منوی سایت

دتاکس واتر و خواص معجزه آسا

بازدیدها: 2801

دتاکس واتر و خواص معجزه آسا

اگر تاکنون از دتاکس واتر و خواص معجزه آسایش چیزی نشیده‌اید، باید بگویم یکی از بهترین نوشیدنی‌های پرخاصیت را از دست داده‌اید. از دتاکس واتر چربی سوز شکم و پهلو چقدر می‌داتید؟ با ما در این مقاله همراه شوید تا نه تنها با دتاکس واتر و خواص معجزه آسای آن آشنا شوید، بلکه با طرز تهیه دتاکس واتر چاق کننده و چند نمونه دتاکس واتر مثل دتاکس واتر هندوانه، دتاکس واتر لیمو و زنجبیل، دتاکس واتر سیب و دارچین و… نیز آشنا شوید.

 

مهم‌ترین عناوین پست دتاکس واتر و خواص معجزه آسا

 


دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر که به نام‌هایی همچون آب طعم دار یا نوشیدنی سم‌زدا نیز شناخته می‌شود، از طریق اضافه کردن میوه‌ها یا سبزی‌ها به آب حاصل می‌شود. از آنجایی‌که فقط از عصاره‌ی میوه و سبزی برای مزه‌دهی استفاده شده، دتاکس واتر کالری کمتری نسبت به آب‌میوه‌ها دارد. به‌همین‌دلیل برای رژیم‌های سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن بسیار مفید است.

 

انواع دتاکس واتر را می شناسید

 


دتاکس واتر از چه چیزهایی تشکیل می‌شود؟

تقریباً می‌توان هر ترکیب دلخواهی از میوه‌ها، گیاهان و سبزی‌ها را برای طعم دار کردن آب  و تهیه دتاکس واتر  استفاده کرد. صدها دستور مختلف برای تهیه دتاکس واتر وجود دارد، ولی نقطه مشترک تمام این دستورها این است که خودِ این ترکیبات با آب مخلوط نمی‌شوند بلکه در حد طعم دار شدن آب فقط در داخل آن قرار می‌گیرند.


فواید دتاکس واتر برای بدن را می‌دانید؟

دتاکس واتر فواید زیادی  برای بدن در بر دارد که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • دتاکس واتر و کاهش وزن

همانطور که اشاره کردیم میزان کالری دتاکس واتر دلیل تنها طعم دار کردن آب کم است، بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند از نوشیدن دتاکس واتر برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌کنند. در واقع دتاکس واتر میزان رشد متابولیسم در بدن را افزایش داده و همین موجب سوزاندن چربی‌های بدن خواهد شد. دتاکس واتر چربی سوز شکم و پهلو بحساب می‌آید.

 

دتاکس واتر و کاهش وزن

 

  • دتاکس واتر و بهبود سلامت گوارش

آب‌رسانی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها مفید است. کم‌آبی مزمن باعث یبوست و نفخ شکم می‌شود. مصرف آب زیاد، به عمل هضم در معده کمک می‌کند و جلوی ابتلا به یبوست را می‌گیرد. دتاکس واتر به شما برای نوشیدن آب اضافی در طول روز کمک خواهد کرد.

  • دتاکس واتر و بهبود سطح انرژی و خلق‌وخو

مطالعات نشان می‌دهد که حتی ۱ درصد کم‌آبی هم می‌تواند سطح تمرکز را پایین بیاورد و باعث سردرد بشود. درباره‌ی بزرگسالانی که روزانه کمتر از ۱٫۲ لیتر آب مصرف می‌کردند تحقیقی انجام شد. وقتی آنها مصرف آب خود را به روزی ۲٫۵ لیتر رساندند، شادتر بودند و انرژی بیشتری هم داشتند.

 

دتاکس واتر و بهبود خلق و خو

 

  •  دتاکس واتر و بهبود سیستم ایمنی بدن

ادعای نوشیدن دتاکس واتر و بهبود سیستم ایمنی بدن شاید از نظر خیلی‌ها تا حدودی اغراق‌آمیز باشد اما با توجه به اینکه میوه و سبزیجات تازه و سالم باعث تقویت سیستم ایمتی بدن می‌شود. یکی از ویتامین‌هایی که باعث تقویا سیستم ایمنی بدن می‌شود ویتامین C است. که با کمک دتاکس واتر به جذب راحت‌تر این ویتامین کمک خواهیم کرد.

  • دتاکس واتر و شادابی پوست

پوست در حالتی شادابی خود را از دست می‌دهد که بدن با کمبود آب مواجه شده باشد. در این حالت نوشیدن آب و جبران کمبود آن باعث می‌شود که پوست کم‌کم از حالت خشکی مفرط خارج شود و کم‌کم به حالت نرمال بازگردد. دتاکس واتر که حاوی میوه و سبزیجات تازه است می‌تواند برای پوست مفید باشد. ولی یادتان نرود فقط آب بیشتری به پوست خواهد رسید، انتظار بیشتری از دتاکس واتر نداشته باشید.

