منوی سایت

خرید اسب شیراز

بازدیدها: 1146

خرید اسب شیراز

اگر بدنبال خرید اسب شیراز هستید و می‌خواهید از قیمت اسب مثل قیمت اسب مسابقه در ایران، قیمت اسب عرب، قیمت اسب مسابقه ای ترکمن و یا قیمت اسب دوخون مطلع شوید پس در سارجو بمانید و ادامه محتوا خرید اسب شیراز را از دست ندهید.

 

معرفی معتبرترین مراکز خرید اسب شیراز

مجموعه سوارکاری و پرورش اسب ماهان

آدرس : شیراز، کیلومتر 29 جاده شیراز-بوشهر، نرسیده به خان زنیان دهنو- مجموعه بزرگ سوارکاری و پرورش اسب ماهان شیراز

تلفن تماس: 09179360157 – 09377941983


مزرعه پرورش اسب میرزایی

آدرس : شیراز، جاده بوشهر، حسین آباد خان زنیان، کارخانه آسفالت میرزایی، مزرعه پرورش اسب میرزایی

تلفن تماس: 0937791020

 

محبوب ترین نژاد اسب در ایران را می‌شناسید؟

اگر قصد خرید اسب شیراز را دارید بهتر است ابتدا در مورد انواع نژاد محبوب اسب در ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید جالب است بدانید تا به امروز در دنیا بیش از ۳۰۰ نژاد اسب شناسایی شده است. در اینجا بطور مختصر شما را با محبوب ترین نژادهای اسب در ایران آشنا خواهیم کرد.

 اسب عربی

اسب عربی یکی از زیباترین نژادهای اسب است. همان‌طور که از نام این نژاد مشخص است زادگاه اصلی اسب عربی خاورمیانه است. محبوبیت اسب عربی به خاطر شکل متفاوت سر اسب و ارتفاع آن و نیز دم بلند و زیبای آن است. شکل متفاوت سر اسب عرب و نیز دم بلند و زیبای آن به راحتی قابل تشخیص است. تمامی اجزای بدن اسب عرب، زیبایی و تناسب خاصی دارد. مهم‌ترین تفاوت اسب عرب با سایر اسب‌ها در سر این اسب است.

 

اسب ترکمن

یکی از نژادهای اسب ایرانی، اسب ترکمن است که در منطقه ی ترکمن صحرا زیست می کند و در حال حاضر هم در این منطقه در حال پرورش است. رنگ این گونه ی جانوری خاکستری بوده و بدنی کشیده و لاغر دارا می باشد. شکم اسب ترکمن بر خلاف بسیاری از نژادهای دیگر اسب، تخت است به عبارت دیگر شکم آنها لاغر است.

 اسب سیستانی

اسب سیستانی نیز به نوبه خود دارای محبوبیت زیادی در بین طرفداران اسب در ایران است. این نژاد نیز یکی از نژادهای اصیل اسب ایرانی است که متأسفانه رو به انقراض است. گفته می‌شود تنها تعداد محدودی از اسب‌های سیستانی در منطقه سیستان و بلوچستان و در نواحی مرزی باقی مانده‌اند.

 اسب تالشی

اسب تالشی برای مسابقات استقامت بسیار مناسب است. اسب تالشی در مسابقاتی که مسیر مسابقه دارای سراشیبی تند است هم بسیار خوب عمل می‌کند

 

به هنگام خرید اسب به این نکات دقت کنید:

اگر در زمینه خرید اسب تازه کار هستید بهتر است به این نکات دقت کنید تا شما را از اشتباه کردن در خرید اسب بازدارد، چرا که خرید یک اسب یک سرمایه گذاری بزرگ است و مالکیت آن زمان و پول بسیار زیادی می خواهد.

  • هدف خود از خرید اسب را فراموش نکنید

آیا هدف شما از خرید اسب سوارکاری و تفریح است؟ یا شرکت در مسابقات سوارکاری؟ یا استفاده از اسب برای کارهایی مانند کشیدن درشکه؟ و یا کاری دیگر؟ در هر صورت انتخاب هدفی مشخص از خرید اسب قبل از خرید امری مهم تلقی می‌شود.

  • نژاد اسب را در نظر بگیرید

نژاد اسب‌ها به سه نوع  پرحرارت، خونسرد، خون گرم تقسیم‌شده‌ است. نوع اول آن‌ پرحرارت توانایی سرعت و دویدن بالایی دارند. اسب‌های خونسرد سرعت كمی دارند و بیشتر برای باركشی از آن‌ها استفاده می‌شود.اسب‌های خون گرم برای سواری آموزش‌دیده‌اند و از ادغام دو نژاد خون سرد و پرحرارت به‌دست‌آمده است.

 

 

  • توجه به قیمت اسب امری انکارناپذیر

قیمت اسب های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور متوسط قیمت اسبهای مادیان از اسب های نریان بیشتر است. قیمت معمول، منهای حمل ونقل، سالیانه معمولاً بین ۱۲ تا ۲۴ میلیون تومان تمام میشود. قیمت اسب عرب، قیمت اسب مسابقه‌ای ترکمن و قیمت اسب دوخون بسته به فاکتورهای بالا متفاوت خواهد بود.

  • مراجعه به دامپزشک را از یاد نبرید

 حتماً باید قبل از خرید اسب آن را به یک دامپزشك نشان دهید و به دامپزشك بگویید كه هدف اصلی شما دقیقا از خریدن این حیوان نجیب چیست و برای چه‌کاری آن را می‌خرید؟ دامپزشك به‌طور دقیق به تمام ظاهر اسب شما نگاه می‌کند. از وضعیت سلامت قلب، صداهای شكم و نفس كشیدن، طرز راه رفتن و حتی بینایی و شنوایی آن را چك می‌کند.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 18 Average: 5]

ژانویه 16, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
باشگاه کراس فیت شیراز x بخوانید...