منوی سایت

علائم سوختن برد گوشی سامسونگ

بازدیدها: 7569

علائم سوختن برد گوشی سامسونگ

اگر شما هم می‌خواهید علائم سوختن برد گوشی سامسونگ را بشناسید و با این قطعه بسیار مهم در گوشی سامسونگ بیشتر آشنا شوید، اگر بدنبال راهی برای بازیابی اطلاعات گوشی برد سوخته خود هستید یا می‌خواهید بدانید تعمیر برد سامسونگ امکان پذیر است یا خیر، ادامه این مطلب را که نه تنها شما را با علائم سوختن برد گوشی سامسونگ آشنا خواهد کرد بلکه به دیگر سوالاتتان نیز در مورد برد گوشی سامسونگ پاسخ خواهد داد از دست ندهید.

 


برد در گوشی سامسونگ

برد در گوشی سامسونگ ۷ لایه دارد که در هر لایه مدار های مختلفی عبور کرده است، این مدار ها در قسمت هایی از برد به هم متصل می شوند که به این قسمت ها متالیزه گفته می شود. برد در گوشی سامسونگ و دیگر گوشی های هوشمند شاید به جرات بتوان گفت مهم ترین جزء گوشی به حساب می‌آید که در صورت بروز مشکل برای این قطعه مهم دیگر نمی‌توان از گوشی استفاده کرد، چرا که بیشتر قطعه های مهم گوشی سامسونگ را برد در خود جای داده است. از این رو تعویض یا تعمیر برد گوشی سامسونگ هزینه زیادی را نیز برای کاربران گوشی به همراه دارد.

 


دلایل سوختن برد گوشی سامسونگ چیست؟

دلایل سوختن برد گوشی سامسونگ بسیار زیاد است و ممکن است حتی باعث نشود گوشی در ابتدا از کار بیفتد بلکه باعث مشکلات در wif، دوربین، صدا و یا داغ شدن بیش از حد گوشی بوجود بیاید. برد گوشی های موبایل شامل قطعات سخت افزار و الکترونیکی متعدد و بسیار حساسی می‌شود که هر یک دارای وظایفت مشخص و مهمی هستند. آسیب دیدن هر یک از این قطعات منجر به بروز اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد.

وقتی برد گوشی سامسونگ دچار مشکل شود شما دیگر براحتی نمی‌توانید گوشی خود را شارژ کنید و گرمای بیش از حد هنگام شارژ گوشی نیز این پیغام را به شما می‌دهد که برد گوشی سامسونگ دچار مشکل شده است.

در اینجا به چندی از علائم سوختن برد گوشی سامسونگ اشاره خواهیم کرد:

  • گرمای بیش از حد

گرمای بیش از حد دلیل اصلی تعویض برد گوشی سامسونگ شما است همانطور که می دانیم بسیاری از افراد هنگام شارژ از تلفن های همراه خود استفاده می کنند و بعضی اوقات فراموش می کنند که شارژر را حتی پس از یک بار شارژ کامل جدا کنند استفاده از تلفن همراه هنگام شارژ شدن به دستگاه شما آسیب نمی رساند اما شارژ کامل موبایل بسیار طولانی خواهد بود و ممکن است مشکلات بیش از حد گرم شدن در گوشی خود را تجربه نمایید اگر از شارژر کم کیفیت استفاده می کنید ، در هنگام شارژ نباید از تلفن همراه خود استفاده کنید.  برای غلبه بر این مشکل موبایل خود را در دمای معمولی نگه دارید در هنگام شارژ از استفاده از تلفن همراه خودداری کنید.

  • ریختن مایعات روی گوشی

همانطور که می‌دانید رطوبت و مایعات باعث صدمه دیدن گوشی همراه خواهد شد. برد گوشی سامسونگ نیز  از این قاعده مستثنی نیست. و اگر هر گونه رطوبت به گوشی شما رسید، پیشنهاد می‌کنیم بدون تامل برای دیدن علائم از کار افتادگی یا سوختگی برد گوشی سامسونگ هرچه سریعتر گوشی را به یکی از مراکز معتبر تعمیر موبایل برسانید.

