منوی سایت

راهنمای خرید دوربین مداربسته

بازدیدها: 101

راهنمای خرید دوربین مداربسته

اگر قصد خرید دوربین مداربسته در شیراز را دارید ولی اطلاعاتتان در این زمینه برای انتخاب دوربین مداربسته کافی نیست، پس در سارجو بمانید. تیم سارجو در اینجا راهنمای کاملی را برای خرید دوربین مداربسته و راهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه ارائه کرده است. معرفی شرکت‌های دوربین های مداربسته و راهنمای خرید دوربین مداربسته داهو یا دوربین مداربسته ip  قدم بعدی سارجو در این مقاله است ما با همراه شوید.

 

قبل از هر چیزی در مورد تجربیات خودم در بازار دوربین های مداربسته چند نکته مفید رو بگم و در ادامه سعی می کنم با یک مشاوره کامل بهتون کمک می کنم بهترین انتخاب برای خرید دوربین مداربسته را داشته باشید (بهترین انتخاب از نظر من خرید سیستمی است که در عین حال که تمام نیاز های امنیتی مورد نیاز ما را برآورد می کند ؛ حداقل قیمت را برای ما نیز داشته باشد. پس خرید سیستم های امنیتی گران قیمت برای تضمین کیفیت و همچنین خرید سیستم امنیتی ارزان قیمت برای کاهش هزینه ها هنر نیست بلکه ما باید به اندازه ای که نیاز است هزینه کنیم نه کمتر نه بیشتر ) .

در بازار دوربین های مداربسته خیلی از خریداران برای گرفتن استعلام قیمت مثلا می پرسند که چهار عدد دوربین مداربسته با هارد و تمام ضروریات چقدر می شود؟ این سوال کاملا اشتباه است چرا که قیمت دوربین های مداربسته با توجه به کارایی آنها متفاوت است همیشه این نکته را در نظر بگیرید که دوربین مداربسته ای که در حیاط ساختمان نصب می شود باید با دوربینی که در راهرو نصب می شود متفاوت باشد و همین طور با دوربینی که داخل کوچه نصب می شود. ولی متاسفانه بسیاری از همکاران ما نیز به این مسائل توجهی ندارند و هر دوربینی را در هر محیطی برای خریداران بی اطلاع از این موارد نصب می کنند.پس برای خرید دوربین مداربسته بدون مشاوره و راهنمای مناسب اقدام نکنید.

در رابطه با مواردی که بیان شد به سوال یا انتقادی که بسیاری از مردم به دوربین های مداربسته وارد می کنند پاسخ می دهیم در واقع خیلی ها زمانی که برای جزئیات حادثه ای به تصاویر ضبط شده دوربین های مداربسته مراجعه می کنند نمی توانند به جزئیات مد نظرشان دست یابند چرا که سیستم ضعیف عمل کرده و تصاویر با کیفیتی از حادثه ذخیره نکرده حال چرا دوربین های مداربسته در بعضی شرایط به خوبی کارایی ندارند؟

 

با موارد بی شماری روبرو بوده ام که با وجود دوربین مداربسته در نقطه سرقت ، دوربین های مداربسته در شناسایی چهره فرد سارق ناتوان بوده. و با کمی زوم کردن، تصویر دوربین بشدت خراب شده و قادر به بزرگنمایی چهره شخص سارق نیست.(این مشکلات دوربین مداربسته در نور شب بیشتر محسوس می باشد) . دوست عزیز من دوربین مداربسته شاید قرار باشد فقط یک بار به درد شما بخورد پس باید در خرید آن طوری دقت کنید تا همان یک بار  مفید ظاهر شود چونکه زمانی که شما برای مرور موردی به دوربین های مداربسته رجوع می کنید احتمالا حاضرید مبلغ خیلی بالایی بپردازید تا تصویر مناسبی از صحنه مورد نظر شما ضبط شده باشد پس بهتون تبریک می گم شما بعد از مطالعه این پست قادر به پاسخ به این سوال هستید ” چه دوربین مداربسته ای بخرم؟ “.

بطور کلی برای خرید دوربین مداربسته باید چند فاکتور مهم را مورد بررسی قرار دهید و برای هر مورد انتخاب خوبی داشته باشید چرا که در نهایت کیفیت تصویر خروجی دوربین های مداربسته برابر است با کیفیت پایین ترین موردی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • قیمت دوربین مداربسته
  • بستر مناسب برای پیاده سازی سیستم دوربین مداربسته
  • نوع دوربین مداربسته
  • برند های دوربین مداربسته
  • WDR در دوربین های مداربسته
  • میزان دید در شب دوربین مداربسته
  • دستگاه DVR یا NVR
  • هارد دیسک اینترنال

لازم به ذکر است که در این مشاوره تحت عنوان راهنمای خرید دوربین مداربسته نباید همه موارد بالا بصورت تفکیک شده بیان شود تا هم برای مخاطب قابل فهم تر و هم نویسنده بتواند موضوعات را بهتر باز کند.

