه کنید. بینایی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خدا به انسان ها و دیگر موجودات ارزانی داشته است و باید در طول زندگی تمام تلاشمان را برای مراقبت و نگهداری از این نعمت خدادای بکنیم. اگر لحظه ای دنیا را بدون دیدن و قدرت بینایی تصور کنید به بزرگی و عظمت این نعمت الهی پی خواهید برد. از این رو حتما باید به محض بوجود آمدن کوچکترین مشکلی برای چشم هایتان به سراغ متخصص چشم بروید.

 

متخصص چشم یعنی پزشکی که به تمام مشکلات بینایی آگاه است.

 

رشته چشم پزشکی

بطور کلی می توان گفت رشته چشم پزشکی رشته ای است که در آن افراد آموزش های لازم را برای بررسی مشکلات چشم و تعیین درجه بینایی شما و حل مشکلات بینایی شما می بینند. رشته چشم پزشکی این روزها به رشته ای پرطرفدار تبدیل شده است و افرادی که بدنبال این هستند که متخصص چشم شوند رشته چشم پزشکی را با علاقه دنبال می کنند تا به یک متخصص چشم حرفه ای تبدیل شوند.

 

رشته چشم پزشکی نیازمند گذراندن دوره های تخصصی لازم است.

 

متخصص چشم چه می کند؟

همانطور که اشاره شد متخصص چشم پس از گذراندن رشته چشم پزشکی و رسیدن به تخصص لازم در زمینه چشم و بینایی، توانایی رسیدگی به مشکلات چشم را دارد در زیر به اختصار به وظایف و تخصص متخصص چشم می پردازیم:

  • انجام معاینات دقیق چشم: متخصص چشم با دستگاه های مخصوص و انجام آزمایشات لازم به دقت چشم های شما را معاینه می کند
  • بررسی و تشخیص نقص ها، صدمات و بیماری های چشم: متخصص چشم تخصص کامل در زمینه بیماری ها و صدمات چشم دارد و حیطه وظایف متخصص چشم رسیدگی به نقص و بیماری های چشمی است.
  • درمان بیماری ها و نقص های چشم با عمل جراحی یا تجویز دارو: گاهی بیماری های چشم نیاز به عمل جراحی دارند و گاهی با تجویز دارو بخوبی مشکل شما حل خواهد شد.
  • دادن آرامش روحی به بیمار و دادن راهنمایی های لازم: ناآگاهی و نداشتن اطلاعات لازم گاهی باعث استرس و از دست رفتن آرامش می شود. متخصص چشم با دادن اطلاعات کافی به شما و دادن اطلاعات و راهنمایی های لازم شما را آرام می کند.
  • رازدار بودن: متخصص چشم نیز مانند خیلی از متخصصان دیگر و رشته های دیگر پزشکی نیازمند رازدار بودن و امین بودن است.متخصص چشم نباید اطلاعات بیمار خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار بدهد مگر اینکه با رضایت کامل خود بیمار باشد.
  • داشتن دانش به روز: لازمه کار متخصص چشم داشتن اطلاعات و دانش متناسب با تغییرات دانش روز است. علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و رشته چشم پزشکی از این قانون مستثنی نیست. متخصص چشم با داشتن اطلاعات متناسب با داشتن روز در درمان بیماران خود با مشکل مواجه نخواهد شد و هنگام شدن با متدهای روز برای یک متخصص چشم ضروری است.
  • خوش برخورد بودن: وقتی شما به یک متخصص چشم مراجعه می کنید اگر با یک پزشک خوش برخورد، صبور و با آرامش مواجه شوید شما نیز با داشتن بیماری و مشکل به یک آرامش کامل خواهید رسید و به این باور می رسید که بیماری شما قابل درمان است.

 

متخصص چشم باید با معاینه دقیق به مشکل چشم شما پی ببرد.

