منوی سایت

درمان قطعی سینوزیت

بازدیدها: 1664

درمان قطعی سینوزیت

اگر شما هم بدنبال راهی برای درمان قطعی سینوزیت هستید و می‌خواهید بدانید درمان قطعی سینوزیت وجود دارد یانه؟ و یا از درمان خانگی سینوزیت و سردرد مطلع شوید و قوی ترین داروی سینوزیت را بشناسید در سارجو بمانید و با ما همراه شوید، چرا که ما در اینجا از جدیدترین درمان سینوزیت، درمان سینوزیت با پیاز، درمان قطعی سینوزیت با عسل برای شما گفته‌ایم.

سینوزیت چیست؟

در بیماری سینوزیت(Sinusitis)  پوشش سینوس ها متورم شده و معمولاً به دلیل یک عفونت ویروسی به وجود می آید. سینوس ها حفره هایی بر روی صورت هستند و برای بیرون انداختن پاتوژن از بدن مخاط تولید می‌کند. وقتی سینوس ها نمی‌توانند با پاتوژن ها مبارزه کنند موجب التهاب، تورم و تولید خلط، سردرد، سرفه، عفونت، گرفتگی بینی و گاهی دچار تب می‌شود.

بیماری سینوزیت اغلب مواقع ظرف ۲ تا ۳ هفته پیشرفت می کند. در صورتی که سینوزیت به طور مکرر اتفاق بیفتد یا علائم بسیار شدیدی داشته باشد، نیاز است برای درمان قطعی سینوزیت، به یک متخصص گوش، حلق و بینی با تجربه، مراجعه نمایید.

 

جلوگیری از ابتلا به سینوزیت چطور ممکن است؟

اگر به دنبال یک درمان خانگی برای سینوزیت و سردرد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا چند راهکار آسان را برای پیشگیری و عدم تحریک سینوسها همیشه رعایت کنید:

  •  استفاده از آب یخ، نوشابه های گاز دار، مصرف غذاهای با طبع سرد مانند سرکه، ترشی، دوغ و ماست، استفاده از عطرهای محرک و تند و مواد شوینده شیمیایی مانند جرم گیرها موجب تشدید، تحریک و عفونت سینوس ها می شود.
  • در هنگام استحمام از آب خیلی گرم استفاده نکنید، زیرا قرار گرفتن در هوای سرد پس از استحمام موجب عفونت سینوس ها می شود.
  • وقتی هوایی که تنفس می‌کنید، خیلی خشک است، مخاط داخل بینی و سینوس‌ها به درستی جریان ندارد و سینوس‌ها نیز آنچنان که باید، تخلیه نمی‌شود. احتقان می‌تواند منجر به درد سینوس و سینوزیت شود. کارشناسان موافق هستند که افزودن رطوبت به طور کلی برای سلامتی سینوس مفید است.
  • پرهیز از سیگار کشیدن، شست شوی مداوم دست ها مخصوصاً در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، از مهم‌ترین راه های ابتلا به سینوزیت است.
  • فین کردن و تمیز نگه داشتن بینی از ترشحات به جلوگیری از سینوزیت کمک خواهد کرد.
  • پس از حمام حتما موها را به طور کامل خشک کنید.

درمان خانگی سینوزیت و سردرد

درمان خانگی سینوزیت و سردرد به کمک روشهای ساده نیز ممکن است، در اینجا بطور اختصار به چند روش درمان سینوزیت اشاره می‌کنیم:

  • درمان قطعی سینوزیت با عسل

درمان قطعی سینوزیت با عسل نیز از روش های درمان خانگی سینوزیت بحساب می‌آید، می‌توان عسل را با عرق نعنا و یا آبلیمو مخلوط کرد و روزانه میل کنید و یا چایی دارچین را به همراه عسل میل کنید که همه این روشها برای درمان قطعی سینوزیت مفید عمل خواهند کرد.

 

 

  • درمان سینوزیت با پیاز

درمان سینوزیت با پیاز نیز در طب سنتی گفته شده است به این روش که استنشاق بوی پیاز تازه خردشده ممکن است راه‌های بینی شما را پاک کند. با این حال، گوگرد آزاد شده توسط پیاز خرد شده می‌تواند باعث سوزش دردناک چشم شود. برای جلوگیری از این مسئله، یک پیاز را به خوبی خرد و ریز کنید و آن را درون یک قابلمه آب جوش قرار دهید. بگذارید پیاز به مدت پنج دقیقه بجوشد، مقداری را در لیوان بریزید و بوی آن را استنشاق کنید تا به تسکین آبریزش بینی و گرفتگی آن کمک کند.

