منوی سایت

درمان قطعی بی خوابی

بازدیدها: 408

درمان قطعی بی خوابی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از بی خوابی رنجبر می‌برید و این کلافگی شما را به این فکر انداخته است که یک راه حل برای درمان قطعی بی خوابی هایتان پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنم در سارجو بمانید و با ما همراه شوید چرا که ما در اینجا شما را با درمان بی خوابی در شب، درمان قطعی بی خوابی با گیاهان دارویی و جدیدترین درمان بی خوابی آشنا خواهیم کرد، بعلاوه از درمان استرس و بی خوابی نیز برایتان خواهیم گفت.

چرا بی خوابی به سراغمان می‌آید؟

بی خوابی مشکلی است که بسیاری از افراد در سنین مختلف با آن مواجه هستند. بی خوابی می‌تواند به علت شرایط روحی و روانی، بیماری، عادات نادرست خواب، داروهای خاص و یا عوامل بیولوژیکی باشد. شایع‌ترین نشانه‌هایی که از بی خوابی شما حکایت می‌کند عبارتند از:

  • سخت به خواب رفتن(زمان زیاد بین از وقتی به رختخواب می‌روید تا خواب رفتن)
  • دشواری در حفظ خواب در طول شب
  • صبح خیلی زود از خواب بیدار شدن

 

برای درمان قطعی بی خوابی این راه کارها را امتحان کنید

  • از روش برعکس استفاده کنید

با خودتان دائم بگویید که قرار است بیدار بمانید، این تکنیک قصد تناقضی هم نامیده می‌شود. برای اکثر افراد سعی و تلاش برای اینکه به خواب بروند و استرس و فکر اینکه من هنوز بیدارم، نتوانسته‌ام به خواب بروم ایجاد اضطراب خواهد کرد و آنها را از یک خواب راحت بیشتر دور می‌کند، برای درمان استرس و بی خوابی بهترین گزینه استفاده از روش  قصد تناقضی است. این روش و به زبان ساده بیخیال خواب شدن در ذهنتان ایجاد آرامش می‌کند و به درمان بی خوابی در شب کمک خواهد کرد.

  •  یک اتاق خواب آرام وتاریک برای خودتان فراهم کنید

برای درمان قطعی بی خوابی بهتر است اتاق را تاریک و البته بدون هرگونه صدا نگه دارید. دلیلی وجود دارد که ما روزهای تاریک و خسته‌کننده را «خواب‌آور» می‌نامیم. کمبود نور باعث می‌شود یک غده عصبی در مغز، هورمون ملاتونین ترشح کند؛ هورمونی که باعث می‌شود ما احساس خواب آلودگی کنیم. ضمنا همانطور که می‌دانید نور حتی از پلک‌های بسته نیز عبور می‌کند و به همین دلیل است که جمجمه ما را بیدار می‌کند.

اتاق شما زمانی به اندازه کافی تاریک است که وقتی دستتان را حدود یک فوت دور از چشمتان نگه داشتید، نتوانید آن را ببینید. تاریکی اتاق به درمان قطعی بی خوابی کمک بسزایی خواهد کرد.

 

 

  • رژیم غذایتان را خصوصا شب ها تغییر دهید

 رژیم غذایی و عادات تغذیه‌ای‌تان را تغییر بدهید و خوراکی‌هایی که خواب‌تان را مختل می‌کنند، خصوصا شب ها مصرف نکنید. چند ساعت قبل از خواب، اصلا کربوهیدرات مصرف نکنید.  قبل از خواب، مصرف قند، غلات، حبوبات و به‌طورکلی کربوهیدرات و نوشابه، چای و کلا کافئین را بسیار کاهش بدهید. بهتر است حتما خوراکی‌هایی که به داشتن خواب راحت کمک می‌کنند، مصرف کنید. در رژیم غذایی‌تان، چربی‌های سالم را هم بگنجانید تا خیلی زود بعد از اینکه سرتان را روی بالش گذاشتید، به خواب بروید. درمان قطعی بی خوابی در شب با رژیم غذایی صحیح امکان پذیر خواهد بود.

