منوی سایت

علت بالا رفتن فشار پکیج

بازدیدها: 458

علت بالا رفتن فشار پکیج

شاید شما هم تا امروز با مشکل بالا رفتن فشار پکیج مواجه شده‌اید و در این مواقع نمی‌دانستید چرا این اتفاق افتاده است و علت بالا رفتن فشار پکیج چیست؟ یا شاید با خود گفته‌اید آیا بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟ با تیم سارجو همراه شوید تا نه تنها به علت بالا رفتن فشار پکیج برسید بلکه به  به پاسخ سوالاتی از جمله علت نوسان فشار پکیج، علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج برسید و… برسید. ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

لیست کلمات و سوالات پر سرچ

 علت بالا رفتن فشار پکیج علت بالا رفتن فشار پکیج آریستون بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟ علت بالا رفتن فشار پکیج لورچ علت بالا رفتن دمای اب پکیج علت بالا نرفتن فشار پکیج علت بالا و پایین رفتن فشار پکیج علت بالا نرفتن دمای پکیج علت نوسان فشار پکیج

 

لیست مطالبی که در این پست می خوانید

 

فشار پکیج چیست؟

فشار پکیج عاملی است که در عملکرد مناسب پکیج تاثیر بسزایی دارد، فشار مناسب پکیج دیواری توسط عقربه‌ای که روی پانل مانومتر یا فشارسنج دستگاه بوده مشخص می‌شود و معمولا بین ۱ تا ۲ بار می‌باشد. اما گاهی بنا به دلایلی این فشار کم یا زیاد می‌شود که خود نشان‌دهنده‌ی یک ایراد در کارکرد پکیج خواهد بود.

 

فشار پکیج

علت بالا رفتن فشار پکیج چیست؟

طبیعتا نمی‌توان برای پاسخ به علت بالا رفتن فشار پکیج فقط یک دلیل را بیان کرد ولی بطور مختصر دلایل زیر از عمده ترین علل بالا رفتن فشار پکیج می‌باشد:

  • خراب بودن مبدل پکیج

پکیج ها در دو مدل یک مبدله و دو مبدله وجود دارند. صورتی که از پکیج‌های یک مبدله استفاده می‌کنید، سوراخ شدن و خرابی مبدل پکیج می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج باشد. خرابی مبدل ثانویه در پکیج‌های دو مبدله نیز می‌تواند علت بالا رفتن فشار پکیج باشد.

  • باز بودن یا خرابی شیرپرکن

یکی از وظایف شیر پرکن پکیج تنظیم فشار آب پکیج است. زمانیکه آب ورودی به رادیاتور ها و یا آب مصرفی بهداشتی با فشار کمی در جریان باشد، شیر پرکن به کمک آن آمده و کمبود فشار را جبران می کند. پس با توجه به عملکرد شیر پرکن می توان به این نتیجه رسید که حجم آبگیری پکیج تاثیر مستقیمی در افزایش و یا افت فشار پکیج دارد. در صورت معیوب بودن شیرپرکن یا باز ماندن آن فشار پکیج می‌تواند بالا برود.

  • خرابی پمپ یا برد اصلی

در صورت معیوب بودن پمپ در پكیج های تک مبدله، پكیج در مود آب گرم کار می کند ولی در مود گرمایي پس از چند ثانیه روشن شدن شعله پكیج خاموش شده و فشار آب مدار گرمایي سریع بالا رفته و شیر اطمینان عمل می کند و مدار ترموستات حد گرمایي باز شده و پكیج خطای گرمای بیش از حد می دهد اما در پكیج های دو مبدله در هر دو مود این اتفاق می افتد.

 

بالا رفتن فشار پکیج

 

  • خرابی منبع انبساط

اگر علت بالا رفتن فشار پکیج خرابی منبع انبساط باشد،  در زمانی که مدار گرمايي پر از آب است از قسمت شير هواگيری مخزن انبساط به جای هوا آب خارج شود و این یعنی منبع انبساط سوراخ شده و باید تعویض گردد.

 

چگونه فشار پکیج را پایین بیاوریم؟

هدف از کم کردن فشار پکیج  رساندن آن به عددی بین 1 تا 2 خواهد بود. پس با انجام مراحل زیر این فشار پکیج را که به بالاتر از 2 رفته است کم کرده تا به این حدود برسد.

مراحل کم کردن فشار پکیج

  1. شیر ورودی اب سرد یا شیر ورودی کل ساختمان را ببندید تا اب وارد پکیج نشود.
  2. شیر پرکن پکیج  را باز کنید.
  3. یکی از شیر های ابگرم آشپزخانه یا سرویس بهداشتی را باز کنید.
  4. فشار مانومتر با تخلیه آب از شیرآب گرم پایین آمده تا به عدد 2 یا 1.5 برسد.
  5. شیر آب گرم را ببندید. سپس شیر پرکن پکیج را نیز ببندید.

بعضا دیده شده که بعضی شیر اطمینان پکیج را جهت پایین آوردن فشار پکیج باز میکنند. این امر کاملا اشتباه است و باعث پایین آمدن صحیح فشار پکیج نخواهد شد.

 

بالا رفتن فشار پکیج

بالا رفتن فشار پکیج چه مشکلاتی در پی دارد؟

حال که علت بالا رفتن فشار پکیج را دانستیم بهتر است بدانیم بالا رفتن فشار پکیج بیش از حد معمول و عدم توجه به آن  می‌تواند مشکلاتی از جمله

  • نم دادن دیوارها به دلیل نشتی آب از پکیج
  • خوردگی و پوسیدگی سیستم لوله‌کشی پکیج
  • وارد شدن خسارت به پکیج در صورت ادامه دار بودن فشار بالای پکیج

برای شما به همراه داشته باشد، پس توصیه می‌شود حتما به محض اطلاع از بالا رفتن فشار پکیج بوسیله آموزش چگونه فشار پکیج را کم کنیم که در بالا به آن اشاره شد، برای کم کردن فشار پکیج اقدام کنید.

 

بالا رفتن فشار پکیج

 

مطالب مرتبط:

آیا بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟

در پاسخ به اینکه آیا بالا رفتن فشار پکیج خطرناک است؟ باید گفت، با توجه به اینکه کلیه قطعات پکیج تحمل فشار زیاد را در طولانی مدت ندارند ممکن است بعضا مشکل ساز شوند ولی به همین منظور سازندگان پکیج قطعه ای را جهت اطمينان روی مدار سیستم گذاشته اند که در صورت افزایش فشار بار شروع به تخلیه آب اضافی می‌کند. پس می‌توان گفت بالا رفتن فشار پکیج خطری برای شما از لحاظ ایمنی و جانی نخواهد داشت. هر چند روز یکبار حتما فشار پکیج را چک کنید تا از اندازه بودن فشار پکیج مطمئن شوید.

سخن آخر

اگر شما در حوزه تعمیر پکیج و تعمیر آبگرمکن و دیگر سیستم های گرمایشی فعالیت دارید برای ثبت نام خود و درج آگهی در سارجو برترین بانک مشاغل شیراز، با شماره09177093591 تماس بگیرید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

نوامبر 18, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروشگاه رنگ ساختمانی شیراز x بخوانید...