 

تفاوت چشم پزشک و بینایی سنج

شاید خیلی از ما تفاوت بین چشم پزشک و بینایی سنج را بطورکامل ندانیم. بینایی سنج و متخصص چشم هردو نقش مهمی در سلامت بینایی ما دارند. بینایی سنج ها نقش مراقبت از سلامتی را بر عهده دارند و آموزش دیده اند تا چشم ها را آزمایش کنند و برای بهبود مشکلتان عینک و یا لنز تجویز کنند. در صورتی که متخصص چشم تخصص کاملی در حوزه تمام مراقبت های چشم ازتجویز عینک و لنز گرفته و یا درمان های پایه تا پیچیده ترین جراحی ها ی چشم را انجام دهد.

 

بینایی سنج فقط در حیطه بینایی می تواند اظهارنظرکند و درمان ارائه بدهد.

 

دلایل مراجعه به متخصص چشم

چشم از پیچیده ترین اجزای بدن بشمار می رود و نه تنها در زمان پیدا شدن مشکل بلکه بهتر است برای چکاب نیز سالانه به متخصص چشم مراجعه کنیم. در اینجا به یک سری مشکلاتی که در صورت مواجه شدن با آن باید حتما به ملاقات متخصص چشم برویم را شرح می دهیم.

 

مشکل بینایی

وقتی دید شما دچار مشکل می شود و یا دچار دوبینی می شوید متخصص چشم کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

 

خشک شدن چشم

آیا تا به حال شنیده اید که برخی از افراد از خشک شدن اشک چشم خود گلایه می کنند؟ اشک چشم باعث می شود که بافت رویی چشم همیشه مرطوب بوده و علاوه بر این که بافت چشم را ضدعفونی می کند، اکسیژن و مواد غذایی را به قرنیه می رساند. در نتیجه خشک شدن چشم منجر به تحلیل بافت چشم در طی زمان می شود. یک متخصص چشم خوب معتقد است که اگر این بیماری به سرعت تشخیص داده شود، با اشک های مصنوعی قابل درمان و بهبودی است.

 

آب مروارید

در بیماری آب مروارید، عدسی چشم لطمه می بیند به گونه ای که تیره و کدر می شود. در این زمان وقتی به چشم فرد نگاه کنید گویی در داخل عدسی، یک مروارید قرار گرفته است. تار شدن چشم، دوبینی، کاهش قدرت دید در شب و… از جمله علائم بیماری است که متخصص چشم معتقد است این بیماری را بهتر است زمانی جراحی شود که فرد در بینایی به مشکل برخورد کرده است.

 

بیماری قوزقرنیه

زمانی که در اثر نازک شدن استرومای قرنیه، قرنیه به حالت مخروطی شکل تبدیل شود به آن قوز قرنیه گفته می شود که علائم عبارتند از نزدیک بینی، آستیگماتیسم و…. است. درمان این بیماری بسته به شدت عارضه و نظر متخصص چشم متفاوت است.

 

ناخنک

در این بیماری، یک پرده سفید رنگ از قسمت گوشه داخلی چشم شروع شده و به صورت یک ناخن، به سمت قرنیه پیشروی می کند. این که درمان ناخنک چشم با دارو و قطره اشک انجام شود و یا این که تحت عمل جراحی قرار گیرد، بسته به میزان پیشرفت بیماری و نظر متخصص چشم متفاوت است. بهتر است با مشاهده اولین علائم بیماری،سریعا به متخصص چشم مراجعه شود.

 

برای بررسی دقیق مشکلات چشم خود بدیدار یک متخصص چشم بروید.

