منوی سایت

علت ادرار زیاد

بازدیدها: 319

علت ادرار زیاد

اگر بدنبال علت ادرار زیاد هستید یا علت ادرار زیاد و بی رنگ را می‌خواهید بدانید یا می‌خواهید از علت ادرار زیاد در شب مطلع شوید و شاید علت ادرار زیاد در سرما برایتان سوال شده است و بدنبال قرص مناسب تکرار ادرار هستید. برای پاسخ به تمام این‌ها و یافتن تمام این علت هایی که بدنبالش هستید در سارجو بمانید تا نه تنها علت زیاد دستشویی رفتن  و ادرار مکرر را بدانید، بلکه علت ادرار زیاد در طب سنتی را نیز برایتان شرح دهیم. با ما همراه شوید.

 

در پست علت ادرار زیاد می‌خوانیم:


ادرار زیاد دقیقا یعنی چه؟

بیشتر افراد اکثرا در روز و آن هم ۴ تا ۶ بار ادرار می کنند. اما اگر نیاز به دفع مکرر ادرار به یکی از  مسائل روزمره و دائمی تبدیل شود و مقدار ادرار بیش از سه لیتر در روز باشد، یعنی بدن بیش از حد نرمال ادرار تولید می‌کند. افراد بزرگسال معمولا سه لیتر در روز ادرار تولید می‌کنند، اما زمانی که ادرار زیاد روی دهد که موجب کاهش کیفیت زندگی فرد شود، یک مشکل حاد به حساب می‌آيد.

ادرار تا زمانی که مثانه پر شود، در مثانه باقی می‌ماند و سپس فرد نیاز به دفع آن را پیدا می‌کند، برخی تغییرات می‌تواند مجاری ادرار که شامل شامل کلیه ها، لوله های اتصال کلیه ها به مثانه (حالب)، مثانه و مجرای ادرار خارج کننده ی ادرار از بدن(پیشابراه) می‌باشد را فعال‌تر کند.

 


علت ادرار زیاد چه چیزهایی می‌تواند باشد؟

 علت زیاد دستشویی رفتن  و ادرار مکرر بسته به عواملی مثل روز و شب جنسیت و … متفاوت خواهد بود، به زبان دیگر علت ادرار زیاد در شب و روز و یا علت ادرار زیاد زنان با مردان دلایل متفاوتی دارد که در زیر با یک دسته بندی مختصر به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

  • علت ادرار زیاد در شب

ممکن است علت ادرار زیاد در شب به این خاطر باشد که بیش از حد مایعات نوشیده و یا آن ها را دقیقا قبل از اینکه به رخت خواب بروید، نوشیده‌اید. علت دیگر ادرار در شب سیکل خواب نامنظم است، یعنی هر چه بیشتر از خواب بیدار شوید احتمال بیشتری دارد که متوجه ادرار داشتن و احساس خالی کردن مثانه شوید، به بیان دیگر این بیداری شما در شب است که باعث می‌شود شما به دستشویی بروید.

 

 

  • علت ادرار زیاد در روز

علت ادرار زیاد در روز را می‌توان در موارد زیر جست و جو کرد:

  • دیابت
  • سنگ مثانه
  • افزایش سن
  • چاقی
  • اختلالات کلیوی مانند نارسایی کلیه
  • سکته مغزی یا آسیب نخاعی
  • تومور در ناحیه لگن
  • عفونت‌های ادراری
  • استرس و اضطراب
  • مصرف برخی از داروها
  • علت ادرار زیاد زنان

یکی از عوامل ادرار زیاد در زنان بارداری است. رشد رحم در طول بارداری می‌تواند سبب ایجاد فشار اضافی به مثانه شود. درنتیجه خانم‌های باردار بیشتر به دستشویی می‌روند.  التهاب واژن نیز باعث تحریک ، تورم ، ترشح و ادرار زیاد در زنان می‌شود.

