منوی سایت

دوخت کاور مبل

بازدیدها: 618

دوخت کاور مبل

دوخت کاور مبل زیبا در کنار فاکتورهای دیگر دکوراسیون داخلی منزل، می‌تواند منزل‌ شما را به عرش برساند یا به فرش بیندازد! می‌پرسید چگونه؟ کاور مبل، تن‌پوشی برای مبلمان شماست. همان‌گونه که دوخت لباسی موزون و متناسب برای اندام‌تان قادر است زیبایی شما را چندین برابر کند. دوخت کاور مبل هماهنگ با اندازه و مدل مبلمان‌ و انتخاب رنگی متناسب با سایر وسایل منزل‌تان نیز می‌تواند جلوه‌ی خیره ‌کننده‌ای ایجاد نماید. کاور مبل مناسب نه تنها باری اضافه بر دوش دکوراسیون منزل‌تان نیست بلکه به جزئی جدانشدنی و زیبا از آن بدل می‌شود.

 

مواردی که در مقاله دوخت کاور مبل می خوانید:


دوخت کاور مبل، زیبایی منزل را چند برابر

دوخت کاور مبل می‌تواند زیبایی منزل‌تان را چندین‌برابر کند. اما در صورتی که به درستی انجام شود. دوخت کاور مبل به طرز شگفت‌آوری ازآن بکاهد، همه چیز به دقت، حوصله و سلیقه شما بستگی دارد! پس حواستان را جمع کنید و کمی سلیقه چاشنیِ آن کنید تا تن‌پوشی مناسب و زیبا برای اندام مبلمان‌تان بدوزیم و نشان دهیم که چقدر دوخت کاور مبل می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی بصری دکوراسیون منزل‌تان داشته‌باشد!

 

گام اول برای دوخت کاور مبل زیبا

اولین اقدام برای دوخت کاور مبل زیبا انتخاب پارچه مناسب است پس، ابتدا بایستید و نگاهی عمیق به ریز تا درشت وسایل منزل‌تان بیندازید و به این سؤالات در ذهن‌تان پاسخ دهید. از سبک منزل و مبلمان‌تان شروع می‌کنیم، سبک منزل شما کلاسیک است یا مدرن؟ سبک مبلمان‌تان چطور، مبلمان راحتی است یا مبلمان سلطتنی؟ چه رنگی برد کوراسیون منزل شما غالب است و چه رنگ یا رنگ‌هایی در درجه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند؟ آیا هدف شما از دوخت کاور مبل، فقط دوخت یک محافظ برای مبلمان‌تان است. یا می‌خواهید علاوه بر نقش محافظتی و پوشانندگی، بر زیبایی وجلوه‌ی منزل‌تان نیز بیفزاید؟ جنس ژلاتینی یا یه اصطلاح شیشه‌ای را برای کاور مبل بیشتر می‌پسندید یا پارچه‌ای؟

همراهان سارجو، حال‌که پاسخ‌های ذهنی خود را یافتید، به این توضیحات که برای دوخت کاور مبل به شما بسیار کمک می‌کنند، دقت کنید.

اگر منزل شما از سبک کلاسیک پیروی می‌کند و مبلمان‌ در مرکز آن برتخت سلطنت نشسته ‌است، دو راه پیش رویتان قرار دارد! راه اول که برای منزل‌های بزرگ و دل‌باز با این سبک چیدمان پیشنهاد می‌شود این است‌که شما می‌توانید از پارچه‌های طرح‌دار و براق متناسب با رنگ های درجه دو و درجه سه وسایل منزل‌تان، برای دوخت کاور مبل استفاده کنید،(منظور از رنگ‌های درجه دو و درجه سه رنگی است که کمتر از رنگ غالب و اصلی در دکوراسیون منزل‌تان به کار رفته است). البته اگرمنزل‌تان بسیار پرزرق و برق و تجملاتی است پیشنهاد می‌شود برای به تعادل رساندن آن از پارچه‌های ساده‌تر و یا تلفیقی از پارچه‌های طرح‌دار و ساده بهره بگیرید، کاور مبل ژلاتینی یا شیشه‌ای نیز به افرادی که تمایل دارند طرح و رنگ اصلی مبلمان‌شان دیده شود گزینه‌ی خوبی است.

اما اگر منزل شما به سبک مدرن آراسته شده‌است، راه دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سبک از چیدمان، بیشتر بین افراد مجرد، زوج‌های جوان و یا خانواده‌های کم جمعیت که در آپارتمان‌های کوچک و لوکس ساکن هستند طرفدار دارد. پیشنهاد ما به این دسته از افراد این است‌که برای دوخت کاور مبل، از پارچه‌هایی با رنگ های شاد و روشن و طرح های فانتزی و هندسی یا خلوت وکاملا ساده استفاه کنند تا با بهره‌گیری هوشمندانه از قدرت رنگ‌ و طرح پارچه رومبلی، منزل کوچک و مدرن خود را دل‌بازتر و زیباتر جلوه دهند!

