منوی سایت

درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی

بازدیدها: 1608

درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی

آیا درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی شدنی است؟ طب سنتی در درمان لکنت زبان کودکان و درمان لکنت زبان کودکان در خانه چقدر کارآمد است؟ درمان قطعی لکنت زبان در کودکان در طب سنتی امکان پذیر است؟ پاسخ سوالاتی این چنین و همچنین درمان لکنت زبان با قرآن، درمان لکنت زبان در احادیث و اینکه برای درمان لکنت زبان چه بخوریم را در ادامه این محتوا از سارجو دنبال کنید.

 

لکنت زبان در کودکان

لکنت زبان (که گرفتگی زبان نیز نامیده می‌شود) بویژه در کودکان شایع می‌باشد. لکنت زبان کودک در واقع یک وقفه در جریان صحبت کردن است که بسیاری از کودکان آن  را در بین 2 تا 5 سالگی تجربه می کنند. نشانه های لکنت زبان  در کودکان شامل موارد زیر است:

  • بعضی بخش های کلمات، جملات یا عبارات را تکرار می کنند.
  • یا بجای بعضی حروف  صداهایی غیر مرتبط در می آورند.
  • ناامیدی به علت تلاش زیاد برای صحبت کردن
  • برخی از حروف را کش می دهند
  • تکرار هجا ، کلمات یا عبارات خاص
  • صدایی برای  هجا های خاص در می آورند.

برای بسیاری از کودکان خردسال، لکنت زبان بدون هیچ درمانی برطرف می‌شود، اما در بعضی از کودکان ممکن است دوره درمان لکنت زبان طولانی‌تر باشد . روش های درمانی موثری برای کمک به کودک برای غلبه بر لکنت زبان وجود دارد که در ادامه به بررسی درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی خواهیم پرداخت.

دیدگاه طب سنتی بر لکنت زبان

طب سنتی متعقد است سردی می تواند باعث سستی و شل شدن عضلات شده و لکنت زبان در افراد مخصوصا کودکان را تشدید می کند که برای این مورد مثال های نقضی فراوانی پیدا شده است، یعنی افراد در دوره مصرف لبنیات تاثیر مثبت یا منفی ای در بهبود لکنت زبان خود ندیده اند. البته با توجه به تاثیر مختلف درمان طب سنتی لزوما نمی توان این روش را رد یا تائید کرد.

درمان لکنت زبان با طب سنتی

درمان لکنت زبان کودکان با طب سنتی به دو روش امکان پذیر است و درمان طب سنتی پاسخ گوی این پرسش نیز هست که برای درمان لکنت زبان چه بخوریم، ولی فراموش نکنید طب سنتی بر روی تمام افراد یک اثربخشی و تاثیر یکسان نخواهد داشت.

  •  روش اول درمان لکنت زبان با طب سنتی باید مقدار 25 گرم عاقرقرها را با 100 گرم نبات بسابید و روزانه به اندازه یک قاشق غذاخوری در آب گرم حل کرده وبه کودک بدهید.
  •  روش دوم درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی ، 25 گرم دانه برگ گنجشگ را با یک لیوان آب و کمی نبات، به اندازه یک ساعت دم کرده و در هر وعده یک قاشق  چای خوری از آن را به کودک بدهید.

چند دیدگاه دیگر درمان لکنت زبان کودکان در طب سنتی

در طب سنتی اکیدا توصیه شده است که به کودکانی که لکنت زبان دارند تا قبل از دو سالگی روزانه یک قاشق آب انار داده شود همچنین، خوردن روزانه یک لیوان آب انار برای افراد بزرگسالی که دچار لکنت زبان هستند، مفید است.

طب سنتی میوه موز را عامل اصلی یبوست و لکنت زبان کودکان قبل از دوسالگی می داند. تکامل آنزیم های گوارشی در کودکان کمتر از ۲ سال می تواند یکی از عامل های تعیین کننده بر تاثیر موز بر لکنت زبان کودکان است.

طب سنتی خوردن خوراکی هایی مانند: سبزیجات تازه ، زرده تخم مرغ ، تخم کبوتر با عسل،  لوبیا، خردل، پنیر، فلفل سبز، ماهی، سوپ استخوان و گوشت آهو را  در درمان لکنت زبان موثر می‌داند.

طب سنتی مصرف عسل را باعث تشدید لکنت نمیداند. حتی برخی مانع از مفید بودن ترکیب چای آویشن با عسل بعنوان خوراکی مفید برای لکنت زبان یاد کرده اند. برای این کار شما می توانید که آویشن را به خوبی بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید و میل کنید. خوردن این دمنوش در صبح ها برای سلامتی بدن مفید است.

درمان لکنت زبان کودکان در خانه

برخی از روش‌های کمک کننده که به کودک مبتلا به لکنت زبان درخانه به شرح زیر می‌باشد که درمان قطعی لکنت زبان در خانه نیست ولی کمک بسزایی در روند درمان لکنت زبان خواهد کرد

  • به کودک زمان و فضای کافی برای آنچه که می‌خواهد بگوید را بدهید.
  • نگرانی والدین، موجب افزایش حساسیت و نگرانی کودک می‌شود پس در قدم اول نگرانی خود را کم کنید.
  • به او اطمینان خاطر بدهید که به اندازه کافی به او فرصت می‌‌دهید تا آنچه که می‌‌خواهد بگوید را بیان کند.
  • کاهش فعالیت و صداهای محیط منزل در هنگام صحبت کردن کودک مثلاً خاموش کردن تلویزیون یا قطع کردن موسیقی
  • گوش دادن به کودک هنگامی ‌که حرف می‌زند و توجه کامل به او
  • اجتناب از اصلاح کردن جملات کودک یا توجه کردن به لکنت او
  • اجتناب از قطع کردن صحبت کودک و تحمیل کردن نظر خود به او مبنی بر فکر کردن مجدد و تلاش برای درست بیان کردن جملات خود
  • نشستن در کنار کودک و هم قد شدن با او هنگامی ‌که صحبت می‌کند و نشان دادن علاقه خود به صحبت‌های او و ایجاد ارتباط چشمی‌
  • تحسین کردن کودک در هنگام روان صحبت کردن

درمان لکنت زبان با قرآن، درمان لکنت زبان در احادیث

  •  درمان لکنت زبان با قرآن:

درصورتی که کودکی دیر به سخن آمد یا لکنت زبان داشت سوره اسرا را با مشک و زعفران نوشته و در آب انداخته و آب را به کودک بخورانید.

برای کسانی که دچار لکنت زبان هستند یا کودکانی که دیر زبان به سخن گفتند باز میکنند سوره بنی اسرائیل را بصورت کامل با گلاب و زعفران روز دوشنبه در ساعت قمر نوشته و بشویید و به شخص بخورانید.

  • درمان لکنت زبان در احادیث:

جهت باز شدن زبان و رفع لکنت، دعای لکنت زبان زیر را بنویسند و بر گردن کودک آویزند؛ انشاءالله زبانش باز شود.
ما لکم لا تنطقون اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم لا یتکلمون الا من اذن له الرحمن و قال صوابا انطلقنا الله الذی انطق کل شیء ففهمنا‌ها سلیمان.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 8 Average: 4.6]

مارس 19, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
عمل لوزه در شیراز x بخوانید...