منوی سایت

سابقه بیمه و سوابق بیمه

بازدیدها: 338

سابقه بیمه

تا حالا دنبال سابقه بیمه خود بوده اید؟ آیا میدانستید که میتوانید سوابق بیمه خود را از طریق موبایل و یا کد ملی خود دریافت نمایید؟ آیا می دانید سابقه بیمه چه نقش پر رنگی در آینده شغلی شما دارد؟ آیا می دانید حتی بعد از گذشت سال ها هم می توانید از کارفرما خود درخواست بیمه نمایید؟ در این مقاله نحوه ی گرفتن سابقه بیمه و همچنین میزان اهمیت سابقه بیمه را برایتان می گوییم. بيمه پيمانی است که بر پايه‌ آن شرکت بيمه (بيمه‌گر) تعهد می‌کند در برابر مقدار پولی که فرد يا شرکت ديگری (بيمه‌گذار) به او پرداخت می‌کند، زيان وارد شده به بيمه‌گذار را در پی رويدادی ناخواسته جبران کند. پولی را که بيمه‌گذار به بيمه‌گر می‌پردازد، حق بيمه و آنچه را که بيمه می‌شود، موضوع بيمه می‌نامند.

 

سوابق بیمه چیست؟

سوابق بیمه یا همان سابقه بیمه بسیار حائز اهمیت است. سوابق بیمه خود را جدی بگیرید. سابقه بیمه مشابه سوابق بیمه است. داشتن سابقه بیمه یکی از مهمترین گزینه‌ها برای استخدام است. سوابق بیمه کارمند جدید می‌تواند گزینه خوبی برای میزان آشنایی مراجعه کننده برای شغل جدید باشد. راه‌های زیادی برای مشاهده سوابق بیمه(مشاهده سابقه بیمه) وجود دارد. مانند مشاهده سوابق بیمه با موبایل، مشاهده سابقه بیمه با کد ملی که از بقیه روش‌ها رایج تر است. در ادامه به نحوه استعلام سابقه بیمه در هر یک از روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید. که چطور مشاهده سریع سوابق بیمه را تجربه کنید.

 

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی

سوابق بیمه گذرواژه در سوابق بیمه مشابه سوابق بیمه

مشاهده سوابق بیمه با موبایل چگونه است؟

گاهی اوقات پیش می آید که خیلی فوری به اطلاعات بیمه ای، مشاهده سوابق بیمه، پرداخت حق بیمه و … نیاز داریم و دسترسی به سیستم نداریم تا بتوانیم اقدام به گرفتن سابقه بیمه از اینترنت نماییم. برای حل مشکل این کاربران، راحتی و سریع تر انجام شدن امور سازمان محترم تامین اجتماعی علاوه بر اینکه با راه اندازی سایت و قرار دادن امکانات، امکان مشاهده سوابق بیمه با موبایل را هم میسر کرده است و می توانید به راحتی و در هر مکانی امور خود را انجام دهید.

 

برای مشاهده سوابق بیمه می‌توانید یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • مشاهده سوابق بیمه با طریق سایت سوابق بیمه
  • مشاهده سوابق بیمه با استفاده از کد USSD تلفن همراه
  • مشاهده سوابق بیمه با استفاده از اپلیکیشن رسمی سازمان تامین اجتماعی
  • استعلام سوابق بیمه با مراجعه حضوری به کارگزاری سازمان تامین اجتماعی

 

مشاهده سوابق بیمه یا همان سابقه بیمه

سابقه بیمه سوبق بیمه کدملی بیمه بیمه تامین اجتماعی

 

مشاهده سریع سابقه بیمه با کد ملی:

پیش از این برای استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی باید حتما کد بیمه خود را وارد می‌کردید که معمولا بیشتر افراد از نحوه دسترسی به آن اطلاع نداشتند و در بررسی سوابق بیمه خود به مشکل بر می‌خوردند. اما چندی است که بدون نیاز به کد بیمه می‌توانید برای استعلام سوابق بیمه با کد ملی خود اقدام کنید.

 

چگونه سوابق بیمه خود را با کد ملی مشاهده کنیم؟

  1. ورود به سیستم
  2. مشاهده سابقه بیمه
  3. وارد کردن کد ملی بیمه.
  4. انتخاب اپراتور
  5. درج شماره فرد بیمه شده..

 

سابقه بیمه با کد USSD:

یکی از ساده ترین روش ها برای دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی ، شماره گیری کد دستوری # ۴ * می باشد.

برای استعلام از این طریق:

 

ابتدا از قسمت شماره گیری تلفن همراه کد # ۴ * را شماره گیری کنید.

 

در صفحه باز شده باید گزینه ۳ ( تامین اجتماعی ) را انتخاب کنیم تا به مرحله بعد هدایت شوید.

 

از بین گزینه های زیر ، گزینه ۱ (استعلام ) را شماره گیری کنید.

 

صفحه جدیدی باز می شود که شامل گزینه های آخرین سابقه، استحقاق درمان و آخرین مستمری می باشد که در این مرحله گزینه آخرین سابقه را انتخاب کنید.

 

در مرحله آخر از شما درخواست می شود تا کد ملی خود را وارد کنید.

 

پس از ورود کد ملی، میزان سابقه بیمه تامین اجتماعی به ما اعلام خواهد شد.

