منوی سایت

راهکارهای اساسی برای ترک اعتیاد

بازدیدها: 255

چند راهکار اساسی برای ترک اعتیاد

برای آشنایی با  راهکارهای اساسی برای ترک اعتیاد، بهترین راههای ترک اعتیاد در خانه، بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد، انواع روش های ترک اعتیاد سریع، روشهای جدید ترک اعتیاد، نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد، بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل در ادامه همراه سارجو بمانید.

 

آیا ترک اعتیاد کار دشواری است؟

ترک اعتیاد همچون تولدی دوباره شیرین و دلچسب است و فرد مبتلایی که تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد درست در اولین نقطه ی جاده ی زندگی جدید خود ایستاده است، جاده ای پر از حس ناب و تجربه های شیرین که به سبب اعتیاد خود را از دیدن و لذت بردن از زیبایی هایش محروم کرده بود!

فردی که تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرد البته یک تصمیم محکم و راسخ! نیمی از مسیر را آمده است. برای نیمه‌ ی باقی مانده نیز با توکل برخدا، اراده و پشت‌کار قوی، امید به زندگی و یک برنامه ریزی اصولی قطعا پیروز میدان خواهد شد و دشمن منحوس اعتیاد را به زانو درخواهد آورد!

 

علل گرایش به اعتیاد

پیش از صحبت درباره ترک اعتیاد بهتر است به علل گرایش به اعتیاد اشاره کنیم و همان طور که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است، تا آن‌ جا که ممکن است، تمام مسیرهای پرخطری که خودمان، خانواده و فرزندانمان را تهدید می‌کند مسدود نماییم و اجازه ندهیم در باتلاق اعتیاد گرفتار شویم!

 

بعضی از متداول ترین علل گرایش به اعتیاد به شرح زیر می‌باشد:

نقش ژنتیک و عوامل وراثتی در اعتیاد به مواد مخدر: افرادی که دارای سابقه خانوادگی اعتیاد به مواد مخدر هستند، در معرض آسیب بیشتری نسبت به سایرین قرار دارند.

تاثیر محیط اجتماعی و روابط در اعتیاد به مواد مخدر: اگر فردی درخانواده ای سالم و عاری از آلودگی رشد کند باز هم از خطر اعتیاد کاملا مصون نیست و محیطی که در آن زندگی می‌کند و افرادی که با آن ها در ارتباط است نیز می‌توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

تاثیر روابط نابسامان و مشکلات خانوادگی در اعتیاد به مواد مخدر: فرزندی که درخانه ای پراز تشویش و اضطراب رشد می‌کند وبا مشکلاتی مانند طلاق، خیانت، عدم حضور یک یا هردو والدین، چند همسری و مواردی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کند، در معرض آسیب بیشتری قرار دارد.

نقش فشار دوستان و ضعف مهارت های اجتماعی در فرد: فردی که از جانب دوستان و آشنایان مورد فشار قرار می‌گیرد و توانایی”نه” گفتن و کناره‌ گیری از آن ها را ندارد، در معرض خطر اعتیاد قرار می گیرد.

تاثیر بیماری یا مشکلات اقتصادی و روانی در اعتیاد به مواد مخدر: شیوع فقر و بی‌ پولی در جامعه و فشارهای اقتصادی و روانی ناشی از آن سبب می‌شود افراد برای آرام کردن و مقابله با استرس به مصرف مواد مخدر پناه ببرند، درحالی‌که آرامش ناشی از آن امری بسیار زودگذر و واهی است و با این کار به مرور زمان خود را در باتلاقی عمیق گرفتار می‌کنند که نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه آن را چندین برابر کرده اند.

با توجه به موارد ذکر شده بیایید برای حفظ خانواده و فرزندانمان محیطی امن و سرشار از محبت و نشاط فراهم کنیم تا مجبور نشویم برای نجات آن ها به دنبال راهکارهای ترک اعتیاد برویم.

 

راههای ترک اعتیاد در خانه

 

راهکارهای اساسی برای ترک اعتیاد

همراهان عزیز و گرامی اگر از مراحل پیشگیری که ذکر کردیم عبورکرده و اکنون به هر دلیلی خود یا عزیزانتان را اسیر اعتیاد می‌بینید نگران نباشید، ما اینجا در کنار شما هستیم تا با ارائه راهکارهای اساسی برای ترک اعتیاد، شمارا دررسیدن به هدف بزرگ و قابل ستایش تان یاری کنیم.