مشاوره خرید دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را روی چه بستری پیاده سازی کنیم؟

زمانی که شما تصمیم به خرید دوربین مداربسته می گیرید باید قبل از خرید بدانید مناسب ترین بستر برای شرایط شما چه نوع بستری است. در این مقاله منظور از بستر دوربین های مداربسته ، نحوه اتصال اجزا در سیستم دوربین مداربسته است مثلا می توانیم از بستر کابل های کواکسیال استفاده کنیم یا کابل های شبکه. بستری جدیدی نیز به بازار معرفی شده و ان بستر وایفای می باشد که اتصال بصورت بی سیم می باشد.

حال که بستر ها را توضیح دادیم باید بدانیم کدام بستر برای شرایط محیطی که ما قصد داریم تحت پوشش دوربین های مداربسته قرار بگیرد، مناسب است. چرا که قبل از خرید دوربین مداربسته باید انتخاب کنیم که از کدام بستر می خواهیم استفاده کنیم و دوربین های مداربسته را متناسب با این محیط انتخاب و خریداری نماییم. در واقع انتخاب بستر بطور مستقیم روی کیفیت کار، قیمت نهایی و میزان اثرگذاری سیستم امنیتی ما اثر گذار خواهد بود. پس به ادامه توضیحات دقت نمایید.

بستر بیسم یا وایفای

زمانی از این بستر استفاده می کنیم که محیط ما یک محیط کوچک و indor (داخلی) باشد. در واقع اگر قصد دارید اتاقی از خانه ، مغازه و یا دفتر کار خود را به یک یا دو عدد دوربین مداربسته مجهز کنید بهترین انتخاب می تواند دوربین های وای فای باشد چون به کابل کشی نیاز ندارد و در حفظ و زیبایی دکور محیط کمک شایانی می کند و هم به هارد دیسک اینترنال و دستگاه ضبط کننده نیاز ندارد و در هزینه ها به شدت صرفه جویی می شود. این دوربین های وای فای در انواع مختلفی وجود دارند اعم از دوربین های وای فای سقفی ، دوربین های وای فای 360 درجه ، دوربین های چرخشی و …

 

بستر کابل های کواکسیال

در ادامه که انواع دوربین های مداربسته توضیح داده شد بیان می شود که دوربین های آنالوگ و دوربین های ahd و دوربین های hd روی بستر کابل های کواکسیال پیاده سازی می شوند.

از مهمترین مزایای بستر کابل های کواکسیال می توان به قیمت اقتصادی تر این کابل ها نسبت به کابل های شبکه نام برد. علاوه بر این دوربین های مداربسته ای که روی این بستر قرار می گیرند از دوربین های مداربسته ip که روی بستر کابل های شبکه قرار می گیرند، ارزان تر می باشد. در واقع پیشنهاد می شود اگر پروژه دوربین مداربسته شما بزرگ نیست (بطور مثال زیر 12 عدد دوربین مداربسته می باشد) از این بستر کابل های کواکسیال و از دوربین های مداربسته ahd و hd روی این بستر استفاده کنید.

بستر کابل های شبکه (کابل های cat6)

جدید ترین بستر دوربین های مداربسته بستر کابل های شبکه می باشد در واقع استفاده از بستر کابل های شبکه و به دنبال آن دوربین های مداربسته ip مزایای زیادی برای ما به ارمغان می آورد. اگر از این بستر استفاده شود در صورتی که پروزه دوربین مداربسته بزرگ باشد میزان کابل کشی بطور محسوسی کاهش می یابد. همچنین قدرت مانور روی این بستر بیشتر می باشد مثلا اگر بعد ها قصد اضافه کردن دوربین به سیستم را داشته باشید روی این بستر به راحتی امکانپذیر است همچنین بدلیل نیاز به کابل کشی کمتر ، نصب این سیستم راحت تر و به دنبال آن هزینه کابل و هزینه نصب به شدت کاهش می یابد( لازم به ذکر است که قیمت کابل شبکه cat6 در طول یک متر تقریبا سه برابر کابل کواکسیال می باشد پس در پروژه های کوچک که متراژ کابل کشی پایین است بهتر است از بستر کابل های کواکسیال استفاده شود.)

