منوی سایت

ترک سیگار

بازدیدها: 141

ترک سیگار

آیا از مزایای ترک سیگار چیزی می‌دانید؟ از فواید ترک سیگار بر چهره خبر دارید؟ عوارض ترک سیگار برای فردی که سالها به سیگار وابسته شده‌ است چیست؟ روش ترک سیگار در طب سنتی چگونه است؟ راستی عوامل موثر در ترک سیگار چه چیزهایی است؟ پاسخ  این سوالات و سوالاتی مشابه برای فردی که تصمیم به ترک سیگار گرفته بسیار مهم است که تصمیمش را عملی کند یا نه! ادامه این مقاله پاسخی است به تمام این سوالات و اطلاعاتی کامل در مورد ترک سیگار برای شما که این تصمیم مهم را گرفته‌اید.


چرا سیگار را انتخاب می‌کنیم؟

ترک سیگار برای فردی که مدت هاست به آن دچار گشته و شب و روزش را با آن سپری کرده است، کاری دشوار به نظر می رسد. گاهی اوقات فرد سیگاری از قدم گذاشتن در مسیر ترک سیگار، واهمه دارد و توان ایستادگی در برابر این دشمن خطرناک را در خود نمی بیند. یا شاید با خود می اندیشد حس آرامشی که پس از کشیدن هر نخ سیگار، به من دست می دهد را در چه چیزی جز آن جست و جو کنم!

اما واقعیت ماجرا چیز دیگریست! هر فرد سیگاری در وهله ی اول یک انسان است و این قدرت اختیار و اراده ی انسان است که بر همه چیز غالب می شود و افسار زندگی را در دست می گیرد، خداوند بزرگ، نیرویی وصف نشدنی در وجود هر انسان قرار داده و مقوله ای مانند ترک سیگار در برابر قدرت اراده ی انسان، هیچ است.

چرا تصمیم به ترک سیگار بگیریم؟

آرامش و حس سرخوشی ناشی از سیگار نیز بسیار آنی و زودگذر است و تکرار مکرر این کار، جز صادر کردن حکم حمله از سوی دشمنی جانی و خطرناک، به تمام ارگان های بدن هیچ معنی دیگری نخواهد داشت. زندگی پس از ترک سیگار، به قدری شیرین و گواراست که ارزش تحمل سختی های بین راه را دارد، و کسی که از میزان بی رحمی و خطرناک بودن هر نخ سیگار آگاه است، بدون معطلی و فوت وقت، با اراده و پشتکار، قدم در مسیر ترک سیگار می گذارد و سختی هایش را به جان می خرد.

 

زندگی بس از ترک سیگار بسیار شیرین است

زندگی بس از ترک سیگار بسیار شیرین است


قدم به قدم برای ترک سیگار

  • مرحله اول ترک سیگار؛ آگاهی از نقشه ی دشمن

برای ترک سیگار به روشی موفقیت آمیز ابتدا، بایستید و نگاهی به فرمانده و آرایش نظامی دشمن خود بیندازید. نیکوتین! بله ماده ای به نام نیکوتین فرماندهی لشکر سیگار را برعهده دارد. این ماده به طور طبیعی در تنباکو یافت می شود و به اندازه ی کوکائین و هروئین می تواند اعتیادآور و دردسرساز باشد.

هنگامی که شخصی، سیگار می‌کشد، فرمانده نیکوتین با تمام قوا به سمت ریه های او لشکر کشی می کند، هر لشکر به منطقه ای از خون هجوم می برد و به این ترتیب سراسر بدن را تحت محاصره در می آورد! اگر هنوز برای ترک سیگار کاملا قانع نشده اید، صبر کنید جنگ تازه شروع شده است! حرص و طمع فرمانده نیکوتین به این راحتی ها فروکش نمی کند و تا شما را از پا در نیاورده، عقب نشینی نمی کند.