  • درمان سینوزیت با استنشاق انفیه

برای درمان خانگی سینوزیت و سردرد یک متخصص طب سنتی پیشنهاد  استنشاق ترکیب گیاهی به نام انفیه که ترکیب 5 گیاه دارویی عطسه آور است را می‌دهد، که بوییدنش به اندازه یک نخود قبل از خواب موجب ایجاد عطسه های شدید و خروج رطوبت و ترشحات سینوس ها می شود که این عمل موجب درمان قطعی سینوزیت در مدت 45  روز می شود.

 

 

  • درمان قطعی سینوزیت با روغن های عطسه آور

استفاده از روغن های عطسه آور مانند روغن سیاه دانه یک قطره در هر حفره بینی شب قبل از خواب موجب رفع عفونت سینوس می شود و یک درمان خانگی سینوزیت برای درمان قطعی سینوزیت بحساب می‌آید.

 

 

  • درمان قطعی سینوزیت با عرق پرسیاوشان

مصرف عرق اصل و ناب گیاه  پرسیاوشان یا دمنوش آن به همراه مرزنجوش، آویشن و عناب برای درمان قطعی سینوزیت و عفونت های سینوسی تاثیر زیادی دارد و یک درمان خانگی و ارزان سینوزیت بحساب می‌آید.

جدیدترین درمان سینوزیت

درمان های مختلفی توسط پزشکان جهت درمان سینوزیت حاد و مزمن بکار میرود ،مصرف داروهای آنتی بیوتیک به مدت سه الی چهار هفته، گاهی می تواند برای درمان قطعی سینوزیت مفید و موثر واقع شود و به درمان بیماری عنوان قوی ترین داروی سینوزیت کمک کند. البته زمانی آنتی بیوتیک ها به درمان سینوزیت کمک خواهند کرد که علت بوجود آمدن بیماری عفونت باکتریایی باشد.

از این رو تشخیص اینکه شما برای درمان سینوزیت به مصرف آنتی بیوتیک نیاز دارید یا نه، را به پزشک معالج خود بسپارید. چرا که باید ابتدا توسط یک متخصص گوش و حلق وبینی باید مورد ارزیابی کامل قرار بگیرید.

عمل جراحی سینوزیت مزمن نیز شاید یکی از جدیدترین درمان‌ها برای سینوزیت باشد که به سادگی با جراحی آندوسکوپیک امکان پذیر است، در این روش با استفاده از وسایلی خاص، از طریق مجرای بینی وارد سینوس‌ها شده با کمترین آسیب وارده به بافت سالم، حفرات تنگ شده سینوس‌ها گشاد شده، عفونت به طور کامل تخلیه می شود.

 

فراموش نکنید برای درمان سینوزیت مزمن، داروهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اینکه چه دارویی برای درمان سینوزیت مورد استفاده قرار بگیرد و یا جراحی لازم باشد، با توجه به صلاحدید پزشک و پس از بررسی وضعیت شرایط جسمی شما معین خواهد شد که از جدیدترین درمان سینوزیت استفاده کنید. برای درمان سینوزیت هیچ گاه به مصرف خودسرانه دارو نپردازید چرا که اگر داروی اشتباهی را برای مصرف انتخاب کنید، ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

چه زمانی برای درمان سینوزیت به پزشک معالجه کنیم؟

سینوزیت معمولاً زمانی که عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند یک سرماخوردگی پیش آید، شروع می شود. در صورتی که فرد درگیر یک سرماخوردگی پایدار و طولانی شده و علائم زیر در وی بروز کند، ممکن است مبتلا به سینوزیت شده باشد و بهتر است برای درمان قطعی سینوزیت به پزشک مراجعه کند.

  • ترشحات سبز یا زرد از بینی
  • کاهش حس بویایی
  • سرماخوردگی های شدید و پی در پی
  • سردردهایی که پس از بیداری صبحگاهی رخ می دهد
  • احساس سنگینی گوش و کم شدن دید چشم ها
  • احساس درد و حساسیت در اطراف گونه ها، چشم ها و پیشانی (به ویژه با لمس آن ها)
  • انسداد بینی
  • اختلال تنفسی
  • حساسیت به گرما و سرم
  • تب بالا (۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر)
  • خشکی گلو و تلخ شدن دهان

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 10 Average: 4.3]

می 12, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
قرص چاقی در شیراز x بخوانید...