منوی سایت

خلافی خودرو

بازدیدها: 464

خلافی خودرو

روش های استعلام ریز خلافی خودرو چیست؟ استعلام خلافی خودرو از طریق VIN چگونه هست؟ آیا دریافت خلافی خودرو پیامک امکان پذیر هست؟ چاپ خلافی خودرو از طریق اینترنت چگونه هست؟ آیا تا به حال اقدام به استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت کرده اید؟ آیا تا به حال به فکر استعلام خلافی خودرو با کد ملی افتاده اید؟ در این مقاله با سارجو همراه باشید تا شما را با روش های مختلف استعلام و پرداخت خلافی خودرو آشنا کنیم.

مقدمه:

جریمه رانندگی یک اتفاق ناخوشایند برای همه و البته رایج است و اطلاع از میزان جرایم و نحوه پرداخت خلافی خودرو برای همه شهروندان تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. برای برخی نیز پرداخت ماهیانه قبض خلافی خودرو مانند پرداخت دیگر قبض ها امری عادی شده است.

تقریباً تمام کسانی که یک بار اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با خلافی خودرو آشنایی لازم را دارند.هم اکنون چند روش برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که اکثر آنها به صورت اینترنتی می باشد،و نیازی به مراجعه ی حضوری چه برای دریافت برگه خلافی خودرو و چه به منظور پرداخت قبض جریمه نمی باشد.در گذشته برای دریافت خلافی خودرو میبایست به صورت حضوری به یکی از دفاتر پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی در نزدیکی خود مراجعه میکردید. اما اکنون به راحتی میتوانید از طریق اینترنت استعلام خلافی خودرو خود را بگیرید و همزمان به صورت آنلاین پرداخت کنید.
برای آشنایی با روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو به صورت آنلاین با سارجو همراه باشید.

 آموزش دریافت خلافی خودرو به صورت پیامکی.

در جواب این سوال باید بگوییم در قرن 21 با پیشرفت گزاف تکنولوژی هر چیزی ممکن هست.برای دریافت خلافی خودرو کافیست که کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول: 1101202020
شماره دوم: 110005151
شماره سوم: 30005151

سپس استعلام خلافی خودرو شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

دریافت خلافی خودرو در وب سایت خلافی خودرو

راهنمایی و رانندگی وبسایتی را برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است شما می توانید با مراجعه به وبسایت پلیس راهور به آدرس www.rahvar120.ir به راحتی اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

پس از ورود به این سایت در منوی موجود در سمت راست روی گزینه “خدمات” کلیک کنید تا به این ترتیب انتخاب کنید که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید؛ پرداخت الکترونیکی جرائم، استعلام میزان تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی و استعلام تصادفات رانندگی در بخش خدمات گنجانده شده اند.در صورتی که شناسه پرداخت و شناسه قبض جریمه خود را دارید، مستقیما روی گزینه پرداخت الکترونیکی جرائم، کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود، شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض جریمه را وارد کنید و پس از از وارد کردن تصویر امنیتی روی گزینه “ثبت قبض” کلیک کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.در صورتی که شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه خود را ندارید، در زیر منوی “خدمات” روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک کنید.در این قسمت با استفاده از شماره مندرج روی کارت ماشین ابتدا میزان خلافی خودرو خود را استعلام کنید و بعد از اینکه لیست خلافی خودرو خود را مشاهده کردید،هر کدام یا همه جریمه ها را انتخاب و برای پرداخت خلافی خودرو روی لوگوی بانک ملی که در پایین صفحه سمت راست درج شده است، کلیک می کنید و پرداخت را انجام می دهید.

مراجعه حضوری و دریافت خلافی خودرو.

