منوی سایت

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

بازدیدها: 1191

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

امروزه شاهد بکارگیری روش های تبلیغات متعددی برای انتقال پیام هستیم. در این مقاله قصد داریم روش هایی که در دنیای تبلیغات استفاده می شوند و بسیار محبوب و اثرگذار هستند را بررسی کنیم. همانطور که می دانید انتخاب مناسب رسانه های تبلیغاتی برای موفقیت تبلیغ محصول یا خدمات نکته بسیار مهمی می باشد، بطور کلی روش های تبلیغاتی متعددی وجود دارند که در زیر با برخی از آنها آشنا می شویم:

 

1- تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین روش های تبلیغات می باشد، رسانه های چاپی، مناسب تبلیغات گسترده هستند. تبلیغات چاپی تنها زمانی موثر هستند که مردم آنها را ببینند، بنابراین آگهی ها باید بگونه ای ایجاد شوند که توجه مشتری را جلب کنند. اگرچه امروزه با وجود فناوری‌های گوناگون، تبلیغات چاپی کمی عقب‌نشینی کرده است.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

 

تبلیغات چاپی شامل سه نوع متفاوت می باشد:

  • تبلیغات تناوبی

نوعی از تبلیغات است که در تاریخ مشخصی منتشر می شود مانند روزنامه ها و مجلات و …

روزنامه ها و مجلات از مهمترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات چاپی محسوب می شوند و چنانچه در دسترس مخاطب هدف قرار گیرند، می توانند منبع خوبی برای تبلیغات باشند چرا که به زبان محلی نوشته می شوند و قیمتشان مقرون به صرفه می باشد. هر چند که وجود اشتراکات، دسترسی همگان را محدود می کند.

 

  • بروشورها:

بروشور، همه چیزهایی را که یک مشتری باید در مورد محصول یا نام تجاری آن بداند، بیان می کند. نکته دیگر تبلیغات بروشور این است که امکان ارائه اطلاعات بیشتری را فراهم می‌کند. بروشورها بطور هدفمند برای آموزش بیشتر درباره نام تجاری محصول طراحی و توزیع می شوند.

 

  • تراکت ها:

تراکت‌های تبلیغاتی در مکان‌های پر رفت و آمد توزیع می‌شوند و می‌توانند بعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی کسب و کار شما مورد استفاده گیرند و تأثیر بسزایی روی مخاطبان هدف شما دارند. تراکت ها نیز به نوبه ی خود برای کسب و کارهای محلی بسیار مفید هستند. محتوای تبلیغاتی که در روزنامه، مجله، بروشور و تراکت آورده میشود می­تواند بطور مستقیم از طریق ‍‍‍‍تبلیغات پستی برای مشتریان ارسال شود. هر چند این روش طی سال های اخیر به دلیل استفاده نادرست برخی از شرکت ها جنبه سو استفاده پیدا کرده است.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

 

2- آگهی های بازرگانی

آگهی های بازرگانی شامل پخش آگهی در رسانه­ های صوتی، تصویری و رسانه­ های سرگرم کننده مانند رادیو، تلویزیون و غیره می باشد. این نوع تبلیغات یکی از موثر‌ترین و محبوب ترین رسانه های تبلیغاتی بحساب می آید زیرا با استفاده از تصاویر متحرک و صدا بهتر میتوان هدف تبلیغ را به مخاطب القا کرد. اما نکته قابل توجه پرهزينه بودن و کاسته شدن از اثر بخشی و اهمیت آن به دلیل توسعه‌ی فناوری‌های مختلف در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی میباشد. این نوع تبلیغات مخاطبان گسترده تری در مقابل رسانه های چاپی دارد، چرا که مخاطبان ملی و همچنین مخاطبان جهانی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

3- تبلیغات محیطی

شاید یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات، تبلیغات محیطی (تبلیغات در فضای باز) باشد به شرطی که با رعایت استراتژیهای مناسب و خلاقانه در محلهای مناسبی که برای مخاطب قابل رویت باشد، نصب شوند. تبلیغات محیطی شامل تبلیغ روی بیلبورد، اتوبوس، تاکسی، نقاشی روی دیوار و تبلیغات چریکی می باشد.

 

تعریف تبلیغات چریکی (پارتیزانی)

هنگامی که نمی توانید هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید مثلا دراستارت آپ های کوچک بهترین راهکار، استفاده از بازاریابی چریکی می باشد. تبلیغات چریکی یکی از روش های کم هزینه بازاریابی است که در آن بازاریابان با استفاده از تکنیک های خلاق و در عین حال غیرمتعارف و همچنین بدون نیاز به بودجه های هنگفت به هدف مورد نظر خود دست پیدا می کنند. انواع تبلیغات چریکی می توان به تبلیغات ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) و تبلیغات دهان به دهان اشاره کرد.

اگر استراتژی کسب و کارتان این باشد که مخاطبان خود را تشویق کنید پیام بازاریابی شما را منتقل کنند؛ یعنی از وایرال مارکتینگ استفاده کرده اید. تبلیغات دهان به دهان اینگونه است که افراد با دیدن بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب و خنده دار، آن را برای فردی دیگر تعریف می کنند. در نتیجه کنجکاوی ، سرچ و نمایش برند موجب میشود به طور ناخودآگاه محصول شما تبلیغ شود.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

 

4- تبلیغات دیجیتال (آنلاین)

هر تبلیغی که در سطح اینترنت، برنامه های آنلاین و حتی هنگام چک کردن ایمیل خود مشاهده میکنید جزو تبلیغات دیجیتال محسوب می شوند. این نوع تبلیغات یکی از روش‌های عمده‌ی کسب درآمد در سایت های متعدد میباشد. تبلیغات دیجیتالی از طریق گذاشتن آگهی روی سایت های مختلف و برنامه هایی همچون فیسبوک، به ‌شدت در حال رشد و تکامل هستند.