بستر کابل های شبکه مزایای دیگری نیز دارد که در کلیپ های ویدیویی بیشتر توضیح داده شده است.

حال که بستر های مختلف توضیح داده شد بپردازیم به معرفی انواع دوربین های مداربسته

انواع دوربین های مداربسته

خب یکی از مهمترین نکات در خرید دوربین مداربسته ، قیمت این محصولات است. اگه بخواهیم انواع دوربین های مداربسته را از ارزان به گران تقسیم بندی کنیم به این صورت هستند.

دوربین های آنالوگ _ این نوع از دوربین های مداربسته روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند

 دوربین های مداربسته AHD _ این نوع از دوربین های مداربسته روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند

 دوربین های HD _ این نوع از دوربین های مداربسته روی بستر کابل های کواکسیال سوار می شوند

دوربین های مداربسته شبکه یا IP _ این نوع از دوربین های مداربسته روی بستر کابل های شبکه سوار می شوند

خب خیلی ها این وسط از انواع دیگری از دوربین های مداربسته نیز نام می برند ولی با توجه به اینکه ما فقط قصد داریم اطلاعات مفید و در کل یک مشاوره کاربردی در امر خرید دوربین مداربسته ارائه دهیم ، خیلی از این مطالب حاشیه ای رو فیلتر می کنیم.

 

به بررسی انواع مختلف دوربین های مداربسته و مزایا و معایب هر کدام:

دوربین های مداربسته آنالوگ

این نوع دوربین های مداربسته نسل قدیم سیستم های امنیتی می باشند و امروزه خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. حسن بزرگی که این نوع دوربین های مداربسته دارند قیمت ارزان و اقتصادی آنها می باشد. ولی از از لحاظ کیفیت ، از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و بیشتربرای محیط هایی کاربرد دارند که از حساسیت بالایی برخوردار نیستند و بیشتربرای نظارت استفاده می شوند تا تشخیص چهره و مسائل امنیتی. پیشنهاد می شود از این دوربین ها استفاده نکنید.

پکیج اقتصادی دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته AHD

این نوع از دوربین های مداربسته بیشتر مونتاژ ایران هستند و با اینکه برند خاص خودشون رو دارند بیشتر به اسم no name شناخته می شوند. بیشتر دوربین های مداربسته موجود در بازار از این نوع دوربین ها هستند. مزیت آنها قیمت اقتصادی انها نسبت به دوربین های وارداتی است. برای خرید این نوع دوربین های مداربسته باید دقت زیادی به خرج داد چراکه بازار پر است از کالا های بی کیفیت ساخت کشور چین.

مونتاژ کاران این نوع دوربین های مداربسته برای پایین آوردن قیمت، دست به ابتکار های جالبی می زنند مثلا از بدنه پلاستیکی برای این دوربین ها استفاده می کنند. بدنه پلاستیکی در بیشتر موارد ضد آب و حرارت نیست و فقط برای محیط های داخل ساختمان پیشنهاد می شود. برای محیط های خارجی از دوربین مداربسته با بدنه فلزی استفاده کنید.

ابتکار دیگر این مونتاژ کاران استفاده از پردازنده های مختلف برای این دوربین ها است مثل پردازنده های تصویر XM, OV, APTINA, SONY و … که تفاوت انها، میزان افت تصویر در مدت زمان طولانی است بدین صورت که هر دوربین مداربسته ای بعد از مدت زمان طولانی دچار افت کیفیت نسبی می شود و میزان این افت کیفیت، به سنسور ها و پردازنده های این سیستم ها بستگی دارد. پردازنده SONY در صورتی که اصل باشد دارای کمترین افت کیفیت در طول زمان می باشد. به این دلیل از کلمه اصل استفاده کردیم که در بسیاری از دوربین های مداربسته AHD موجود در بازار از پردازنده تصویر sony high copy به جای جنس اصلی استفاده می شود.

توجه داشته باشید که برای خرید این دوربین های مونتاژ داخل از فروشنده قابل اعتمادی خریداری کنید چونکه این محصولات کاتالوگ و دفترچه خاصی ندارند و خرید انها بیشتر بر مبنای اعتماد صورت می پذیرد.

 

 

دوربین های مداربسته HD

دوربین های مداربسته با تکنولوژی HD از کیفیت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته AHD برخوردار هستند و همینطور قیمت این محصولات بالاتر می باشد. در بازار ایران این محصولات هم بصورت وارداتی یافت می شود و هم بصورت مونتاژ داخل.