کمک گرفتن از دفاتر پلیس +۱۰ برای رانندگانی است که جریمه و خلافی خودرو آنها کمتر از یک میلیون تومان است.لذا حتما قبل از مراجعه به این دفاتر و پرداخت جریمه و خلافی خودرو خود، از روش هایی که شرح آنها گذشت، استعلام جریمه و خلافی خودرو خود را بگیرید و اگر خلافی خودرو شما کمتر از یک میلیون تومان بود، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید. در صورتی که خلافی خودرو بیش از یک میلیون تومان باشد، حتما باید به اداره راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

دریافت خلافی خودرو به کمک کد USSD

برای استعلام خلافی خودرو از طریق USSD کافی است #۱۱۰* را از گوشی خود شماره گیری نمایید، پس از شماره گیری دو گزینه‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از ۱- خدمات قابل ارائه، ۲- خدمات در دست اقدام، اگر می‌خواهید خلافی خودرو تان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید. در مرحله بعد گزینه استعلام خلافی خودرو در اختیار شما قرار می‌گیرد که که برای دریافت خلافی خودرو خود باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید. در این مرحله، از شما خواسته می‌شودکد VIN (همان شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. کد را وارد و سپس ارسال کنید.

توجه داشته باشید که:

  • دقت کنید که کد را حتما به زبان انگلیسی وارد کنید که دچار مشکل نشوید.
  • همچنین کدهای USSD به خاطر مسائل امنیتی در صورت نگرفتن پاسخ بعد از چند ثانیه ارتباطشان قطع می‌شود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید.

در مرحله بعد اگر فقط لیست خلافی خودرو تان را می‌خواهید می‌توانیدعدد ۱ (خلافی خودرو) را ارسال کنید و در صورتی که علاوه بر لیست خلافی خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را می‌خواهیدعدد ۲ را وارد.

 

دریافت خلافی خودرو با یک تماس تلفنی

در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید و با وارد کردن کد VIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی خودرو خود اطلاع کسب کنید.

 

آیا اپلیکیشن هایی برای دریافت خلافی خودرو وجود دارند؟

اگر در بازار،گوگل پلی و یا اپ استور گشتی بزنید حتما اپلیکیشن های به خصوصی برای استعلام خلافی خودرو پیدا میکنید. کافیست کلمه خلافی‌ خودرو را سرچ کنید.

 

آیا راهی برای کاستن خلافی خودرو وجود دارد؟

 

بسیاری از مالکین خودرو زمانی که با لیست خلافی خودرو خود روبرو می‌شوند، معتقد هستند که برخی از جرایم ثبت شده غیرمنصفانه است و یا آن‌ها اصلا مرتکب این خلاف‌ها نشده‌اند! بنابراین اغلب به دنبال اعتراض به لیست خلافی خودرو یا کم کردن آن هستند.

در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به خودرو دو فرآیند وجود دارد.

یک مورد آن، اعتراض به قبض جریمه است که درصورتی‌که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند؛ که اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.

اما اگر فرد نسبت به وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد، می‌بایست ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند و در خواست اعتراض دهد. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می‌شود.در این مراکز افراد دلایل خود را برای اعتراض بیان می‌کنند، مثل اینکه در زمان وقوع تخلف اصلا در محل حضور نداشته‌اند و یا توان پرداخت این مبلغ جریمه را ندارند.

مدارک مورد نیاز برای اعتراض به جرایم رانندگی چه چیز هایی هستند؟

    1. اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو
    2. تکمیل فرم درخواست
    3. کارت شناسائی معتبرمالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی آن

آیا صفر کردن خلافی خودرو امکان پذیر هست؟

اگر قصد صفر کردن خلافی خودرو خود را دارید متاسفانه باید به شما بگوییم به هیچ وجه امکان صفر کردن خلافی خودرو وجود ندارد و هر گونه تلاش برای صفر کردن خلافی خودرو بدون پرداخت وجه و جریمه خودرو پیگرد قانونی به‌همراه خواهد داشت.

البته برای افرادی که از بضاعت ضعیف‌تری برخوردار هستند یک راه برای تقسیط آن وجود دارد به این صورت که شما می‌توانید جریمه خودرویتان را به‌صورت قسطی پرداخت کنید تا مقدار جریمه خودرو را زیر یک میلیون نگه دارید.

 

پرداخت خلافی خودرو چگونه است؟

روش‌های متعددی هم برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد.

پرداخت از طریق خودپرداز بانک ملی، پرداخت از طریق تلفنبانک، پرداخت از طریق وب سایت‌های مختلف از جمله سایت راهور، پرداخت از طریق نرم‌افزارهای موبایل مهمترین روش‌های پرداخت انواع جرایم رانندگی هستتند.‌‌

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 4.7]

فوریه 19, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سند بلاست در شیراز x بخوانید...