منوی سایت

دفاتر وکالت در شیراز

بازدیدها: 249

دفاتر وکالت در شیراز

آیا برای پیدا کردن دفتر وکالت در شیراز سردرگم هستید؟ آیا می‌خواهید وکیل تضمینی در شیراز را پیدا کنید؟ شاید هم بدنبال بهترین وکیل خانواده در شیراز هستید؟ این نوید را به شما می‌دهیم که به کامل‌ترین منبع موجود مراجعه کرده‌اید چرا که ما ضمن معرفی بهترین دفاتر وکالت در شیراز مثل دفتر حسین خانی وکیل شیراز و حسین مرادی وکیل شیراز و دیگر دفاتر وکالت در شیراز اطلاعات کاملی راجع به قوانین وکالت در اختیار شما قرار داده‌ایم پس ادامه این پست را از دست ندهید.


در پست دفاتر وکالت در شیراز می‌خوانیم:


معرفی برخی از دفاتر وکالت در شیراز

حسین خانی وکیل شیراز

افشار حسین خانی وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون و مشاور حقوقی است.

آدرس دفتر حسین خانی وکیل شیراز: فارس – شیراز – معالی آباد – نبش دوستان – برج الوند- طبقه6 – واحد602

تلفن دفتر حسین خانی وکیل شیراز: 07136255926


حسین مرادی وکیل شیراز

آدرس دفتر حسین مرادی وکیل شیراز: شیراز – چهارراه زند – خیابان سعدی -کوچه پارک هتل-  ساختمان جم- طبقه1

تلفن دفتر حسین مرادی وکیل شیراز: 07132245450

موبایل: 09171110054


آیا معنی وکالت را می‌دانید؟

وکالت از عقود بسیار متداول می‌باشد، که امروزه در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و بانک‌ها استفاده زیادی می‌شود، وکالت عقد(قرارداد) است و در نتیجه نیاز به موکل و وکیل دارد. وکالت درمعنی لغوی به معنی واگذار نمودن می‌باشد و در اصطلاحات حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام کاری نایب یا وکیل خود می‌نماید و در شیراز، دفاتر وکالت در شیراز این کار انجام می‌شود.

 

دفاتر وکالت در شیراز را به دقت و با بررسی تمام دفاتر وکالت در شیراز پیدا کنید


انواع وکالت در دفاتر وکالت در شیراز

۱. وکالت تسخیری(انتخابی)

وکالت تسخیری وکالتی است که در امور کیفری از طرف دادگاه برای دفاع از متهم به وکلا ارجاع می‌شود. مقصود از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی به وکلا ارجاع می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت: چنانچه متهم استطاعت مالی ندارد یا در مواردی که قانوناً مداخله‌ی وکیل در دادرسی ضرورت دارد و او حاضر به معرفی وکیل نیست؛ در این صورت از جانب دادگاه‌ها وکیل انتخاب می‌شود. وکیل مزبور عنوان وکیل تسخیری دارد.

 

۲. وکالت معاضدتی

وکالت معاضدتی وکالتی است که از طرف کانون وکلا در امور حقوقی، طبق قانون و با رعایت مقررات فصل دوم آیین‌نامه‌ی قانون وکالت ۱۹ خرداد ۱۳۱۶ به وکلا ارجاع می‌شود و همچنین تبصره‌ی ماده‌ی ۳۱ قانون وکالت در تعریف وکالت معاضدتی (انتخابی) تعریف مذکور را آورده است.

 

۳. وکالت تعیینی (قراردادی)

وکالت تعیینی که به آن وکالت قراردادی نیز گفته می‌شود، به وکالتی اطلاق می‌شود که هر یک از اصحاب دعوا برای دفاع و اقامه‌ی دعوا و تعقیب آن به دفاتر وکالت در شیراز مراجعه کرده و به وکیل دادگستری اعطا می‌کنند.

 

۴. وکالت اتفاقی

از جمله اصحاب وکالت، وکالت اتفاقی یا موقت است. یعنی اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در عدلیه نباشد؛ اگر بخواهند برای اقربای سببی یا نسبی خود (تا درجه‌ی دوم از طبقه‌ی سوم) وکالت بنمایند، ممکن است که به آنها سه نوبت در سال جواز وکالت اتفاقی داده شود. قابل‌ذکر است که جواز وکالت اتفاقی با رعایت شرایط و مقررات مربوطه توسط کانون وکلای دادگستری صادر می‌شود. این شرایط و مقررات در آیین‌نامه‌‌ی صدور جواز وکالت اتفاقی که عیناً نقل می‌گردد، پیش‌بینی شده است.