فقط کافیست با اراده و مصمم جلوآمده باشید وترک اعتیاد را همچون آغازی نو و تولدی دوباره بدانید و مطمئن باشید آن سوی قله ی موفقیت یک زندگی شیرین و دلچسب انتظارتان را می‌کشد!

 

رایج ترین روش های ترک اعتیاد به شرح زیر می‌باشند:

ترک اعتیاد به روش ناگهانی یا سقوط آزاد: در این روش همان طور که از اسمش پیداست فرد به یکباره خود را از تمام تعلقات اعتیاد رها می کند و فشار زیادی را متحمل می‌شود، این روش معایب بسیاری دارد مثلا این که به دلیل قطع ناگهانی مصرف مواد مخدر، فشار زیادی به فرد مبتلا وارد شده و امکان برگشت دوباره ی او به اعتیاد وجود دارد.

ترک اعتیاد به روش تدریجی یا سنتی: این روش از مزیت های بیشتری نسبت به روش ترک ناگهانی برخوردار است و مورد تایید متخصصان و پزشکان این حوزه نیز قرار دارد. عملکرد این روش به این صورت است که فرد مبتلا تحت مراقبت قرار گرفته و یک فرد متخصص به تدریج و با کاهش دوز مصرفی، بدن فرد را برای رسیدن به شرایط ایده آل و قطع کامل مصرف مواد مخدر آماده می کند، دراین روش که زمان و حوصله نقش کلیدی دارند، احتمال موفقیت زیاد و احتمال بروز عوارض ناشی از ترک اعتیاد بسیار کم است.

ترک اعتیاد به روش درمان دارویی: یکی دیگر از روش های ترک اعتیاد درمان به وسیله داروهاست.این دارو ها با اثرات و عملکرد مشابه مواد مخدر، تا حدودی فرد را تسکین داده و عوارض ناشی از ترک اعتیاد را به حداقل می رسانند، لازم به ذکر است این داروها با دوزهای مشخص وکاملا تحت نظر پزشک متخصص باید تجویز شوند و مصرف خودسرانه ی آن ها مشکلات جدی در پی خواهد داشت.

با توجه به موارد ذکر شده، در کنار یک روش صحیح برای درمان و ترک اعتیاد، حضور یک روان شناس یا مشاور در کنار فرد مبتلا، می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود و شانس موفقیت را چندین برابر کند. روان شناس با برقراری ارتباط و نزدیک شدن به فرد مبتلا، می‌کوشد ریشه ها و علل اصلی درگیر شدن با اعتیاد را در فرد شناسایی کرده و با آرامش و روحیه ای که به طرف مقابل منتقل می کند، از یک جهت عزم او را برای ترک اعتیاد تقویت می کند واز جهت دیگر مانع از بازگشت دوباره ی وی به مصرف مواد مخدر می گردد.

 

سکوی آخر برای ترک اعتیاد

پس از این که فرد موفق به ترک اعتیاد شد هنوز همه چیز تمام نشده است، این جا لازم است فرد درمان شده، با تمام قدرت از آخرین سکو نیز بپرد تا مدال قهرمانی را از آن خود کند.

پس از ترک اعتیاد علائم جسمی و روانی مختلفی ممکن است در فرد پدیدار شود و متأسفانه خیلی از افراد در همین نقطه یعنی درست در چند قدمی خط پایان کم می آورند و تمام زحمات خود و اطرافیان شان را به باد می دهند!

علائمی که پس از ترک اعتیاد در فرد ظاهر می شود عبارت اند از: درد های عضلانی و استخوانی، ضعف و بی حالی، لرزش و احساس گرما و سرما، حالت تهوع، پرخاشگری، اسهال و استفراغ، شکم درد و مواردی از این قبیل.

همراهان عزیز، جای هیچ نگرانی نیست. فرد مبتلایی که تا این جای مسیر آمده، بقیه ی راه را نیز می تواند با موفقیت پشت سر بگذارد و پیروز شود. فقط کافیست استوار و ثابت قدم،زیر نظر متخصص و پزشک معالج گام بردارد و از توصیه های آنان غافل نشود.