دوربین های مداربسته HD  عموما با تو تکنولوژی HDCVI و HDTVI در بازار به فروش می رسند و در صورتی که این محصولات از نوع وارداتی باشند هزینه خرید آنها بالاتر از محصولات مشابه مونتاژ داخل می باشد. ولی برای خرید محصولات مونتاژ داخل باید از برند قابل اعتمادی خریداری نمایید. در این مورد می توانید از پشتیبانی سایت آیس پلاس کمک بگیرید.

دوربین های مداربسته HDCVI  مختص برند داهوا است که وارداتی می باشند
و دوربین های مداربسته HDTVI  مختص دوربین های هایک ویژن است که وارداتی می باشند.

دوربین های مداربسته داهوا

این برند ها از کیفیت مطلوبی بر خوردار هستد و تنها ایراد آنها قیمت نسبتا بالای انها نسبت به دوربین های آنالوگ و AHD است.

نکته: دوربین های مداربسته عموما با کیفیت دو مگاپیکسل استفاده می شوند ولی اگر کیفیت ، قدرت زوم بالا و رزولوشن تصویر برای شما از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است، می توانید از دوربین های مداربسته داهوا یا هایک ویژن با کیفیت چهار مگاپیکسل استفاده کنید.

برای بررسی و استعلام قیمت  دوربین های مداربسته برند داهوا (DAHUA) کلیک کنید.

اهنمای خرید دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه جدیدترین نسل دوربین های مداربسته هستند و بیشتر برای سازمان ها، ادارات، ارگان های دولتی و در کل برای محیط هایی استفاده می شود که دوربین های مداربسته با تعداد بالا نیاز دارند. این دوربین ها مزیت های زیادی دارند مثل کیفیت بالا، سرعت انتقال تصویر بالا، امکان پردازش های مختلف بر روی تصاویر و …. لازم به ذکر است که این محصولات از قیمت بالاتری نسبت به محصولات HD برخوردار هستند.

اگر به تعداد زیادی دوربین مداربسته برای یک محیط بزرگ نیازمندید دوربین های مداربسته IP  یا شبکه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

جمع بندی انتخاب نوع دوربین مداربسته

با توجه به توضیحات بیان شده اگر به تعداد دوربین های مداربسته زیادی مثلا بالای 12 عدد برای یک محیط بزرگ نیازمندید از دوربین های مداربسته شبکه یا IP استفاده کنید (البته این مورد به هندسته محیط شما نیز بستگی دارد )در صورتی که تعداد دوربین های مداربسته شما زیاد نباشد و برای محیط های داخل ساختمان قصد خرید یک یا دو عدد دوربین مداربسته را دارید می توانید از دوربین های وای فای استفاده نمایید. در صورتی که علاوه بر محیط داخلی ساختمان قصد تجهیز محیط های خارجی مثل حیاط ، پارکینگ ، کوچه و … می توانید از دوربین های اقتصادی AHD استفاده نمایید و  برای محیطی که در معرض تابش های نور از جهات مختلف می باشد از دوربین های مداربسته HD استفاده نمایید پیشنهاد می شود در محیطی که ماشین تردد دارد از دوربین های مداربسته HD که مجهز به سیستم WDR می باشد استفاده نمایید (با توجه با اینکه ویژگی WDR در دوربین های مداربسته مشخصه مهمی می باشد پیشنهاد می شود از طریق لینک ارائه شده درباره این تکنولوژی مطالعه نمایید) .

کاربران گرامی شاید این مباحث برای شما کمی گنگ بنظر برسد پس در صورت تمایل با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

میزان دید در شب دوربین های مداربسته

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید دوربین مداربسته ، میزان دید در شب دوربین است که بستگی به انتظارات شما از دوربین مداربسته در شب دارد. اکثر دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب را دارند و تنها میزان و قدرت دید در شب این دوربین ها با هم متفاوت است.

دید در شب تعمیر دوربین مداربسته

نکته1 در راهنمای خرید دوربین مداربسته : میزان دید در شب دوربین های مداربسته به کیفیت لنز آن ها بستگی ندارد و یک فاکتور مجزا می باشد

نکته2 در راهنمای خرید دوربین مداربسته : میزان دید در شب، خیلی بستگی به روشنایی محیط دارد و در محیط های کاملا تاریک قطعا این دوربین ها کارایی لازم را ندارند پس لطفا به روشنایی محیط اهمیت بیشتری بدهید.

