منوی سایت

راهنمای ضدعفونی کردن لباس ها در دوران کرونا

بازدیدها: 111

راهنمای ضدعفونی کردن لباس ها در دوران کرونا

در دوران کرونا ضد عفونی و بهداشت اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. ضد عفونی لباس‌ها نیز از جمله موارد پر رنگ و پراهمیت است که باید به آن بسیار توجه شود. شما چطور در این دوران لباس‌هایتان را ضد عفونی می‌کنید؟ اگر شخصی به کرونا مبتلا شود چطور باید لباس‌هایش را ضد عفونی کرد تا از پاکیزگی و عدم وجود ویروس در آن مطمئن شویم؟ تیم سارجو به دلیل اهمیت ضد عفونی لباس در این دوران بر آن شده تا شما را با این مساله بیشتر آشنا کند. با ما همراه شوید.

تفاوت ضد عفونی و شستن لباس‌ها را می‌دانید؟

در این دوران که مساله ضد عفونی در تمام امور بسیار پررنگ شده است، شما تفاوت ضد عفونی و تمیز کردن را می‌دانید؟ وقتی صحبت از ضد عفونی به میان می‌آید شما به چه چیزی فکر می‌کنید؟ حتما می‌دانید ضد عفونی کردن باعث از بین رفتن باکتری و ویروس‌ می‌شود، در حالی که تمیز کردن فقط باعث از بین بردن کثیفی است. پس مساله ضد عفونی باید بسیار بادقت‌تر و با ظرافت بیشتری پیگیری شود.

 

 چرا ضد عفونی لباس ها در دوران کرونا اهمیت دارد؟

هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا تا چه مدتی بر روی پارچه زنده می‌ماند  اما بر روی لباس‌هایی که حاوی پلاستیک یا فلز هستند می‌تواند چند ساعت تا چند روز روی آن ویروس زنده باشد.

اما اگر شما به محیط های شلوغ و پررفت و آمد رفته باشید یا از وجود ویروس در لباس‌های خود به دلیل بیماری یا تماس با شخص بیمار مطمئن باشید، اهمیت ضد عفونی لباس‌هایتان بیش از پیش مشخص خواهد شد، بهتر است از ضد عفونی لباس ها در این شرایط غافل نشوید. هرچند ویروس کرونا نمی تواند به مدت زمان زیادی روی لباس باقی بماند ولی ضد عفونی لباس ها اگر قرار است هرروز استفاده شود بسیار مهم تلقی می‌شود.

 

ًضدعفونی لباس

 ضد عفونی لباس‌ها در دوران کرونا

ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی‌که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به ویروس کرونا را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب ولرم (برای جلوگیری از خرابی بافت لباس) بشویید، لازم نیست که لباس و پارچه را ساعت ها در محلول قرار دهید و باید پس از حداکثر ۱۰ دقیقه، لباس را با دستکش خارج و آبکشی کنید و ترجیحاً بگذارید در مقابل نور مستقیم آفتاب خشک شوند. نور آفتاب خود یک ضد عفونی کننده قوی بحساب می‌آید. پس به لباس‌هایتان فرصت دهید در مقابل نور مستقیم آفتاب کاملا خشک شوند.

اتو زدن لباس‌ها بعد از خشک شدن در مقابل نور آفتاب خود یک راه دیگر برای ضد عفونی لباس‌ها بحساب می‌آید، پس حدالامکان در این دوران تمام لباس‌های خود را قبل از استفاده اتو کنید.