مورد وکالت شامل چه مواردی است؟

در دفاتر وکالت در شیراز مورد وکالت به اختصار شامل موارد زیر است:

1- مورد وکالت نباید از مواردی باشد که قانون مباشرت شخص اصیل را ضروری بداند مثل وکالت در سوگند.

2- وکالت باید معلوم باشد اگر وکالت بصورت مطلق باشد به امور اداری و تصرفات مادی محدود می‌شود.

3- موضوع وکالت می تواند امور مادی یا حقوقی باشد مثلاً وکالت در ازدواج و طلاق یک امر حقوقی است ولی وکالت در اخذ ثمن یا وکالت در پرداخت مالیات یا قبض مبیع یک امر مادی و تصرف مادی محسوب می‌شود . وکالت در همه امور ممکن است مگر اینکه مباشرت اصیل قانوناً لازم و ضروری باشد.

 

در دفاتر وکالت در شیراز مورد وکالت تعیین و به دقت بررسی می‌گردد


آیا از تعهدات وکیل در دفاتر وکالت در شیراز  آگاه هستید؟

در دفاتر وکالت در شیراز وکیل تعهداتی دارد که شامل:

۱. اگر از اقدامات یا سهل‌انگاری وکیل خسارتی به موکل وارد آید او مسئول خواهد بود.
۲. رعاست مصلحت موکل در اقدامات و قعالیت‌های خویش.
۳. استرداد اموال تحویلی واجب است، زیرا وکیل امین است و آنجه را که در اثر وکالت به‌دست می‌آورد باید به موکل تحویل دهد.
۴. تسلیم صورت‌حساب وکالت از ضروریات وکالت است.

 

دفاتر وکالت شیراز را برای پیدا کردن وکیل مورد اعتماد اینجا بررسی کنید


تعهدات موکل شامل چه مواردی است؟

موکل باید هر زمان که وکیل یا دادگاه لازم بداند، اصل اسناد را در قبال گرفتن رسید در داداگاه یا در دفاتر وکالت در شیراز، در اختیار وکیل قرار دهد، پرداخت تمام هزینه های دادگستری از قبیل:

  • هزینه دادخواست
  • هزینه اوراق
  • حق الزحمه کارشناسی
  • ایاب و ذهاب

به عهده موکل است. اگر موکل، این هزینه ها را به موقع پرداخت نکند و خسارتی متوجه موکل شود، موکل شخصا مسئول این خسارت‌ها خواهد بود.


آیا تفاوت وکیل پایه یک و وکیل پایه دو را می‌دانید؟

وکلای پایه یک و پایه دو دادگستری هردو این اجازه را دارند که در زمینه انجام وکالت در امور حقوقی در دفاتر وکالت در شیراز فعالیت نمایند ولی در  بعضی امور با یکدیگر تفاوت دارند به عنوان مثال: وکیل پایه یک دادگستری این اجازه را دارد که بدون هیچ محدودیتی در تمامی محاکم حقوقی یا کیفری کل کشور فعالیت حقوقی کنند.اما وکیل پایه دو فقط حق شرکت در آن دسته محاکم کیفری را دارد که به جرایم تعزیری حبس کمتر از ۱۰ سال، شلاق و جزای نقدی و همچنین در محاکم حقوقی پرونده های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان و خواسته های غیر مالی به جز اصل نکاح و طلاق و اثبات نسب و نفی نسب، را دارد.

آن دسته از وکلایی که از کانون وکلای دادگستری پروانه اخذ می‌کنند بدواً به‌صورت ۲ سال کار آموزی دوره را طی می‌کنند و می‌توانند زیر نظر وکیل سرپرست نسبت به دفاع از حقوق موکل اقدام کنند و پس از طی ۲ سال و همچنین تأیید صلاحیت علمی و گزینش‌های مربوطه موفق به اخذ پروانه وکالت پایه یک شوند و می‌توانند مثلا در شیراز در دفاتر وکالت در شیراز مشغول به کار شوند.

 

دفاتر وکالت در شیراز برای وکلای پایه یک و دو می باشد

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

جولای 4, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آب معدنی در شیراز x بخوانید...