 

  • در طول روز ورزش کنید

روش دیگر درمان قطعی بی خوابی  ورزش کردن است. بیست تا سی دقیقه ورزش روزانه باعث می‌شود بدن شما در پایان روز احساس خستگی کند. مطالعات نشان داده‌اند تمرینات صبح و بعدازظهر کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند و خوابی آرامتر را به شما هدیه می‌دهند. البته نزدیک به زمان خوابتان نباید ورزش کنید. زیرا یدن شما برای آنکه حالت خواب بگیرد به زمان احتیاج دارد و ورزش شبانه بیشتر بدن شما را هوشیار می‌کند.

  • داشتن نظم در ساعات خواب

سعی کنید در ساعات منظمی هر شب به رختخواب بروید و حدالمقدور از خواب روزانه مثل خواب ظهر پرهیز کنید. خوابیدن در ساعت منظم به روتین خواب شما کمک خواهد کرد و نخوابیدن در طول روز باعث خستگی بیشتر بدن و خواب راحت در شب خواهد شد. درمان قطعی بی خوابی در شب با داشتن یک نظم دائم در خواب امکان پذیر خواهد بود.

 

درمان قطعی بی خوابی با طب سنتی

از نظر طب سنتی و طبق طب ابوعلی سینا، درمان قطعی بی خوابی با گیاهان دارویی مثل مصرف دمنوش هایی چون گل گاوزبان، اسطوخودوس و بادزنجبویه امکان‌پذیر است، چرا که آرامش خاطر را به انسان هدیه داده و افراد را از بی خوابی نجات می دهد. عصاره‌ی اسطوخودوس را می‌توانید شب‌ها کنار تخت‌تان نیز پراکنده کنید یا چند قطره از آن را روی گردن‌تان بمالید. از مزایای عصاره‌ی اسطوخودوس می‌توان ترکیبات معطری را نام برد که به آرام‌سازی بدن کمک می‌کنند.

استفاده از دم کرده‌ی عرق گل گاوزبان به همراه کمی بارهنگ و نبات قبل از خواب نیز از راهکارهای درمان قطعی بی خوابی با گیاهان دارویی بحساب می‌آید.

سیر حاوی مقدار مناسبی منیزیم و پتاسیم است که نقش مهمی در کیفیت خواب دارند. گذاشتن سیر زیر بالش برای درمان خوابی نیز یک روش قدیمی است. استنشاق ترکیب گوگردی (آلیسین) سیر اثر آرامش بخشی دارد که باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

مصرف روزانه یک لیوان مخلوط آب کاهو (یک‌سوم لیوان) و آب سیب (دوسوم لیوان) و یک قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه و مصرف شربت گلاب، شیر گردو و آب انار مخلوط‌شده با عسل و گلاب نیز می‌‌تواند به درمان بی خوابی در شب کمک مؤثری بکند.

 

درمان قطعی بی خوابی از طریق دارو

برای درمان قطعی بی خوابی در شب از دارو نیز استفاده می‌شود. این داروها نباید به کرات و بیش از چند هفته مصرف شوند. زیرا علاوه بر اثرات جانبی آنها خوگیری صورت گرفته و بدن به آنها عادت می‌کند، البته ضرراتی که نخوابیدن و اختلال خواب طولانی مدت برای بدن به همراه دارد به کرات بیشتر از استفاده از داروها برای درمان قطعی بی خوابی خواهد بود. بعضی از داروهای بی‌خوابی عبارتند از:

  • اسزوپیکلون
  • راملتیون
  • رولپیدوم

که تمام این داروها باید زیر نظر پزشک و در مدت زمان مشخصی استفاده و یا قطع شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 11 Average: 5]

آوریل 19, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
علت مرگ در خواب x بخوانید...