 

علائم سوختن برد گوشی های سامسونگ

 

  • آسیب فیزیکی و ضربه دیدن

متاسفانه اکثر ما آنگونه که باید از گوشی موبایل خود مراقبت نمی‌کنیم و همین امر باعث آسیب به صفحه گوشی یا دیگر قطعات موبایل خواهد شد. آسیب به صفحه باعث صدمه دیدن قطعات داخلی تلفن همراه نیز می‌شود و باعث صدمه دیدن برد گوشی سامسونگ می‌شود.

 

علائم سوختن برد گوشی سامسونگ

  • ریستارت شدن یا هنگ کردن دستگاه
  •   خاموشی کامل گوشی پس از فلش رام یا فکتوری ریست
  • خاموشی خود به خود
  • گوشی روشن میشود ولی بالا نمی آید (روی لوگو یا آرم شرکت سازنده گیر می کند
  • گوشی روشن می شود, بالا هم می آید ولی نه می توان اطلاعاتی روی آن ریخت و نه میتوان پاک کرد
  • مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی
  • مشاهده پیغام Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی

 

  • خاموشي خود به خود رایج ترین علائم سوختن برد گوشی

گاهي اوقات گوشي خود به خود هنگام کار خاموش مي‌شود. در اين موارد احتمال خرابي برد زياد است ولي  صحت اين موضوع 100 درصد نيست، يعني گوشي صدمه اي مثل آب خوردگي يا ضربه نديده هرچند گاهي پيش مي آيد که گوشي آب يا ضربه خورده و همون لحظه خراب نشده و اين آسيب بعد از مثلا يک ماه به صورت خاموشي خود به خود ظاهر مي شود.

از دیگر علائم سوختن برد گوشی سامسونگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پاک نشدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه (فکتوری ریست)
  2.  ریستارت شدن یا هنگ کردن دستگاه
  3.  خاموشی کامل گوشی پس از فلش رام یا فکتوری ریست
  4.  مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی

به جز موارد بالا که از علائم سوختن برد گوشی سامسونگ می‌باشد در بسیاری از موراد زیر هیچگونه علت معلومی برای سوختن برد گوشی سامسونگ وجود ندارد و برد گوشی سامسونگ بنا به دلایل نامعلومی دچار مشکل خواهد شد.

 

تعمیر برد گوشی سامسونگ

 

تعمیربرد سامسونگ

برد سامسونگ از آن قطعه هایی است که باید برای تعمیر به دقت بررسی شود تا تعمیر بی عیب و نقص آن ممکن شود. تعمیرکار برای تعمیر برد سامسونگ باید تک تک قطعات سخت افزاری روی برد را بررسی و در صورت نیاز تعویض کرده و سپس برد سامسونگ را تست کند تا از سالم بودن آن و تعمیر درست آن اطمینان حاصل کند.

 


ابزار تعویض برد گوشی سامسونگ

تعویض برد گوشی سامسونگ فرایندی است که علاوه بر مهارت و تخصص، به ابزار و دستگاه های ویژه ای نیز احتیاج دارد. اگر تعویض با ابزار بی کیفیت انجام شود، این احتمال وجود دارد که سایر قعات موبایل نیز تحت تاثیر قرار بگیرند؛ همچنین ممکن است به دلیل ناقص انجام شدن فرایند تعویض و نصب غلط، برد جدید نتواند به درستی کار کند. از جمله مهم ترین ابزار مورد نیاز برای تعویض برد گوشی سامسونگ، می توان به قاب باز کن، اسپاتول سر صاف، اسپاتول سر تیز، پنس سر کج، پنس سر صاف، ساکشن کاپ، سشوار یا آی‌اوپنر (iOpener)، سوزن باز کننده سیم کارت، پیک و پیچ گوشتی اشاره کرد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 1]

اکتبر 6, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
همه چیز در مورد سنگ بخار x بخوانید...