 

دوخت کاور مبل ژلاتینی

قیمت دوخت کاور مبل ژلاتینی

 


آموزش گام به گام برای دوخت کاور مبل

این بخش بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهد همه‌ی کارها را خودشان انجام‌دهند و گوشه‌ به ‌گوشه‌ی خانه ‌را با ذوق و استعداد سرشارشان هنرمندانه بیارایند، لازم به ذکر است مراحل دوخت کاور مبل در این قسمت را با زبانی بسیار ساده و شیوا بیان خواهیم کرد.

 

گام اول برای دوخت کاور مبل

گام اول برای دوخت کاور مبل، اندازه‌گیری تمام قسمت‌های مبلمان مانند نشیمنگاه، تکیه‌گاه، جلو و پشت مبل،کناره و دسته‌‌های مبل است.

 

دومین قدم برای دوخت کاور مبل

گام دوم نوشتن اندازه‌ها و کشیدن الگویی دقیق و متناسب با مدل مبلمان و طرحی که برای کاور مبل درنظر گرفته‌اید روی کاغذ، است.

 

گام سوم برای دوخت کاور مبل

گام سوم این است که الگوی کشیده‌شده روی کاغذ را برروی پارچه‌ای که برای دوخت کاور مبل درنظر گرفته‌اید منتقل کنید و شروع به بریدن پارچه مطابق با الگو نمایید، به‌یاد داشته باشید برای قسمت‌هایی که قرار است به هم دوخته‌شوند، دوسانتی‌متر بیشترفاصه بگذارید.

 

آخرین اقدام برای دوخت کاور مبل

و در آخرین مرحله، لبه‌هایی که کنارهم قرار می‌گیرند را کوک بزنید و پس از اطمینان از نتیجه‌کار،با چرخ خیاطی و به طور دقیق و منظم لبه‌هارا به هم بدوزید.

به همین راحتی با انجام 4 مرحله ساده، دوخت کاور مبل شما به اتمام رسید. یادتان باشد کسانی در این بخش موفق می‌شوند و از نتیجه‌کار کاملا رضایت دارند که مراحل انتخاب طرح، رنگ و جنس پارچه رومبلی را باحوصله و باسلیقه پشت‌سر گذاشته و یک پارچه هماهنگ و متناسب با نوع مبلمان و سایر وسایل منزل، برگزیده ‌باشند.

 

اندازه گیری برای دوخت کاور مبل

اندازه گیری برای دوخت کاور مبل اصلی ترین مرحله برای دوخت کاور مبل است.

 


نکات مهم درباره دوخت کاور مبل

عده‌ای گمان می‌برند اگر برتن مبلمان خود کاور بپوشانند، زیبایی را به کلی از او سلب کرده‌اند و باخود فکر می‌کنند اگر قرار است از رومبلی استفاده کنم پس چرا در انتخاب مدل و طرح و رنگ مبلمانم این همه حساسیت به خرج دادم، این همه زیبایی قرار است زیر پارچه‌ای دیگر مخفی شود و از نظرها پنهان بماند!

این عزیزان زیاد هم بی‌راه نمی‌گویند، اگر در دوخت کاور مبل فقط و فقط به جنبه‌ی حفاظت و پوشانندگی آن توجه شود و از جنبه‌های زیبایی و هارمونی که می‌تواند در منزل‌تان ایجاد کند غفلت شود، همین اتفاق خواهد افتاد و به این طریق کل زیبایی و جلوه‌ی مبلمانی که برای انتخابش زمان و سرمایه‌ی زیادی خرج کرده‌اید را زیر پارچه‌ای بدقواره و ناهماهنگ پنهان می‌کنید و تمام زحمات‌تان را به فنا می‌دهید!

اما زود قضاوت نکنید، راه دومی هم وجود دارد! عزیزان خوش سلیقه‌ای که از دوخت کاور مبل انتظاراتی بیش از محافظت از مبلمان را دارند و کاور مبل را تن پوش دومی می‌دانند و معتقدند این تن‌پوش، علاوه بر حفاظت از مبلمان دربرابر گرد و خاک و لکه‌های ناگهانی، تنوع زیبا و دلنشینی را در سبک دکوراسیون خانه، پدید می‌آورد و وقتی پس از مدت‌ها از روی مبل کنارزده می‌شود جان تازه‌ای به در دیوار خانه می بخشد و بازهم برای دومین‌بار تنوع خلق می کند برنده میدان خواهند بود!

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

جولای 9, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...