منوی سایت

راهنمای تمیز کردن کفپوش چوبی

بازدیدها: 1396

راهنمای تمیز کردن کفپوش چوبی

اگر شما هم برای تمیز کردن کفپوش چوبی منزل خود بدردسر افتاده‌اید نگران نباشید، تیم سارجو در اینجا به شما برای تمیز کردن کفپوش چوبی کمک خواهد کرد و براق کننده پارکت چوبی را نیز معرفی خواهد کرد. با ما همراه شوید تا به شما نحوه پاک کردن گچ از روی پارکت و پاک کردن رنگ از روی پارکت آموزش دهیم. به پاسخ تمیز کردن پارکت با سرکه یا تمیز کردن پارکت با بخارشوی نتیجه بهتری دارد نیز خواهید رسید. ادامه محتوای راهنمای تمیز کردن کفپوش چوبی را از دست ندهید.

 

کفپوش چوبی چگونه است؟

پارکت چوب از چوب طبیعی ساخته شده که روی آن را لاک می‌زنند که این عایق تا حدودی از چوب محافظت می‌کند و سطح آن را درخشان می‌سازد. با این حال ممکن است در ارتباط مستقیم با آب باد کند یا در زیر نور مستقیم آفتاب، تغییر رنگ دهد. از این رو یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که استفاده از کفپوش‌های چوبی برای صاحبان خود ایجاد می‌کند، نحوه نگهداری و تمیز کردن کفپوش چوبی است.

 

کفپوش چوبی

برای تمیز کردن کفپوش چوبی به چه نیاز داریم؟

برای تمیز کردن کفپوش چوبی شما به یک سری تجهیزات و امکانات نیاز دارید تا نتیجه تمیز کردن کفپوش چوبی رضایت باشد.

وسایل لازم برای تمیز کردن کفپوش چوبی:

  1. جاروبرقی یا جارو دستی
  2. آب تمیز
  3. تی
  4. مایع شستشوی مخصوص کفپوش پارکت چوبی
  5. حوله یا دستمال نانو برای خشک کردن سطح پارکت

 

مراحل تمیز کردن کفپوش چوبی

جارو کشیدن کفپوش

برای تمیز کردن کفپوش چوبی لازم است ابتدا با استفاده از جاروبرقی یا جارو دستی سطح کفپوش را غبارروبی کنید. پیشنهاد می کنم به طور مرتب و روزانه با جارو کفپوش را تمیز کنید تا آلودگی و غبارهای ریز به سطح کفپوش آسیب نزند. همین غبارهای ریز می‌توانند روی سطح کفپوش را لکه دار کرده و یا خط بیندازند و این چیزی نیست که شما بدنبالش باشید.

استفاده از دستمال پارچه ای نرم

علاوه بر تی کشیدن، در صورت نیاز با استفاده از یک دستمال پارچه ای نرم می توان کف سطح کفپوش را پاک کرد. لطفا دقت کنید که خود این دستمال هم کاملا نرم بوده و با کشیدن آن بر روی کفپوش پارکت، هیچ گونه خراشی ایجاد نشود. می توانید دستمال را پیش از این کار کمی با آب مرطوب کرده و به آرامی بر روی کفپوش بمالید. بهتر است هنگام تمیز کردن، در جهت شیارهای روی سطح بیرونی پارکت آنرا بکشید.

 

استفاده از پاک کننده مناسب

اگر لکه ها طوری بود که با دستمال مرطوب پاک نشد و مجبور به استفاده از شوینده شدید، به هیچ وجه وجه از شوینده های معمولی برای تمیز کردن و نظافت سطح پارکت چوبی استفاده نکنید. این کفپوش ها بسیار حساس هستند و اگر می خواهید از شوینده استفاده کنید، حتما از شوینده های مخصوص پارکت چوبی استفاده کنید که می توانید آنها را از فروشگاه های بزرگ خریداری کنید.

تمیز کردن پارکت با سرکه شاید بهترین روش تمیز کردن کفپوش چوبی باشد،  برای استفاده از سرکه در نظافت کفپوش‌ چوبی باید یک چهارم پیمانه سرکه را با حدود 4 لیتر آب ولرم ترکیب کنید. بعد از تمیز کردن پارکت با سرکه لازم نیست تمام سطوح را همانند زمانی که ماده شیمیایی استفاده کرده‌اید با آب بشویید و تمام سطوح را در انتها به خوبی خشک کنید چرا که رطوبت باعث ایجاد بستری برای منبسط شدن چوب می‌شود، که منجر به خراب شدن کفپوش خواهد شد.

البته در استفاده از سرکه به عنوان شوینده پارکت ترکیب درست سرکه با آب و رقیق بودن محلول را حتما مدنظر داشته باشید و الا سرکه سطح پارکت را تخریب می‌کند و سبب ایجاد خش روی آن خواهد شد.

برق انداختن پارکت

کفپوش چوبی تمیز و درخشان نمای بسیار زیبایی به منزل شما می دهد. برای برق انداختن کف پارکت، شما می توانید از اسپری های مخصوص براق کننده پارکت چوبی استفاده کنید. این نوع اسپری ها، برق و جلای خوبی به سطح پارکت می دهد.

تمیزکردن پارکت با بخارشوی

تمیز کردن پارکت با بخارشوی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که برای چسباندن پارکت از چسب استفاده می‌شود و همان اندک رطوبت حاصل از بخار این دستگاه به این چسب‌ها آسیب می‌رساند و به مرور ورقه‌های پارکت‌ را شل و از کف جدا می‌کند.

 

کفپوش چوبی

مطالب مرتبط و پربازدید: 

کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟

مخلوط کردن مواد شوینده چه خطراتی دارد؟

کفسابی شیراز

کفپوش شیراز

نظافت منزل در شیراز

 

نکاتی برای طولانی تر شدن عمر کفپوش چوبی

  • اگر می‌خواهید از کفپوش چوبی  منزلتان به خوبی محافظت کنید، بهتر است با کفش روی آن راه نروید. میزان آلودگی که کفش وارد خانه می‌کند بسیار بالا است و تنها با آب داغ و مواد شوینده قوی از بین می‌رود.
  • در صورتی که‌ مواد غذایی یا آب روی پارکت چوبی در خانه یا محل کارتان ایجاد شد، حتما آن را به سرعت پاک کنید. در غیر این صورت ممکن است لکه روی کفپوش چوبی خشک شود و تمیز و پاک کردن آن دشوار گردد.
  • به کار بردن پاک کننده های مخصوص کاشی و سرامیک برای تمیز کردن کفپوش چوبی کار صحیحی نیست و چوب را لغزنده و کدر می کند.
  • در صورت نیاز بعد از هر بار از بین بردن لکه‌ها و تمیزکاری کفپوش‌ها می‌توانید از براق‌کننده‌های مخصوص پارکت استفاده کنید.
  • هرگز از آب و تی های معمولی برای تمیز کردن کفپوش چوبی استفاده نکنید.
  • به کار بردن وسایل ساینده برای نظافت کفپوش موجب خط افتادن بر روی آن می شود.

 

تمیز کردن کفپوش چوبی

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

نوامبر 19, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش قلم زنی شیراز x بخوانید...