 

ضد عفونی لباس

 

ضد عفونی کردن لباس از طریق وسایل کاربردی مثل اتو و یا بخار شوی بسیار رایج است، ضد عفونی لباس‌ها از طریق استفاده از اتو و یا بخارشو باعث می‌شود تا از شست‌و‌شوی چندباره لباس جلوگیری کنیم و بتوانیم از لباس به مدت طولانی‌تر استفاده کنیم. اطمینان از پاکیزگی دست‌ها قبل از تماس با لباس‌ها، حوله و روتختی‌های شسته شده و حمل آنها، کافی است و در این صورت لباس‌ها آلوده به ویروس نخواهند شد.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

کشف دارویی که می‌تواند کرونا را در ساعات اولیه درمان کند

چطور محلول ضد عفونی کننده خانگی بسازیم

راهنمای کامل ضدعفونی کردن خریدها

خدمات ضدعفونی مطب

ضدعفونی راه پله و مشاعات شیراز

ضدعفونی خودرو شیراز

ضدعفونی منزل و محل کار شیراز

ضدعفونی کردن اتاق بیمار مبتلا به کرونا

 

نکاتی مفید برای  ضد عفونی لباس‌های آلوده به ویروس

  •  برای شستن پتوها، ملحفه‌ها وکاورهای بالش‌ها از آب داغ و شوینده مناسب و قوی استفاده کنید. آب داغ به کمک شوینده مناسب خیالتان را از وجود  ویروس راحت می‌کند.
  • اگر قرار است لباس‌ها را با دست بشویید، بهتر است حتما پنجره‌ها را در مدت شست و شو باز بگذارید تا تهویه هوا صورت بگیرد.
  •  اگر از روش خشکشویی برای ضدعفونی لباس‌های آلوده استفاده می‌کنید، سعی کنید دستگاه را روی درجه حرارت بالا (گرم‌ترین آب) تنظیم کنید.
  • زمانی که می‌خواهید لباس‌های آلوده را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، سعی کنید بدون تکاندن و خیلی آرام این کار را انجام دهید تا از احتمال پخش شدن ویروس در محیط جلوگیری شود.
  • هنگام ضدعفونی کردن لباس‌های آلوده به ویروس کرونا حتما از دستکش یک‌بارمصرف و ماسک استفاده کنید.

 

ضدعفونی لباس در کرونا

 

  • سطل یا کیسه لباس‌های کثیف و آلوده را نیز در پایان کار شسته یا ضدعفونی کنید. بهتر است اقلام کثیف را در کیسه‌های یکبار مصرف نگهداری کنید.
  • اگر شستن و ضد عفونی لباس‌های آلوده را با دست انجام می‌دهید، بعد از شستشو ماسک را برداشته و مجدد شروع به شستشوی دستها به مدت 20ثانیه کنید.
  • استفاده از مواد ضد عفونی کننده خانگی مانند سفید کننده نیز ممکن است یک روش ضدعفونی کننده خوب بحساب آید. با این حال، هنگام افزودن سفید کننده به مقدار زیادی لباس، احتیاط لازم است، زیرا سفیدکننده می تواند به اشیا و منسوجات رنگی  آسیب برساند.
  • در انتخاب مایع شوینده و ضدعفونی کننده دقت کنید،  بر روی برچسب بعضی از مواد ضدعفونی نوشته شده که علاوه بر سطوح، برای لباس هم قابل استفاده هستند، البته برای لباس باید به صورت رقیق شده استفاده شود چون باعث آسیب به بافت پارچه می شود.
  • در صورتی که لباس های آلوده را در حمام شستشو می‌دهید حتما درآخر کار حمام  را کاملا با محلول های گند زادایی ضدعفونی کنید.

سخن آخر

در اینجا بر آن شدیم تا شما را با نحوه ضد عفونی لباس‌ها در دوران کرونا آشنا کنیم، توجه به نکات بهداشتی هنگام خروج از خانه و پس از آن، می‌تواند شما را از ابتلا به ویروس کرونا در امان نگه دارد. فراموش نکنید در کنار ضدعفونی لباس‌ها در این دوران، همه موادی که به داخل خانه وارد می‌شوند نیز قبل از استفاده باید ضدعفونی شوند. اگر شما در زمینه خشکشویی و ضدعفونی لباس فعالیت دارید با تماس  با شماره 09177093591 حرفه خود را به تعداد بیشتری از همشهریان عزیز معرفی نمایید.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

نوامبر 10, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
عمل لوزه در شیراز x بخوانید...