مطالب مرتبط:

اسامی متخصص چشم شیراز

متخصص چشم شیراز

آدرس متخصص چشم شیراز

شماره متخصص چشم شیراز

دکتر احمد گلکار بلوار سرداران – بولوار رسول اعظم ( ص) – حدفاصل اتفاقات آب و بوستان نماز ۰۷۱-۳۷۴۳۵۹۸۲
دکتر مهناز مصلایی حدفاصل چهارراه زرگری و بولوار چمران، مجتمع پزشکی ابن سینا، طبقه اول، واحد ۳ ۰۷۱-۳۶۲۶۶۳۷۹
دکتر محمدحسین مهرزادی خیابان اردیبهشت، بین بیست متری سینما سعدی و باغشاه، نزدیک بیمارستان شفا، کلینیک مهر ۰۷۱-۳۲۳۱۸۲۹۲
دکتر محمدعلی میرباقری خیابان زند نبش کوچه ۴۳ ساختمان تارا طبقه اول ۰۷۱-۳۲۳۳۷۲۷۲
دکتر ساسان نیکنام خیابان زرگری روبروی بیمارستان خدادوست ساختمان آرونا طبقه سوم ۰۷۱-۳۶۴۹۳۷۲۷
دکتر فیصل صاکی خیابان مشیر فاطمی طبقه دوم شیراز پاساژ مرکز چشم پزشکی مشیر فاطمی ۰۷۱-۳۲۳۵۱۴۲۶
دکتر وحید قاسمی فر خیابان زند، خیابان اردیبهشت، حدفاصل ۲۰ متری و صورتگر جنب آزمایشگاه دکتر دانشبد، پلاک ۱۷ ۰۷۱-۳۲۳۳۳۷۶۲
دکتر زهرا قائمی خیابان زند، حدفاصل باغشاه و بیست متری سینما سعدی، روبروی هتل پارس، ساختمان زند، طبقه اول ۰۷۱-۳۲۳۵۹۶۴۴
دکتر سید حمیدرضا جهادی حسینی  ابتدای ملاصدرا، نرسیده به خیابان جمالی، انتهای کوچه ۴، مجتمع پزشکی پاستور ۰۷۱-۳۶۴۷۳۷۵۱
دکتر علیرضا آستانه  بلوار زند، روبروی بیمارستان سعدی، جنب داروخانه دکتر فیروزی، ساختمان هانیه، طبقه 4 ۰۷۱-۳۲۳۶۱۷۴۸
دکتر رامین صلوتی  بلوار مطهری، کوچه ۱۹ ۰۷۱-۳۶۲۷۲۸۹۸
دکتر مهدی زادمهر خیابان زند، نرسیده به ابتدای ۲۰ متری سینما سعدی، جنب بانک سامان، ساختمان آراد ۰۷۱-۳۲۳۱۶۹۴۰
دکتر عباس عطارزاده  خیابان اردیبهشت، بین خیابان فلسطین و ۲۰ متری سینما سعدی، کلینیک نور، طبقه ۴ ۰۷۱-۳۲۳۱۷۷۱۹
دکتر اسماعیل امامی نیا میدان آبیاری، قدمگاه، روبروی بانک ملت، درمانگاه شبانه روزی سروش ۰۷۱-۳۸۳۰۷۰۸۵
دکتر سعدالله پویان خیابان مطهری- جنب بیمارستان دکتر خدادوست- ساختمان ستارخان ۰۷۱-۳۶۲۸۰۳۸۷
دکتر رامین شیروانی سامانی  خیابان زند بین بیست متری سینما سعدی و باغشاه مجتمع پزشکی شایان ۰۷۱-۳۲۳۱۷۳۸۸
دکتر علی صادقی سروستانی خیابان زند، قبل از هتل پارس، جنب هواپیمایی آسمان، ساختمان ولیعصر، طبقه ۵ ۰۷۱-۳۲۳۴۹۰۹۳
دکتر مرجان طیاری  خیابان زند، روبروی بیمارستان سعدی، حدفاصل خیابان بیست متری و صورتگر، ساختمان پزشکان فارس، طبقه ۴ ۰۷۱-۳۲۳۳۱۵۵۷
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

می 3, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
پزشک هیپنوتیزم در شیراز x بخوانید...