منوی سایت

تفاوت عطر و ادکلن را می دانید؟

بازدیدها: 102

تفاوت عطر و ادکلن را می دانید؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به زیبایی خود بسیار اهمیت می‌دهید و به دنبال بهترین ها برای خود هستید تا به حال به فرق عطر و ادکلن دقت کرده‌اید؟ اصلا می‌دانید عطر بهتر است یا ادکلن؟ فرق عطر اصل و تقلبی را می‌توانید تشخیص دهید؟ مشخصات عطر و ادکلن پرفیوم را می‌دانید؟ تفاوت عطر و ادکلن پرفیوم در چیست؟ با ما همراه شوید تا به پاسخ تمام سوالات خود در مورد عطر و ادکلن برسید.


در پست تفاوت عطر و ادکلن را می‌دانید می‌خوانیم:

 


عطر چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عطرها از ترکيبات اسانس مواد خام (گياهان، مشک و …) و آب و الکل تشکيل شده‌اند. عطرها شامل ۱۵ تا ۳۰ درصد ترکیبات معطر هست. با توجه به مقدار زیاد ترکیبات معطر آن، زمانی که روی پوست مالیده می شود تمایل به ماندگاری بیشتری دارند و معمولا در بطرهای کوچک ۱ اونسی یا کمتر فروخته می شوند.

 

تفاوت عطر و ادکلن

ادکلن چیست؟

تفاوت عطر و ادکلن در میزان اسانس، به کار رفته در آب و الکل درون یک عطر می باشد، ادکلن به معنی آب از ادکلن است و از روغن‌های اساسی 2% تا 4% با آب و الکل ساخته می‌شود. درصد الکل استفاده شده در ادکلن‌ها بسیار بالا بوده و طبیعتا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارند، البته معمولا ماندگاری کوتاهی بین 2 تا 3 ساعت بیشتر ندارد، معمولا توسط افراد جوان مورد استقبال قرار می‌گیرد.


فرق عطر و ادکلن در چیست؟

در پاسخ به پرسش فرق عطر و ادکلن در چیست؟ باید گفت تفاوت عطر و ادکلن در میزان اسانس، به کار رفته در آب و الکل درون یک عطر می باشد و البته تفاوت در ماندگاری بوی عطر و ادکلن می‌باشد. در صورتی که میزان اسانس به کار رفته در عطر بیشتر باشد این عطر دوام و ماندگاری بالاتری دارد. کلمه‌ی عطر یا همان Perfume حدود 15 تا 25 درصد اسانس در آن به کار رفته است که ماندگاری نسبتا خوبی دارد، و ادکلن یا همان Eau de cologne حدود 2 تا 5 درصد اسانس در آن به کار رفته است و ماندگاری بسیار پایینی دارد.

تفاوت عطر و ادکلن پرفیوم در همان درصد غلظتی است که به آن اشاره کردیم.


عطرها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

عطرها را به 6 دسته تقسیم می کنند، که این تقسیم بندی شامل ماندگاری، دوام و میزان اسانس به کار رفته در آن‌ها، می‌شود.

به مشخصات عطر و ادکلن پرفیوم در زیر اشاره شده است:

• Perfume: میزان اسانس به کار رفته 15 تا 25 درصد است.
• Eau de Perfume: اسانس حدود 8 تا 15 درصد است. بوی سبک‌تری دارد و معمولاً ماندگاری آن بالا نیست، قیمت ادوپرفیوم ارزان‌تر است و از آنجا که بوی سبک‌تری دارد بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ادوپرفیوم بخرند
• Eau de Toilette: اسانس 4 تا 10 درصد است، مقدار زیاد الکل در آن باعث شده تا ماندگاری آن به شدت پایین بیاید، در صورتی که از ادوتویلت استفاده می‌کنید باید به صورت روزانه عطر خود را روی بدنتان شارژ کنید؛ زیرا شدت و ماندگاری آن بسیار کم است.
• Eau de Cologne: اسانس  ادوکلن 2 تا 5 درصد است و معمولاً بسیار سبک، تازه و حاوی روغن‌هایی مانند لیمو، ترنج و پرتقال می‌باشد.
• Eau de fraiche یا Deodorant: اسانس کمتر ار 3 درصد که همان اسپری‌ها هستند، برای رقیق‌سازی با الکل مخلوط نمی‌شوند بلکه اوفرش ها را با آب مخلوط می‌کنند و به عنوان عطر و برای تازه‌سازی پوست اصولاً بعد از اصلاح صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عطر و ادکلن کدام بهتر است؟


عطر بهتر است یا ادکلن؟

برای پاسخ به اینکه عطر بهتر است یا ادکلن؟ باید گفت شما چه مقدار ماندگاری از عطری که استفاده می‌کنید می‌خواهید. با توجه به ماندگاری کم ادکلن و ماندگاری طولانی عطرها این شما هستید که در نهایت انتخاب می‌کنید عطر بهتر است یا ادکلن؟ پس با توجه به مکانی که می‌خواهید بروید و هزینه‌ای که در نظر گرفته‌اید عطر خود را انتخاب کنید.


فرق عطر اصل و تقلبی را می‌دانید؟

اولین مساله و مهمترین مساله در تشخیص فرق عطر اصل و تقلبی این است که خود شما عطر اصلی رو دیده یا قبلا استفاده کرده باشید تا بتوانید با مقایسه دیده‌ها و داشته‌های قبلی خود تشخیص درستی بدهید. از نشانه هایی عطر که به شما در تشخیص فرق عطر و تقلبی کمک می‌کند موارد زیر است:

  1. به شرایط مهر و موم جعبه عطر و ادکلن توجه کنید. هر نشانی از نوار چسب مایع یا مواد اتصال دهنده ممکن است نشان دهنده غیر اورجینال یا تقلبی بودن باشد.
  2. مشاهده بسته بندی  سلفون. ضخامت و شفافیت در سلفون بسته بندی. سلفون شکننده و ابری یک نشان برای عطرهای تقلبی می‌باشد.

مطالب مرتبط و پربازدید:


چه چیزهایی باعث ماندگاری بیشتر بوی عطرتان می‌شود؟

  • ماندگاری بوی عطر بسته به چرب یا خشک بودن پوست افراد متفاوت است. افرادی که دارای پوست چربی می باشند نسبت به افرادی که دارای پوست خشک می باشند، هنگام عطر زدن پوست چرب باعث ماندگاری بیشتر می‌شود، چرا که پوست چرب باعث ایجاد رطوبت طبیعی شده و رطوبت باعث نگه داری و ماندگاری بالاتر بوی عطر می شود.
  • عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود.
  • برای ماندگاری بیشتر بوی عطر در صورت امکان در طول روز، عطر خود را حتما تجدید کنید.
  • برای ماندگاری بوی عطر در تمام روز یک اسپری کوچک روی موها کمک بزرگی به این مسئله خواهد بود.

 

فرق عطر اصل و تقلبی


عطر را در چه شرایطی نگه داری کنیم؟

بهترین حالت نگه داری عطر دور از حرارت و سرمای بیش از حد می‌باشد. بهتر است عطر را در محفظه کارتنی و پوشیده خود نگه داشت و تنها در زمان استفاده، محفظه عطر را خارج نمود،  برای ماندگاری طولانی‌تر عطر می‌توان یک لایه محافظتی دیگر نیز برای عطر خود در نظر گرفت و آن‌ها را در کمد یا محفظه پوشیده قرار داد. پس از مصرف عطر حتما درب آن را محکم ببندید تا از تبخیر آن جلوگیری کنید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 5]

اکتبر 3, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
سفید کردن دندان در شیراز x بخوانید...