یائسگی هم می‌تواند روی کنترل مثانه تأثیر بگذارد. زمانی‌که زنان برای مدت طولانی قاعده نمی‌شوند، بدن آنها تولید استروژن را متوقف می‌کند. این هورمون می‌تواند روی مثانه و رحم تأثیر بگذارد. یکی دیگر از عوامل تکرر ادرار در زنان زایمان طبیعی است. زایمان طبیعی می‌تواند عضلات کف لگن را ضعیف کند. این عضلات مثانه را در جای خود نگه می‌دارند.

  • علت ادرار زیاد آقایان

یکی از مسائلی که باعث علت ادرار زیاد در آقایان است، مربوط به پروستات آنها است. با افزایش سن، آقایان بیشتر در معرض بزرگی خوش خیم پروستات قرار می گیرند. این بزرگی خوش خیم عوارضی همچون نیاز مکرر به دفع ادرار ایجاد می کند.

  • علت ادرار زیا در سرما

علت ادرار زیاد در سرما بدلیل این است که وقتی بدن سرد می شود و درجه حرارت آن کاهش می یابد، رگ های خونی برای حفظ گرمای بدن منقبض و تنگ می شوند و حرکت جریان خون به سطح پوست کاهش می یابد و فشار خون بالا می‌رود. به همین دلیل کلیه ها برای کاهش فشار خون و ثابت نگه داشتن آن مایعات اضافی خون را دفع می کنند و شما دچار ادرار زیاد خواهید شد.

 

 

  • علت ادرار زیاد در طب سنتی

علت ادرار زیاد در طب سنتی را می‌توان در سردبودن مثانه، عروق سرد مجاری ادراری، گوارش سرد،استمرار حضور در آب و استخر و شستشوی مستمر و سواس گونه مجاری ادراری، نشستن مستمربرسنگ و سرامیک و فرش ماشینی، پرهیزکردن ازمصرف غذاهای گرم و یا مصلحات برای وعده‌های غذایی، افسردگی مستمر و پوشیدن لباس‌های تیره، استفاده مستمراز روغن نباتی و روغنهای مایع و فست فودها دانست.


چه زمانی برای یافتن علت ادرار زیاد به پزشک مراجعه کنیم؟

برای درمان علت ادرار زیاد می توان مدت زمانی صبر کرد مخصوصا اگر علایم خفیف بوده و یا در مدت زمان طولانی ظاهر شده باشند. زمانی برای درمان درمان ادرار زیاد و یافتن علت ادرار زیاد به سراغ پزشک خود بروید که:

  1. هیچ دلیل مشخصی برای تکرر ادرار نمی یابید (مثل نوشیدن زیاد مایعات و الکل و کافئین)
  2. ادرار زیاد خواب و فعالیت های روزانه ی شما را تحت تاثیر قرار داده است.
  3.  دارای سایر مشکلات ادراری نظیر وجود خون در ادرار، ادرار قهوه ای تیره یا قرمز، دردناک شدن دفع ادرار و… نیز هستید.

 

ادرار زیاذ


برای پیشگیری از دچار شدن به ادرار زیاد  چکار کنیم؟

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی فعال می‌تواند به تعدیل تولید ادرار کمک کند. انجام تمرین‌های مناسب، شیوه زندگی فعال و سالم همراه با کنار گذاشتن سیگار و دخانیاتو مصرف کم مایعات نیز از ابتلا به این عارضه جلوگیری می‌کند.

البته مصرف مایعات کافی هم به هیدراته ماندن کمک کرده و از فاکتورهای مهم افزایش سطح سلامتی است؛ اما اگر ادرار زیاد دارید، با پزشک خود درباره اینکه چه میزان و چه موقع مایعات مصرف کنید، مشورت نمایید. همچنین باید دانست که کم نوشیدن آب و مایعات نیز مضر است و منجر به یبوست یا غلظت بیش از حد ادرار می‌شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

فوریه 22, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
قرص چاقی در شیراز x بخوانید...