منوی سایت

تفریح درمانی شیراز

بازدیدها: 652

تفریح درمانی شیراز- تفریح درمانی سالمندان

آیا تا به حال کلمه تفریح درمانی را شنیده‌اید؟ تفریح درمانی اصلا چیست؟ تفریح درمانی در شیراز برای سالمندان چطور فراهم می‌شود؟ تفریح درمانی چه تاثیری بر سالمندان دارد؟ اینها و سوالاتی مشابه این با شنیدن کلمه تفریح درمانی به ذهن شما خواهد آمد. تیم سارجو در اینجا برآن شده است تا شما را هرچه بیشتر با تفریح درمانی بخصوص تفریح درمانی سالمندان آشنا کند. با ما همراه شوید.

تفریح درمانی یعنی چه؟

تفریح و سرگرمی برای تمام افراد در تمام رده‌های سنی لذت‌بخش است، طبیعتا افراد بیمار و یا سالمند از این قاعده مستثنا نیستند. تفریح درمانی یکی از روش‌های توان‌بخشی می‌باشد که در این نوع درمان، درمانگر با مشارکت دادن مددجو یا بیمار در انواع فعالیت‌های مختلف که جنبه تفریحی و سرگرمی نیز دارند بدنبال دستیابی به اهدافی همچون بهبود وضعیت جسمانی یا مهارت‌های اجتماعی می‌باشد.

بطور کلی تفریح درمانی بیشتر در ادامه مسیر درمان و به منظور حفظ و نگهداری برنامه‌های درمانی و توان‌بخشی بیماران و افراد ناتوان و سالمند در جهت بهبود عملکرد و استقلال آنان و کاستن از اثرات بیماری و یا ناتوانی آنان استفاده می‌گردد.

برای شروع تفریح درمانی باید چه کرد؟

قبل از تفریح‌درمانی در شیراز لازم است برای ارزیابی علائم و شرایط بیمار یا سالمند با یک متخصص واجد شرایط مشورت کرذ. ارزيابي كامل بيمار قبل از شروع تفریح درمانی ممكن است شامل موارد زیر باشد:
• مشاهده بيمار در محيط بالينی
• مرور پرونده پزشكی او
• همكاری با ساير اعضای تيم پزشكی بيمار
• انجام تست های استاندارد
با پیشرفت درمان تفریحی، درمانگران به ارزیابی پیشرفت و مشارکت بیمار می‌پردازند و ممکن در طول درمان بارها برنامه درمانی آنها تغییر کند.

مطالب مرتبط و پربازدید:

مزایای تفریح درمانی را می‌دانید؟

مهمترین مزایای تفریح درمانی برای بیماران و یا سالمندان در زیر لبست شده است.

1- بهبود سلامت جسمی

2- کاهش عوارض ناشی از ناتوانی

3- بهبود وضعیت سلامتی در طولانی مدت و کاهش ریسک فاکتورهای سلامتی

4- بهبود عملکرد در زمینه شناختی

5- بهبود سلامت روانی

6- کم شدن اتکا به سیستم‌های مراقبتی درمانی

7- بهبود ارتباطات شخصی یا خانوادگی

تفریح درمانی در سالمندان

تفریح درمانی موضوعی مهم و جدید در حفظ و ارتقای سلامت سالمندان است. تفریح درمانی حیطه وسیعی دارد لذا باید با توجه به شرایط سالمندان، تفریحی مناسب برایشان درنظرگرفته شود. تفریح سالمندان به عوامل مهمی مانند سن، فرهنگ، میزان تحصیلات، علایق، سلایق، اعتقادها، عادت‌ها و… بستگی دارد. بعضی از تفریح درمانی های رایج برای سالمندان شامل موارد زیر است:

  1. نرمش، ورزش، پیاده‌روی
  2. حضور در جلسه‌های شعرخوانی
  3. حضور در محافل مذهبی
  4. پرداختن به امور خیریه
  5. اشتغال به صنایع دستی
  6. سرگرمی و بازی‌های فکری
  7. تفریح‌های خانگی

تفریح درمانی موجب بهبود کیفیت زندگی سالمند می شود، لذا پیشنهاد می گردد که در موقعیت های مختلف مراقبتی سالمندان از تفریح­ درمانی استفاده شود.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 12 Average: 4]

دسامبر 26, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان واریس در شیراز x بخوانید...