منوی سایت

تفاوت کافه و کافی شاپ

بازدیدها: 1477

تفاوت کافه و کافی شاپ

برخی افراد هنوز تفاوت کافه و کافی شاپ را نمی دانند، شما چطور؟  شاید هم از آن دسته ای هستید که فکر می‌کنند تفاوتی بین کافه و کافی شاپ وجود ندارد و این فقط بازی با کلمات است؟ اگر کمی ریز بین باشید به اطراف خود با دقت نگاه کنید متوجه تفاوت کافه و کافی شاپ خواهید شد. این مقاله نه تنها به فرق کافی شاپ و کافه تریا اشاره دارد بلکه همه چیز در موردکافی شاپ، منوی کافی شاپ و تفاوتش با منوی کافی شاپ سنتی را نیز گردآوری کرده است.


کافه چیست؟

واژه کافه در فرهنگ لغت معین به معنی همه‌­ی مردم و در فرهنگ لغت دهخدا به معنی ،جای عمومی برای نشستن و صرف قهوه و چای و غیر می‌باشد. به زبان عامیانه می‌توان گفت کافه معمولا مکانی برای دورهمی‌های دوستانه با صرف میان‌وعده یا نوشیدنی مختصری است که تبدیل به یک نوع پاتوق نیز می‌شود برای کنارهم بودن های صمیمی و دوستانه، این یعنی کافه بطور معمول جای خلوتی نخواهد بود. اما می‌توان برای آرامش روحی و ذهنی به آن‌جا پناه برد.

 

تفاوت کافه و کافی شاپ در چیست؟ نمونه منوی کافی شاپ


معنی کافی شاپ را می‌دانید؟

معمولا کافی شاپ به جاهایی شبیه یک رستوران کوچک گفته می‌شود که از لحاظ چیدمان و منو چیزی بین کافه و رستوران می‌باشد. نه به وسعت و گستردگی یک رستوران است و نه خصوصیات گفته شده برای یک کافه را دقیقا دارا است. در کافی شاپ به علت هزینه راه اندازی و تجهیزات بالا و گران و نوع سیستم سرویس مواد غذایی و نوشیدنی  آداب خاص خود را داراست که شاید یک کافه از هیچ آداب و قانونی پیروی نکند.

 

کافی شاپ منوی کامل تری دارد. طراحی کافی شاپ

 

منوی کافی شاپ

یکی از خصوصیت های مهم کافی شاپ ها، منوی آنها است. در منوی یک کافی شاپ انواع نوشیدنی سرد و گرم و انواع قهوه و بعضا چای سرو می‌شود. بعلاوه امروزه غذاهای سرد و گرم بسته به نوع کافی شاپ نیز در منوی کافی شاپ دیده می‌شود. در اکثر کافی شاپ‌ها منوی کافی شاپ بر روی هر میز گذاشته شده است و شما هزینه را در هنگام خروج پرداخت خواهید کرد. از دیگر تفاوت­های کافه و کافی شاپ می­توان به فروش لوازم مربوط به قهوه مانند پودر قهوه اکسسواری­های قهوه و … می­پردازند در حالی که در کافه صرفا قهوه سرو می­شود.


در منوی کافی شاپ چه چیزهایی دیده می‌شود؟

غذاها و نوشیدنی هایی که در اکثر منو کافی شاپ ها به چشم می‌خورد:

  1. اسپرسو
  2. کاپوچینو
  3. لاته
  4. موکا
  5. اسموتی
  6. کوکتل
  7. کرپ
  8. پنینی
  9. شیک
  10. آفوگاتو
  11. دتاکس
  12. کاربونا
  13. آلفردو

 

منو کافی شاپ و منو کافی شاپ سنتی

نمونه منوی کافی شاپ

 

منوی کافی شاپ سنتی چه تفاوتی با منوی کافی شاپ دارد؟

از اسم کافی شاپ سنتی مشخص است کافی شاپ سنتی همان قهوه خانه های قدیمی البته با سبک و سیاق امروزی است که شما در منوی یک کافی شاپ سنتی نیمرو، دیزی و انواع چایی را حتما می‌بینید و دیگر خبری از پاستا آلفردو یا اسموتی در منوی کافی شاپ سنتی نیست.

 

منوی کافی شاپ سنتی


تفاوت هزینه کافی شاپ و کافه

به علت فضای خاص کافی شاپ ها و هزینه‌ای که برای راه اندازی آن شده است، اگر شما نگاهی به منوی یک کافی شاپ بیندازید متوجه خواهید شد هزینه کافی شاپ بیشتر از سرو یک نوشیدنی در کافه و البته کمتر از رفتن به یک رستوران برایتان رقم خواهد خورد. از لحاظ پرسنل تعداد پرسنل کافی شاپ بیشتر از کافه است و شاید این علتی دیگر در بالاتر بودن هزینه کافی شاپ نسبت به کافه است.