توصیه می شود برای خرید دوربین های مونتاژی از فروشنده قابل اعتمادی خرید کنید چونکه این دوربین ها دفترچه و کاتالوگ خاصی ندارند و در بهترین حالت با یک برچسب یا لیبل، مدل و مشخصات فنی آنها مشخص می شود که اصلا قابل اعتماد نیست. و صرفا برای خرید راهی جز اعتماد به فروشنده ندارید.

شما در سایت سایت آیس پلاس می توانید مشخصات و قیمت این دوربین ها را به تفکیک ببینید، تا خیلی راحت بتوانید دوربین مداربسته مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در صورت هرگونه سوالی با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

خب تا اینجای مشاوره به مطالب مفیدی درباره خرید دوربین های مداربسته رسیدیم حالا باید این نکته رو در نظر بگیریم که یک سیستم دوربین مداربسته فقط شامل خود دوربین های مداربسته نمی باشد. برای داشتن یک سیستم کامل به اقلام دیگری نیز نیاز داریم که مهم ترین آنها دستگاه ضبط کننده دیجیتال یا dvr هست و در کنار dvr به یک هارد دیسک خوب که بتواند تمام فریم های تصویر را با کیفیت اصلی ذخیره کند، نیاز داریم.

راهنمای خرید دستگاه DVR یا دستگاه ضبط کننده (در دوربین های مداربسته IP به ضبط کننده NVR می گویند)

انتخاب دستگاه مرکزی یا همان DVR از اهمیت بالاتری نسبت به انتخاب خود دوربین مداربسته برخوردار است. چونکه تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته، در دستگاه DVR پردازش، و نمایش داده می شود. برای انتخاب دستگاه DVR  فاکتور هایی از قبیل رزولوشن تصاویر، تعداد ورودی تصویر، تعداد ورودی کانال، کیفیت ضبط تصاویر را در نظر بگیرید. باید در ابتدا مشخص کنید که چند عدد دوربین برای محیط مورد نظر خود نیاز دارید و آیا قصد استفاده از میکروفن خارجی برای دوربین مداربسته دارید یا خیر.

پس از روشن شدن موارد ذکر شده باید رزولوشن دستگاه ضبط کننده را مشخص کنید همیشه رزولوشن دستگاه ضبط کننده باید مساوی یا بالاتر از رزولوشن دوربین مداربسته باشد تا بتواند تصاویر ارسالی از دوربین ها را نمایش دهد. همچنین این نکته مهم است که دستگاه ضبط کننده تصاویر را با چه کیفیتی ذخیره می کند در اکثر موارد دستگاه ها تصاویر را با کیفیتی پایین تر از کیفیت واقعی ذخیره می کنند. همچنین فاکتور های دیگری نیز وجود دارد از جمله فرمت ذخیره سازی ؛ در دستگاهایی که قابلیت فشرده سازی قوی تری دارند می توانند تصاویر را برای مدت زمان بیشتری سیو کنند. همه این موارد در قیمت دستگاه های ضبط کننده یا DVR یا NVR دخیل هستند.

برای بررسی مشخصات و قیمت این دستگاه ها در آیس پلاس ازلینک های زیر استفاده کنید

دستگاه DVR  مونتاژ داخل

دستگاه DVR  برند داهوا

راهنمای خرید هارد اینترنال مخصوص دوربین های مداربسته

هارد دیسک اینترنال برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه می شود از هارد دیسک های 300 و 500 گیگا بایتی استفاده نکنید چونکه تولید این نوع هارد دیسک ها سال ها است که متوقف شده است و هارد دیسک های 300 و 500 گیگابایتی موجود در بازار تعمیر شده هستند و بازدهی بلند مدت نخواهند داشت.

ما در این مشاوره، برند های وسترن دیجیتال و توشیبا رو بعنوان بهترین برند بری هارد دیسک های دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم که مدل های وسترن بنفش یا purple و Toshiba surveillance v300 مخصوص دوربین های مداربسته هستند. همکاران زیادی هارد دیسک های سیگیت را نیز پیشنهاد می کنند ولی به شخصه هنوز استفاده نکرده ام، چونکه هارد دیسک های نام برده، تمام انتظارات را براورده کرده اند.

برای مشاهده جزئیات بیشتر درباره هارد دیسک داخلی و استعلام قیمت کلیک کنید.

همه مواردی که برای یک مشاوره کامل جهت خرید دوربین مداربسته مورد نیاز است، در این ویدیو توضیح داده شده است. اگر این ویدیو در سایت قابل پخش نیست می توانید همین ویدیو را در سایت اپارات مشاهده کنید برای این کار کلیک کنید.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

ژانویه 13, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی تراست در شیراز x بخوانید...