منوی سایت

جمعیت صدرا شیراز

بازدیدها: 647

 جمعیت صدرا شیراز 

جمعیت صدرا یکی از شهرهای جدید ایران در استان فارس است که در شمال غربی شیراز قرار دارد و جمعیت آن همه ساله رو به رشد است. جمعیت صدرا : 130.000 رشد جمعیت : 129% مطالعات و طراحی شهر صدرا در ابتدای سال ۱۳۶۸ آغاز گردید. این مطالعات بر اساس موقعیت مکانی شهر شیراز و شهرهای اقماری آن و همچنین دورنمای توسعه این مناطق استوار گردید. با توجه به هویت پیش‌بینی شده برای شهر جدید صدرا با عملکردی فرهنگی ، علمی و تحقیقاتی طراحی نواحی مختلف آن بر این پایه استوار گردیده‌است.

 

فاز یک در جمعیت صدرا شیراز

فاز یک در واقع اولین بخش این شهر می‌باشد که از سال ۱۳۷۱ شروع به ساخت و ساز شده وعمده جمعیت کنونی این شهر در این فاز ساکن می‌باشند. این فاز در بیشتر قسمت‌هایش دارای اراضی اوقافی می‌باشد و به دلیل عبور ریل قطار در مجاورت بلوار حافظ و شهرسازی پرتراکم و ارتفاع و فاصله زیاد در محله کوهسار و همچنین تراکم جمعیتی بسیار بالا در بلوار فردوسی تمایل بسیار زیادی وجود دارد.

 

جمعیت صدرا شیراز

جمعیت صدرا شیراز

 

منطقه وزارت دفاع در جمعیت صدرا شیراز

منطقه وزارت دفاع در محدوده خیابان پاسارگاد ۲ و مولانا ۲ می‌باشد به دلیل ملکی بودن اراضی و معماری اروپائی (تراکم جمعیت بسیار کم فضای سبز بسیار زیاد) و فاصله بسیار زیادی که از محل عبور ریل قطار و همچنین مجاورت با پارک مرکزی صدرا و ساخته شدن این محله به موازات طولی باغ شهر صدرا و نزدیکی به بیمارستان پیوند اعضا از مرغوبیت ملکی بسیار بالائی برخوردار بوده و گاهی از سایر استان‌های کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس این منطقه را جهت سکونت انتخاب می‌کنند.

 

فاز دو در جمعیت صدرا شیراز

فاز دو  زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار از و سال ۱۳۷۰ آغاز و قطعات آن در دو قسمت ویلایی و آپارتمانی از سال ۷۱ توسط تعاونی مسکن مخابرات، علوم پزشکی، دانشگاه، زمزم . نیروی انتظامی، ارتش، زمین شهری و… به متقاضیان واگذار شد.

 

جمعیت صدرا شیراز

جمعیت صدرا شیراز

باغ شهر صدرا:

باغ شهر در صدرا از ویژگی‌های منحصربه‌ فرد این شهر می‌باشد که جلوه خاصی به زیبایی و شادابی به هوای این شهر داده‌ است . باغ شهر در واقع نوعی مسکن ویژه در مطالعات جامع و تفصیلی شهر صدرا تلقی می‌گردد که واحدهای مسکونی با سطح اشغال ۱۰ درصد , تراکم ۱۵ درصد در قطعات حداقل ۱۰۰۰ مترمربعی که با معماری خاص خود طراحی و اجرا می‌شوند . باغشهرها در واقع نوعی سند هویتی شهر صدرامحسوب می‌گردند و در حال حاضر تعدادی بیش از ۲۰۰۰ قطعه باغ شهر به مساحت کل ۳۰۰ هکتار آماده‌سازی شده‌است.

مطالب مرتبط:

مرکز باغ شهر و سرمایه گزاری در صدرا شیراز:

در مرکز باغشهرهای صدرا نیز یک مرکز خرید بزرگ قرار دارد. بهترین نقطه باغشهرهای دارای مجوز منطقه‌ای به نام بوستان اهل بیت و گلبهار می‌باشد و احداث باغ زیتون و پروژه قصر سبز از دیگر برنامه‌های  پیش رویباغشهر صدرا می‌باشد. این منطقه در چند سال گذشته بیشترین جذب سرمایه جهت ساخت ویلا و عمارت‌های اعیانی جهت اقامت سرمایه داران و مشایخ عرب را به خود اختصاص داده‌است.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دسامبر 26, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آب معدنی در شیراز x بخوانید...