منوی سایت

داژبال فارس

بازدیدها: 661

داژبال فارس

شما چقدر از ورزش داژبال اطلاع دارید؟ داژبال فارس را می‌شناسید؟ تیم سارجو در اینجا به معرفی اینکه ورزش داژبال چیست؟ و قوانین این رشته ورزشی پرداخته است. داژبال فارس و شهر شیراز به همراه داژبال بانوان فارس را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. ادامه این محتوا را از دست ندهید.

ورزش داژبال چیست؟

ورزش داژبال، یكی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است كه از زمان‌های قدیم در كشور ایران، بعنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم، بسیار رایج بوده‌ است. البته بیشتر مردم بازی داژبال را با نام های دیگری همچون  “وسطی”، “وسطو”، “وسط بازی” می‌شناسند.

در سال 1386 استاد رضا خوش سرور یک ایرانی خوش ذوق، با سال ها تجربه در عرصه ورزش یه خصوص ورزش داژبال، توانست با تنظیم و تدوین قوانین و مقررات واحد برای ورزش داژبال، جانی تازه به این رشته جذاب بخشیده  تا تمامی علاقه مندان نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا بتوانند با قوانین یكسان و به صورت متحد الشكل به اجرای این ورزش  نشاط آور، بپردازند.

داژبال به چه صورت برپا می‌شود؟

داژبال شیراز به شکل‌های وسطی، بین المللی، ترامبولین داژبال، داژبال ساحلی، و داژبال آبی برگزار می‌شود. خوب است بدانید فدراسیون بین المللی داژبال در كشور امریكا و فدراسیون داژبال آسیا، در كشور فیلیپین تاسیس گردیده و انجمن داژبال جمهوری اسلامی ایران، عضو رسمی فدراسیون های فوق می باشد.

تاثیرات جسمی و ذهنی ورزش داژبال بر بدن را می‌دانید؟

داژبال فارس مانند تمامی ورزشهای همگانی تأثیر بسیار زیادی بر سلامتی و نشاط ورزشکاران دارد و موجب بالا بردن مهارتهای آنها در اجرای حرکات انتقالی مانند (پرتاب، دریافت، پاس دادن، دویدن، جهش) “تقویت روحیه تعاون”، “دقت”، “افزایش سطح هوشیاری و همیاری”، “ایجاد هماهنگی میان دستگاه عصب و عضله”، “ایجاد هماهنگی بین چشم و اعضای بدن در نشانه‌گیری” “ارتقا در فاکتورهای آمادگی جسمانی (استقامت، قدرت، سرعت، توان، چابکی، عمل و عکس‌العمل، تعادل، انعطاف و هماهنگی) می گردد.

 

مطالب مرتبط و پربازدید:

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 5]

نوامبر 21, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
پینت بال در شیراز x بخوانید...