 

لزوم نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد:

هر معتادی در ابتدای ترک اعتیاد میل شدیدی به مصرف مواد مخدر دارد، که رژیم غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات و مصرف مواد غذایی با ارزش زیستی بالا، تاثیر زیادی در ترک اعتیاد دارد. مصرف نوشیدنی‌ها و دم کرده های گیاهی در کمک به ترک اعتیاد در خانه لازم و ضروری است.

 

 نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد شامل:

۱. مصرف ویتامین‌های گروه B در کاهش کرختی خستگی و فشارهای روحی و روانی و دردهای عضلانی نقش مهمی دارد. از ویتامینهای گروه B، همچون B12, B1, B2, B21 باید استفاده کرد, چراکه عملکرد صحیح دستگاه های سیستم تمرکز, در گرو مصرف این ویتامین هاست.

۲. آب یک نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد است:

 مصرف آب در طول شبانه روز، حدود ۴۳ لیتر الزامی است، چرا که سم زدایی بدن وابسته به مصرف مایعات فراوان است و نباید بدن کم آب باشد.

۳. مرمکی:

 یک گیاه موثر در ترک اعتیاد می باشد، مقداری از آن را جدا کرده و مثل چای دم کنید، ماده سر خوش طبیعی است و می‌توان از آن برای ترک متادون و حتی شیشه بهره برد و برای اثر دهی بیشتر می توان یک نوشیدنی از آن با مخلوط کردن با قهوه یا چای به دست آورد و برای گرفتن تلخی آن از عسل شیرین استفاده کرد.

۴. استفاده از آب میوه های طبیعی:

 در طی روز لااقل ۵ واحد میوه چه به صورت کامل، چه به صورت نوشیدنی میل شود. آب میوه نوشیدنی مفید برای ترک اعتیاد است.

 

بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد

 

۵ نکته طلایی ترک اعتیاد در خانه

  1. یادآوری دلایل ترک، مهم ترین عاملی است که شما را در برابر اعتیاد مقاوم خواهد کرد. اگر لازم است دلایل خود را در جایی قرار دهید که هر لحظه مقابل چشمتان باشد.
  2. اگر سابقه ترک اعتیاد داشتید، موانع تجربه قبلی خود را بنویسید. چه عواملی یا چه کسانی مانع ترک اعتیاد شما شدند؟
  3. برای خود اهداف خاص و قابل اندازه گیری مشخص کنید. مثلاً تاریخ مشخصی برای محدودیت مصرف خود قرار دهید و اهداف هفتگی و ماهانه را برای ترک در نظر بگیرید.
  4. از حضور در مکان هایی که یادآور اعتیاد شما هستند، خودداری کنید. از دوستان سمی نیز دوری کنید.
  5. برنامه ترک اعتیاد خود را به دوستان قابل اعتماد و خانواده اطلاع داده و از آن ها بخواهید شما را حمایت کنند.

در کنار این نکات طلایی بهتر است، مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

 

مراحل ترک اعتیاد

تاكنون روش های گوناگونی  برای ترك و درمان بیماران معتاد به كار گرفته شده است كه به اختصار به ذكر چگونگی انجام روش ها پرداخته می شود:
1 . روش كم كردن تدریجی ماده مخدر:

2- روش استفاده از داروهای  ترك اعتیاد به طور سرپایی :

3. روش استفاده از داروهای ترك اعتیاد با بستری شدن در بیمارستان :

4 . روش سم زدایی یا U.R.O.D :
آخرین ، پیشرفته ترین و سریع ترین روش ترك اعتیاد ، در حال حاضر روش  سم زدایی یاU.R.O.Dاست . كه چند سالی است در كشور ما به كار گرفته شده و می شود . در این روش بسته به نوع ماده مخدر ، طریقه استفاده از آن ، و مدت زمانی كه سبب اعتیاد شده است ؛ فرد معتاد بین 4 تا 6 ساعت توسط متخصص بیهوش می شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

اکتبر 11, 2020
دسته بندی :
2
  1. عادل09334503416 گفت:

    اگر یک معتاد بتواند بدون دارو ترک کند زودتر سرپا می شود ترک. قاتری؟یا همان بابویی. بهترین. روش درمان. هست. هفت روزسرپا.می.شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان پارکینسون در شیراز x بخوانید...