منوی سایت

شستن لباس نوزاد | لباس نوزاد را با چی بشوریم؟

بازدیدها: 1332

شستن لباس نوزاد

برای تمام مادران شستن لباس نوزاد تازه متولد شده‌شان امری مهم و البته شاید پراسترس باشد. سوالاتی از قبیل شوینده لباس نوزاد ضد حساسیت کدام است؟ شستن لباس نوزاد با وایتکس ضرر دارد؟ اصلا لباس نوزاد را با چی بشورم؟ شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی با چه برنامه شست و شویی امکان دارد؟ برای شستن لباس نوزاد به ذهن هر مادری به خصوص افرادی که تازه مادر شده‌اند می‌آید. تیم سارجو در اینجا به تمام این سوالات پاسخ داده است. با ما همراه شوید.

 

لباس نوزاد را با چی بشوریم؟

برای شستن لباس نوزاد و کودک نوپایتان بهتر است به سراغ مواد شوینده‌ای بروید که فاقد بو بوده و سریع‌تر از بافت لباس خارج شده و مانع از بروز حساسیت پوستی شوند. همچنین به یاد داشته باشید که بسیاری از پودرهای شست‌وشوی مخصوص کودکان هم رایحه دارند، پس هنگام خرید دقت کنید که پودر انتخابی شما بدون رنگ و عطر باشد، زیرا آلرژی به رایحۀ پودرهای لباس‌شویی هم با وجود نادر بودن گاهی اتفاق می‌افتد

مسلما مواد شوینده مایع در ترکیب با آب راحت تر ترکیب شده و سریع تر از بافت لباس خارج می‌شوند البته به مقدار استفاده از این مواد بسیار دقت کنید. این تصور که هرچقدر مایع شوینده بیشتری استفاده کنیم، لباس‌ها بهتر شسته می‌شوند تصوری اشتباه است و در آبکشی لباس‌ها شما را دچار دردسر می‌کند، بخصوص برای لباس نوزاد که آبکشی آن اهمیت دوچندانی دارد و باید بسیار با دقت آبکشی صورت گیرد. همچنین استفاده از تاید برای شستشن لباس های نوزاد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

 

شستن لباس نوزاد

شستن لباس نوزاد با وایتکس

وایتکس یک لکه بر و سفید کننده قوی است که شاید برای ضدعفونی و از بین بردن لکه های سرسخت لباس نوزاد به ذهنتان برسد، اما بهتر است از فکر شستن لباس نوزادان با وایتکس بیرون بیایید. چرا که وایتکس یک ماده شیمیایی قوی و همانطور که می‌دانید با بوی بسیار تند می‌باشد. پس برای پوست حساس نوزاد شستن لباس نوزاد با وایتکس اصلا گزینه خوبی نیست و بهتر از راه‌های دیگر برای از بین بردن لکه و ضدعفونی لباس نوزاد کمک بگیرید.

 

از بین بردن لکه های لباس نوزاد چگونه ممکن است؟

تفاوت شستن لباس نوزاد با دیگر لباس ‍‌ها علاوه بر ایجاد حساسیت به پوست نوزادمان، لکه هایی است که شاید براحتی پاک نشود و اینکه از چه ماده‌ای برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنیم که به پوست لطیف کودکمان آسیبی وارد نشود کار ما را سخت‌تر خواهد کرد.

لکه هایی که ممکن است از لباس نوزاد براحتی پاک نشود:

لکه مدفوع:

هنگام استفاده از پوشک بعضی اوقات ممکن است مدفوع از پوشک بیرون بزند و باعث لکه شدن لباس نوزاد شود و یا استفاده از کهنه که بعضی اوقات براحتی پاک نمی‌شود. لکه مدفوع را هرچه سریعتر بشورید بهتر پاک خواهد شد لباس نوزاد را در آب سرد قرار دهید سپس با مایع صابون مخصوص لباس کودک بشویید و آبکشی کنید.

لکه های باقی مانده از مدفوع بر لباس کودک با قرار دادن در معرض آفتاب بطور مستقیم پاک خواهد شد. نور خورشید علاوه بر اثر لکه بری مدفوع، ضدعفونی کننده سالم و طبیعی لباس‌های نوزادان است و باعث از بین رفتن بوی لباس‌های نوزاد خواهد شد. پس حتما لباس های نوزادان و کودکان را در نور مستقیم خورشید خشک کنید.