شایان ذکر است، خاصیت دتاکس واتر به این بستگی دارد که از چه ترکیباتی استفاده می‌کنید. البته در مورد خواص دتاکس واتر در برخی موارد اغراق شده است ولی در بعضی موارد هم این خواص واقعیت دارند، قطعا می‌توان بخش بزرگ این خواص را به‌خاطر وجود آب دانست، چراکه شما با مصرف دتاکس واتر، میزان زیادی از این ترکیبات را مصرف نمی‌کنید.


آیا دتاکس واتر چاق کننده هم وجود دارد؟

شاید برای خیلی از شما عزیزان که بدنبال اضافه وزن و چاقی هستید، این سوال بوجود آمده است که دتاکس واتر چاق کننده هم وجود دارد؟ باید گفت دتاکس واتر چاق کننده با اضافه کردن میوه‌ها و نوشیدن آن با کمک به تامین آب مورد نیاز بدن شاید به چاقی هم کمک کند، البته در کنار یک رژیم غذایی مفید و البته چاق کننده این اتفاق خواهد افتاد.


طرز تهیه انواع دتاکس واتر

برای تهیه دتاکس واتر در منزل نیاز به تجهیزات خاصی نیست. تمام آنچه که شما نیاز دارید انتخاب میوه ، سبزیجات و گیاهان مورد علاقه تان است. ترکیبات مورد نظرتان را  به سادگی خورد کنید و بسته به اینکه ترجیح می دهید آب مورد نظرتان گرم یا سرد باشد، آن ها را به آب با دمای مورد نظرتان اضافه کنید. هرچه که میزان سبزی و میوه استفاده شده بیشتر باشد، محلول تان طعم قوی‌تری خواهد گرفت.

در اینجا شما را با طرز تهیه چند دتاکس واتر مقوی و پرطرفدار آشنا خواهیم کرد:

  • دتاکس واتر سیب و دارچین

برای تهیه دتاکس واترسیب و  دارچین، ابتدا سیب را به شکل حلقه‌ای برش دهید و همراه چوب دارچین داخل آب بریزید. اگر مایل هستید می‌توانید از دانه سیب نیز داخل دیتاکس استفاده کنید. هرگز از پودر دارچین استفاده نکنید زیرا موجب کدر شدن آب می‌شود.

دیتاکس سیب و دارچین دارای طعم بی‌نظیر و خواص زیادی است، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های موجود درسیب خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

 

دتاکس سیب و دارچین

 

  • دتاکس واتر هندوانه

برای تهیه دتاکس واتر هندوانه، ابتدا هندوانه‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و به همراه چند برگ نعنا به آب اضافه کنید. ۴۵ دقیقه آن را در یخچال بگذارید و سپس نوش جان کنید.

بدلیل اینکه هندوانه سرشار از لیکوپن است و لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است و دقیقا همان عاملی که باعث رنگ قرمز در گوجه فرنگی یا هندوانه می شود. آمینو اسید های پنهان شده در هندوانه آبدار هستند که به جریان خون کمک می کنند.

 

دتاکس واتر هندوانه

 

  • دتاکس واتر لیمو و زنجبیل

برای تهیه دتاکس واتر لیمو و زنجبیل به حدود ۳ پیمانه آب به اضافه نصف لیموترش و یه بند انگشت زنجبیل نیاز دارید. فقط کافی است آب‌لیمو را به آب ساده اضافه کرده و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی برای صبح زود عالی است. این نوشیدنی باعث می‌شود که در تمام طول روز احساس درد نکنید و سموم مضر موجود در بدنتان نیز دفع شوند.

  • دتاکس واتر گریپ فروت و توت فرنگی

دتاکس‌واترتوت فرنگی  چربی اضافه موجود در بدنتان را دفع می‌کند. ۱ خیار کامل را حلقه حلقه کنید، ۲ عدد گریپ فروت و ۲ فنجان توت فرنگی تازه و چند عدد برگ نعناع تازه برای دادن طعم خنکی، به دتاکس واتر اضافه کنید.
توت فرنگی یکی از کم کربوهیدرات ترین مواد غذایی و مناسب برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. همچنین حاوی پلی فنول ها است که در بازسازی سلول ها و شادابی پوست موثر است.
گریپ فروت نه تنها مقدار زیادی ویتامین C دارد، بلکه دارای ویتامین A نیز می باشد. ویتامین A واکنش های نامطلوب شیمیایی و مواد سمی و سایر مواد مضر را خنثی می کند. ترکیب گریپ فروت با توت فرنگی موجب افزایش فواید آن می شود.

 

دتاکس واتر و فواید آن

 

سخن آخر

با توجه به مواردی که گفته شد با خواص دتاکس واتر آشنا شدیم، در حقیقت دیتاکس واتر یک نوشیدنی سالم با چند خاصیت خوب است اما شما می‌توانید با نوشیدن آب ساده هم از این خواص بهره‌مند شوید. اغلب افرادی که از نوشیدن آب ساده خسته می‌شوند برای تنوع، به سراغ دیتاکس واتر می‌روند.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 23 Average: 5]

اکتبر 4, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سفید کردن دندان در شیراز x بخوانید...