 

مشاهده سوابق بیمه و استعلام سابقه بیمه به چه صورت است؟

داشتن سابقه بیمه برای هر شخصی مفید است. یکی از مزایای داشتن سوابق بیمه راحتی در گزینش شغل جدید است. همچنین می‌توانید از بیمه خود برای دریافت خدمات درمانی استفاده نمایید. که سوابق بیمه تامین اجتماعی در این میان از سایر بیمه‌ها پیشی گرفته است. گرفتن سابقه بیمه روش‌های مختلفی دارد که آسان ترین راه دریافت سابقه بیمه و مشاهده سوابق بیمه، مشاهده سابقه بیمه با کد ملی است. مشاهده سوابق بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز می‌تواند از طریق کد ملی شخص انجام شود. در ادامه نحوه مشاهده سوابق بیمه با کد ملی را برایتان می‌گوییم. مشاهده سوابق بیمه مشابه سوابق بیمه است.

 

بیمه بیکاری تامین اجتماعی چیست؟

بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد. براساس این قانون، چنانچه بیمه شده ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورای عالی کار، بیکارموقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی بیکار شوند، می توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند. تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده، برعهده کمیته ای متشکل از نمایندگان این سازمان واداره کارو امور اجتماعی محل اشتغال بیمه شده است.

 

قانون جدید بیمه بیکاری

سابقه بیمه

 

بیمه تکمیلی چیست و چگونه به کمک ما می‌آید؟

بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان هم می‌گویند، بیمه جبران کننده هزینه‌های درمان است. در واقع در زمان بیماری می‌توان بخش زیادی از هزینه‌های درمان را به بیمه تکمیلی سپرد. برای این کار باید قرارداد بیمه تکمیلی داشته باشید و هر سال مبلغی را به عنوان حق بیمه بپردازید تا بتوانید از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در حقیقت خرید بیمه تکمیلی یک آینده نگری در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری است. پس اگر به سلامتی خود فکر می‌کنید، باید به فکر بیمه هم باشید.

بیمه درمان تکمیلی راه حلی است که بیمه‌شده با استفاده از آن و با حق‌بیمه‌ای نه چندان زیاد، پرداخت حدود 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمانی خود را به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کند و تنها 10 تا 30 درصد آن را خودش باید بپردازد. شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را به صورت‌ خانوادگی یا گروهی و یا هر دو ارائه می‌کنند. بیمه تامین اجتماعی هم برای کامل کردن تعهدات درمانی پایه خود، با همکاری بیمه آتیه سازان حافظ، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی کرده است.

 

انواع بیمه تکمیل درمان

بیمه تکمیلی

 

بیمه درمان تکمیلی گروهی:

کارفرما می‌تواند برای کارکنان خود را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیز قرار دهد. قبل از این کارفرما باید کارکنان خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده و حق بیمه‌ها از همان کارگاه رد شده باشد و همچنین برای دریافت بیمه تکمیلی باید تعداد کارکنان وی به حد نصاب مشخصی باشد.

 

بیمه درمان تکمیلی انفرادی:

مهم‌ترین مزیت بیمه درمان تکمیلی انفرادی، پوشش‌های آن است. در بیمه درمان تکمیلی گروهی و یا خانواده، پوشش‌های کمتری به بیمه‌گزار ارایه می‌شود در حالی که در ارایه این بیمه‌نامه به صورت انفرادی، شخص می‌تواند تعداد پوشش‌های بیشتر با سطوح کیفیت بالاتری را انتخاب کند.

 

بیمه درمان تکمیلی خانواده:

برای تهیه بیمه درمان تکمیلی خانواده برخلاف بیمه درمان گروهی، نیازی نیست که تعداد کارکنان به حد نصاب مشخصی رسیده باشند و همچنین اگر حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان از محل‌های کاری مختلفی رد شده باشد مشکلی به وجود نمی‌آورد. اما این بیمه‌نامه حق بیمه بیشتری دریافت می‌کند و پوشش‌هایی که ارایه می‌دهد نیز از بیمه درمان تکمیلی گروهی کمتر است.

 

سوابق بیمه تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی

 

مقایسه بین بیمه تأمین اجتماعی و بیمه عمر و زندگی:

تقریباً اساس این دو بیمه متفاوت است. بیمه‌های عمر انعطاف‌پذیرتر هستند و امکان بازخرید یا فسخ دارند اما تأمین اجتماعی فقط قابل فسخ است و امکان پس گرفتن پرداختی‌های شما وجود ندارد. در بیمه عمر می‌توانید مدت بازنشستگی را از 10 سال تا 30 تعیین کنید. در بیمه تأمین اجتماعی شما امکان‌ گرفتن وام ندارید. تأمین اجتماعی در خدمات درمانی مؤثرتر است اما در صورت فوت هزینه ناچیزی پرداخت میشود در صورتیکه در بیمه‌های عمر سرمایه فوت و امکان پرداخت 3‌‌ برابر سرمایه به بازماندگان وجود دارد. و از همه مهمتر تأمین اجتماعی نیاز به سابقه کار دارد اما در رابطه با بیمه‌های عمر اینگونه نیست.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

مارس 25, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروش دستگاه کارتخوان سیار شیراز x بخوانید...