منوی سایت

دانشگاه ملاصدرا شیراز

بازدیدها: 4855

دانشگاه ملاصدرا شیراز

در این پست می خواهیم با دانشگاه ملاصدرا شیراز آشنا شویم:

دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز ۱۶ سال پس از تأسیس دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱ آغاز به کار کرد. در ابتدا این دانشکده دارای رشته‌های مهندسی برق، مهندسی راه و ساختمان و مهندسی شیمی بود. در سال ۱۳۸۸ پس از گسترش رشته‌ها، این دانشکده به پردیس مهندسی بدل گردید. در حال حاضر این پردیس دارای دانشکده‌های برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، دانشکده مهندسی مکانیک و بخش‌های مهندسی راه و ساختمان و محیط زیست و مهندسی مواد می‌باشد.

این پردیس با دارا بودن بیش از ۱۱۰ عضو هیئت علمی در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، نفت و گاز، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی هسته‌ای و مهندسی هوا و فضا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد. پردیس مهندسی دارای دو ساختمان مجزا و یک کتابخانه بزرگ به نام خوارزمی می‌باشد. این ۳ ساختمان با فاصله نسبتاً کمی در خیابان زند، خیابان ملاصدرا و میدان نمازی در شهر شیراز واقع شده‌اند. دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز در سال ۸۱ به عنوان قطب مکانیک محاسباتی ایران انتخاب شد.

 

کتابخانه ملاصدرا دانشگاه شیراز

کتابخانه خوارزمی

  • در سال 1343 با تاسیس دانشکده مهندسی، کتابخانه با 22 جلد کتاب فرهنگ لغت در مجاورت کلاس های درس ساختمان مهندسی شماره 1، شروع به کار نمود.
  • این کتابخانه دارای یک سالن مطالعه، سالن نشریات و تعداد محدودی کتابدار در طبقه دوم دانشکده مهندسی 1 شد.
  • ساختمان جدید کتابخانه با نام ابوعبدا… خوارزمی ریاضیدان با مساحت 7220 متر مربع در هشت و نیم طیقه در سال 1371 بهره برداری شد.
  • این مجموعه دارای آمفی تاتر، سیستم گرمایشی و سرمایشی مرکزی، سیستم مرکزی اطفاء حریق اتوماتیک، سیستم برق اظطراری و بسیاری امکانات دیگر است.
  • کتابخانه خوارزمی دارای یکی از غنی ترین منابع فنی و مهندسی در کشور بوده است.
  • ظرفیت پذیرش کتابخانه خوارزمی 700 نفر به طور همزمان است.

 

سایر موارد مرتبط با دانشگاه های شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

دسامبر 4, 2019
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش زبان ترکی شیراز x بخوانید...