 بهینه سازی موتور جست و جو (SEO)

فرآیندی است که تلاش می‌شود با بهبود دادن محتوا و مطالب، یک سایت جایگاه بالاتری در صفحه جست و جوی گوگل به خود اختصاص دهد. این روش موجب افزایش ورود ترافیک به سایت شده که به همراه آن اعتبار سایت هم تقویت می‌شود. عناصری که باعث بهبود SEO می شوند عبارتنداز:

  • سرعت بالای پیج
  • وجود محتوایی کاربردی و اصلی
  • لینک فیلم و کلیپ

 

 تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری از قدیمی ترین انواع تبلیغات آنلاین است. به احتمال زیاد شما بنرهایی با اندازه های متفاوت در قسمت های مختلف یک وب سایت دیده اید (بویژه وب سایت های خبری )، که با توجه به اندازه و محل قرارگیری شان در سایت، هزینه های متفاوتی دارند.

 

تبلیغات کلیکی:

تبلیغات کلیکی به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس دهنده این نوع تبلیغات، در سایت یا اپلیکیشن قرار میدهید و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول تان مبلغی را پرداخت می نمایید.

 

بازاریابی ایمیلی:

هنگام چک کردن ایمیل خود، احتمالا با ایمیل های تبلیغاتی زیادی روبرو شده اید. این نوع تبلیغات مورد علاقه بازاریابان می باشد زیرا می توانند جدیدترین مطالب و محصولات خود را برای مخاطبان خود ارسال کنند. ابزارهای mailchimp و mailerlite جهت ارسال ایمیل، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و پاپ آپ تبلیغاتی کاربردی دارند.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

 

رپورتاژ آگهی:

محتوای حمایت شده یا رپورتاژ آگهی علی‌رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارد، اما در واقع باسفارش قبلی و باهدف تبلیغ تهیه می شود. امروزه در فضای وب و در بسیاری از وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. این نوع آگهی ها به دلیل اینکه صرفا بعنوان تبلیغ تلقی نمی شوند با واکنش های بهتری از جانب مخاطبین روبرو می شود.

 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای بازاریابان جهت رسیدن به مخاطبان هدف هستند. شما در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس، لینکدین و… می توانید با تولید محتوای مناسب ، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل تبلیغ کنید.

 

تبلیغات ویدیوئی:

5- تبلیغات موبایلی:

امروزه موبایل بخش اعظمی از زندگی ما را تشکیل می دهد همانطور که سی سال پیش تلویزیون و سی سال پیشتر رادیو نقش مهمی در زندگی ما داشتند. به دلیل قابل حمل بودن و همچنین قابلیت اتصال به اینترنت، تبلیغات از طریق آنها گسترش روزافزونی دارد. این نوع تبلیغات می‌تواند ارسال یک متن بصورت پیامک، تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، تبلیغ در اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی باشد. اما در استفاده از این رسانه‌ نیز زیاده روی نکنید، استراتژی مشخصی داشته باشید زیرا ممکن است بی‌برنامگی وتبلیغات انبوه باعث آزار مخاطبان شود.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

 

6-هدف گیری مجدد Remarketing/ Retargeting

در این روش هر بار که یک بازدیدکننده جدید وارد سایت شما می شود، به طور ناشناس یک کوکی در رایانه او ذخیره می شود. پس از آن، هنگامی که بازدیدکننده کوکی دار شما در اینترنت گشت و گذار می کند، سرویس های تبلیغ دهنده بر اساس این کوکی تبلیغات را بصورت هدفگذاری شده به کاربر نمایش می دهند که به آن ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد گفته میشود. در تبلیغ ریتارگتینگ هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت می کنید روی افرادی متمرکز خواهد بود که از قبل با برند شما آشنایی دارند و اخیراً علاقه خود را با مراجعه به وبسایت شما نشان داده اند.

 

7- تبلیغات عمومی:

تبلیغات عمومی، بکار بردن تکنیک های تبلیغ پیام های بازرگانی برای مقاصد غیرتجاری است. این نوع تبلیغات، بر رفاه عمومی تمرکز دارند. در این روش تبلیغات بازاریابان به جای تمرکز بر فروش و یا ارائه خدمات خود، به دنبال تبلیغاتی با هدف افزایش آگاهی عمومی مردم نسبت به یک موضوع مهم هستند که منجر به عملی خاص خواهد شد. این نوع تبلیغات متقاعد کننده معمولا در تلویزیون ، رادیو و یا آگهی های چاپی در مجله و روزنامه منتشر می شوند.

 

8- تبلیغات نامشهود:

یک راه منحصر بفرد برای تبلیغات است که محصول بصورت خیلی ظریف و زیرکانه در یک سریال یا فیلم سینمایی گنجانده می شود. بعنوان مثال در پشت زمینه صحنه هایی از فیلم بیلبوردهای محصولات ممکن است نشان داده شوند. یا شخصیتی در فیلم می تواند نام برند را بارها ذکر کند. این روش تبلیغات نیز اثرگذاری خوبی دارد و به تبلیغ‌ کننده اجازه می‌دهد تا بر اساس اطلاعات و خواسته‌های جمعیت‌شناختی، مخاطبان را هدف بگیرد.

 

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

انواع روش های تبلیغات موثر برای جذب مشتری بیشتر

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

جولای 10, 2019
دسته بندی :
2
  1. پریا گفت:

    سلام واقعا ممنون مطلب خوبی بود فقط اگر امکانش هست در مورد (تبلیغات دیجیتال و رپورتاژ آگهی) بیشتر توضیح دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
مراکز فروش چراغ قوه شیراز x بخوانید...