 

تفاوت هزینه کافه و کافی شاپ دیگر تفاوت کافه و کافی شاپ است.


مشخصات یک کافی شاپ خوب

  • اگر وارد یک کافی شاپی شدید و سفارش قهوه دادید باید حتما قبل از تحویل سفارش صدای دستگاه آسیاب را بشنوید چرا که یکی از اصول باریستا این است که قهوه را قبل از دم کردن آسیاب کنند.
  • نکته دیگر ظرف سرو قهوه است، یک کافی شاپ خوب حواسش تلاش می‌کند هر نوع قهوه یا غذا در ظرف مخصوص و متناسب با خودش سرو شود.
  • بویی که با ورود به یک کافی شاپ خوب به مشام می‌رسد عطر یک قهوه مرغوب است وهیچ بوی دیگری که شما را از حال و هوای یک کافی شاپ خوب بیرون بیاورد.
  •  مشاهدات نشان می دهد که افراد تمایل دارند زمان خود را در مکانی بگذرانند که در آن راحت هستند و می توانند در کنار صرف قهوه و یا وعده ی غذایی به پیگیری امور روزانه خود بپردازند پس در دنیای امروز دسترسی به اینترنت سرعت بالا یک ویژگی مهم برای یک کافی شاپ خوب بحساب می‌آید.

 

تفاوت کافه و کافی شاپ را می دانید


چه چیزهایی یک کافه را متمایز می‌کند؟

خصوصیات کلی کافه‌ها را در بالا گفتیم اما چند نکته ظریف است که اگر به یک کافه رفتید و همه این‌ها را رعایت شده بود به حرفه‌ای بودن و تمایز این کافه پی ببرید:

  • ارائه خدمات بصورت متفاوت

مثلا اگرشما، سفارش 3 تا قهوه داشتید یک دسر خوشمزه نیز برایتان در نظر گرفته شود، این یک ارائه خدمات متفاوت و غافلگیرانه است.

  • ارتباط حسی با مشتری

بعضی از كافه‌ها برای مشتری‌های تنها، صندلی‌هایی دارند كه می‌توانند رو به كانتر بنشینند و به جای همراهی كه ندارند، با كافه‌دار گپ بزنند. این فضا را برای آدم‌های تنها و ایجاد ارتباط بهتر با مشتری ایجاد كنید.

  • فضای متفاوت و خاص

نور، موسیقی و تهویه مناسب اولین نشانه‌هایی است كه به شما می‌گوید اینجا یک کافه دنج و متفاوت است.

 

تفاوت کافه و کافی شاپ در چیدمان صندلی ها نیز هست.


انواع کافه را می‌شناسید؟

  • کافه های لوکس و گران قیمت:

معمولا فضاهای قدیمی و نسبتا جدیدی هستند که اقشار اشرافی و ثزوتمند در آن حضور پیدا می کنند چرا که همه چیز در این کافه ها پر هزینه و گران است از  دکوراسیونهای پر هزینه  و پر کار تا منو و صندلی ها و… همه چیز لوکس و خاص است و البته گران و پر هزینه

  • کافه های دانشجویی :

کافه های فرهنگی با دکوراسیون هایی که معمولا قاب عکس نویسندگان و کارگردانان مطرح را به دیوار می کویند و در فضاهای اصلی شهر حضور دارند و هزینه نسبتا پایین تری برای نوشیندنی ها و فست فود ها پرداخت می شود.

  • کافه های خاص  :

معمولا تمایز در نحوه ی برخورد و فعالیت ها در این کافه ها مورد نظر است. از حواشی و اتفاقات معمول یک کافه به دور هستند و نقش اندیشه گرایی و تفکر در آن ها دیده می شود، دکورهایی مختص خود دارند و شاید از قواعد و اصول یک کافه استاندارد فاصله بگیرند و بیشتر مبنای فکری و ذهنی در آنها موج می زند.

  • کافه های سیار

یکی از خلاقانه ترین فکرها در شیوه ارائه خدمات کافه همین کافه­‌های سیار هستند، در واقع کسانی که در گیردار پول و مجوز تاسیس کافه گیر کرده‌­اند این فکر به سراغشان آمد که چرا کافه­ را بصورت سیار راه­‌اندازی نکنیم.  البته با اینکه یک اقدام نو و جدیدی است اما به دلیل جذابیت آن به خوبی  در دل مشتریان­شان جا خوش کرده­ و درآمد خوبی دارند.

 

کافه سیار دیگر تفاوت آن با کافی شاپ است.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 7 Average: 4.9]

اکتبر 12, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
کافه های خیابان عفیف آباد شیراز x بخوانید...