منوی سایت

عتیقه فروشی در شیراز

بازدیدها: 5502

عتیقه فروشی در شیراز

برای پیدا کردن عتیقه فروشی در شیراز و خرید و یا فروش اشیاء عتیقه کافی است با تیم سارجو و ادامه این محتوا همراه شوید تا نه تنها به لیست کامل عتیقه فروشی در شیراز برسید، بلکه از جزییات عتیقه فروشی و اشیاء عتیقه در شیراز بیشتر آگاه شوید، در سارجو بمانید.

 

عتیقه فروش ها در شیراز

در جدول زیر لیست عتیقه فروشی های شیراز را به همراه آدرس و شماره تلفن برایتان بصورت یکجا گردآوری کرده‌ایم.

لیست تمام عتیقه فروشی های شیراز

ردیف نام عتیقه فروشی در شیراز نشانی عتیقه فروشی شیراز شماره تماس
1 فروشگاه عتیقه خاطرات ماندگار شیراز، پارامونت، پوستچی، روبروی بیمه آسیا 07132339088
2 گالری ارگ شیراز شیراز، بازار وکیل، سرای مشیر 07132244775
3 عتیقه فروشی کهن شیراز شیراز، میدان صنایع، آنتیک فروشی داریوش نصرتی 07136294239
4 فروشگاه عتیقه آنتیک پاسیونر شیراز، کوی والیعصر، بلوار استقلال

 

عتیقه به چه چیزهایی می‌گویند؟

تعریف کردن اشیاء عتیقه بسیار دشوار است و دامنه گسترده‌ای دارد، به طور معمول به چیزهایی که در زمان های گذشته‌ی دور، به دست هنرورانی ظریف کار و همچنین ماهر ساخته شده باشند، عنوان عتیقه داده می شود. اشیاء عتیقه به دلیل زیبایی، کم‌یابی، وضعیت، کاربرد، احساسات انسانی مربوط بدان یا هر ویژگی دیگری مورد توجه هستند.

به طور معمول شیئی عتیقه شمرده می‌شود که پنجاه سال دیرینگی داشته‌باشد. البته مردم می توانند هر شی قدیمی یا کهنه ای را عتیقه بنامند! و نوع این شی نیز محدودیتی ندارد. یکی از رایج ترین انواع اشیاء عتیقه، مبل و میز و صندلی است و بعضی از میز و صندلی های متعلق به سده ی هجدهم میلادی، بسیار گران خرید و فروش می شوند! جای معمول برای خرید و فروش عتیقه، عتیقه ‌فروشی است.

 

عتیقه فروشی در شیراز چطور جایی است؟

عتیقه فروشی در شیراز که به آن آنتیک‌فروشی نیز گفته می‌شود، اجناس قدیمی مانند چراغ، شمعدان، ساعت شمعدان، آفتابه و لگن، سماور، گلدان و… در آن فروخته می‌شود که دارای محدوده قیمتی یک میلیون‌تا 20 میلیون تومان هستند، البته اجناس قدیمی بیش از 20 میلیون تومان هم در مغازه وجود دارد که معمولاً این اجناس مشتریان خاص خود را دارند، به همین دلیل درپشت ویترین مغازه گذاشته نمی‌شوند.

به طور حتم خرید اجناس قدیمی و آنتیک به تخصص کافی نیاز دارد، به همین دلیل افرادی که معمولا برای خرید اشیای قدیمی به عتیقه فروشی در شیراز مراجعه می‌کنند، درخصوص سن و مکان ساخت اشیا اطلاعات کافی دارند که اطلاعات دقیق این مشتریان هم ناشی از ذوق و علاقه آنها به این اجناس است که به مرور زمان و با خرید اشیای قدیمی کسب شده است.

 

عتیقه اصل و تقلبی را در عتیقه فروشی چطور تشخیص دهیم؟

طبق آمارها ۹۵ درصد اشیای عتیقه موجود در بازار و عتیقه فروش‌ها تقلبی است. بنابراین در مورد وسیله قدیمی و البته عتیقه از واقعی بودن جنس پیشنهادی که به اسم عتیقه به شما داده می‌شود مطمئن شوید. برای هر وسیله روش‌های متفاوتی وجود دارد تا شما را نسبت به اصل بودن آن مطمئن کند.

اما باید بدانید کلاهبرداران تمام تلاش خود را می‌کنند که با استفاده از معجون‌هایی که به وسیله می‌مالند یا روش‌های دیگر ظاهر جنس را قدیمی جلوه دهند. مثلا اگر در کنار حاشیه نقش ونگار یک آفتابه و لگن نقاط سیاه‌رنگ ریز باشد این موضوع به این معناست که کار دست ساز نیست و ریخته‌گری است، یا اینکه اگر پایین یک گلدان یا ظرف، سولفاته یا سبز رنگ شده باشد آن ظرف ارزش مالی خاصی ندارد.

 

 

سخن آخر

در این مقاله از سارجو برآن شدیم تا شما را با عتیقه و عتیقه فروشی در شیراز بیشتر آشنا کنیم، اگر شما خواننده گرامی هم در زمینه اجناس آنتیک یا قدیمی و یا صنایع دستی خاص دارای مهارت هستید و خواهان بیشتر دیده شدن خود بوسیله ما در بانک مشاغل پربازدید سارجو هستید بی درنگ با شماره 09177093591 تماس حاصل نمایید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 40 Average: 4.8]

آوریل 25, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
گنبد سازی شیراز x بخوانید...