 

لکه ادرار:

از بین بردن لکه ادرار که رد زردی بر روی لباس کوچولوی شما برجا می‌گذارد بسیار راحت‌تر از از بین بردن لکه مدفوع است. چرا که براحتی با آب و هر نوع مایع لباسشویی پاک خواهد شد.

لکه شیر:

از بین بردن لکه شیر نیز مانند لکه ادرار براحتی ممکن است و نیاز به استفاده از ماده خاصی نخواهد بود.

لکه قطره آهن:

بعد از شش ماهگی، دادن قطره آهن به بچه ها واجب است،  زمانی که قطره آهن روی لباس بریزد ایجاد لک های قهوه ای روی آن میکند بهتر است در صورتی که با این مشکل مواجه شدید فورا روی لکه کمی ماست بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس شستشو دهید.

 

لکه پماد یا مرطوب کننده(مواد بهداشتی)

اگر کرم یا وازلین روی لباس نوزاد ریخت، اول آن را با دستمال بردارید بعد مقداری نمک روی لکه بپاشید. نمک چربی کرم یا وازلین را می گیرد و بعد به راحتی می توانید با کمی آب و مایع صابون باقی لکه را از روی لباس پاک کنید.

لکه مولتی ویتامین و آد:

از بین بردن لکه مولتی ویتامین و آد که از قطره ‌های ضروری برای نوزادان است نیز کمی مشکل است. مقداری لیموی تازه یا آب‌لیمو را روی لكه ریخته، با استفاده از یقه‌شور نرم چند بار روی آن بكشید سپس مانند دیگر لباس‌ها شسته و آبکشی کنید.

مطالب مرتبط و کاربردی:

سیسمونی نوزاد شیراز

سیسمونی فرهنگ شهر شیراز

اجاره شیردوش برقی در شیراز

خرید عمده پوشک بچه مولفیکس در شیراز

اسباب بازی در شیراز 

لباس نوزاد را چطور آبکشی کنیم؟

بهترین توصیه برای آبکشی لباس نوزاد حتی اگر برای شستن آنها از ماشین لباسشویی اتوماتیک استفاده می‌کنید این است که پس از شستشو  و حتی آبکشی لباس توسط ماشین، لباس را به مدت نیم ساعت در آب گرم خیس کنید تا اگر ماده شوینده‌ای باقی مانده که ممکن است به پوست لطیف کودک حساسیت دهد از آن خارج شود، سپس بطور کامل دوباره آبکشی کرده و بگذاریم در آفتاب کاملا خشک شود. شستن لباس نوزاد ضدحساسیت با آبکشی صحیح و خشک شدن در نور آفتاب حاصل می‌شود.

 

 

نکات طلایی برای شستن لباس نوزاد

  • اگر قرار است از ماشین لباسشویی برای شستن لباس نوزاد استفاده کنید بهتر است لباس‌های نوزاد را از بقیه تفکیک کنید و آنها را جداگانه در ماشین لباسشویی بشورید.
  • برای شستن لباس نوزاد با ماشین لباسشویی سامسونگ و ال جی از برنامه baby care مخصوص شستن لباس کودک و چربی زدایی و لکه بری قوی استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، پیش از شستن لباس‌های خود، لباس کودک را بشویید. زیرا ممکن است تعدادی باکتری در ماشین لباسشویی باقی بماند که از لباس‌های شما به لباس کودک منتقل شود.
  • از خشک کردن لباس‌های نوزاد در حمام خودداری کنید، چرا که رطوبت حمام مانع از میکروب زدایی لباس نوزادتان خواهد شد.
  •  لباس کودک خود را قبل از شستشو ۳۰ دقیقه در آب گرم خیس کنید، شستشو دهید و در نهایت بعد از شستشو در آب گرم خیس کنید تا باکتری‌ها کامل از بین روند. البته به نوع لکه بستگی دارد چرا که بعضی لکه ها لازم است ابتدا با آب سرد شسته شوند والا ثابت می‌شوند.
  • حتما برای خشک کردن لباس نوزاد از نور خورشید یا حرارت کمک بگیرید و بگذارید کاملا خشک شوند.
  • از نرم‌کننده‌های لباس برای شست‌وشوی لباس نوزاد استفاده نکنید.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 19 Average: 5]

نوامبر 23, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروشگاه کاغذ دیواری شیراز x بخوانید...