نیکوتین را دست کم نگیرید چرا که بسیار زیرک است! ابتدا از در دوستی وارد می شود و سپس از پشت خنجر می زند! او به شما حس آرامش و نشاط می بخشد اما مخفیانه آستانه ی آرامش و نشاط تان را آرام آرام بالا می برد و به این ترتیب بدن شما هر روز برای دستیابی به همان حس همیشگی، نیکوتین بیشتری طلب می کند.

بله دوستان. درست در همان لحظه ای که شما پس کشیدن یک نخ سیگار، در حالت سرخوشی و مستی به سر می برید، دشمنی خطرناک در جسم و روحتان، در هر حال کشور گشاییست و هر لحظه وحشیانه تر از قبل، به یکی از ارگان های بدنتان از قبیل قلب، مغز، عروق خونی، هورمون ها، هضم و جذب غذا و نهایتا تمام اعضا و جوارح، حمله ور می شود و نابودشان می کند.

ترک سیگار تنها راه نجات سرزمین جسم و روحتان خواهد بود! اگر سرزمین تان را دوست دارید، یا علی!

 

مرحله اول ترک سیگار؛ آگاهی از آرایش نظامی دشمن

 

 

  • مرحله دوم ترک سیگار؛ مبارزه با دشمن

اگر اکنون به مرحله ی دوم ترک سیگار قدم گذاشته اید. تبریک می گوییم! شما خطر را جدی گرفته اید و دریافتید که دشمن کمر به نابودی تان بسته است. پس خود را برای مبارزه آماده کنید، هم اکنون شما یک جنگجوی تمام عیار هستید!

جنگوی عزیز، در مسیر ترک سیگار تنها نیستی ما در کنارت هستیم، پس با اراده ی قوی و مصمم قدم در میدان مبارزه بگذار، پیروزی از آن توست!

با انجام مراحل زیر، در ترک سیگار موفق خواهید شد.

  • برای ترک سیگار، خود را کاملا مجاب کنید؛ آسیب ها و خطرات ناشی از سیگار کشیدن را مدام به خود یادآوری کنید و اجازه ندهید وحشیگری و خطر دشمن، در ذهنتان به فراموشی سپرده شود.
  • برای ترک سیگار خود را آماده کنید؛ یک روز را در تقویم علامت بزنید و آن را به عنوان روز ترک سیگار و ایستادگی کامل، در برابر دشمن نامگذاری کنید. در فاصله ی زمانی تا روز موعود، جسم و روحتان را کم کم آماده ی مبارزه کنید. برای مثال برای خودتان سرگرمی و مشغولیات سالم فراهم کنید، ورزش کنید، نوشیدنی های مقوی میل کنید، تمام جعبه های سیگار را دور بریزید و تعداد وعده های سیگار کشیدنتان را کمتر و کمتر کنید.
  • از افراد موفق در زمینه ترک سیگار راهنمایی و مشاوره بگیرید.
  • برای افزایش انگیزه، در کلاس های دسته جمعی ترک سیگار ثبت نام کنید.
  • از روز موعود به بعد، یک نخ سیگار هم نکشید.
  • تمام عواملی که شما را به سیگار کشیدن ترغیب می کند، از بین ببرید.
  • در برابر هر وسوسه ای که به سراغ شما می آید سه بار نفس عمیق بکشید و 3 تا 5 دقیقه زمان بخرید تا این وسوسه فروکش کند.
  • برای ترک سیگار می توانید تحت نظر پزشک و در صورت اجازه ایشان، از NRT با انواع مختلف چسب های پوستی، آدامسی، دارویی، اسپری بینی و استنشاقی استفاده کنید.
  • می توانید تحت نظر پزشک، از داروهای غیر نیکوتین هم کمک بگیرید.
  • از درمان های خانگی و سنتی نیز بهره بگیرید.

 

مرحله دوم ترک سیگار؛ مبارزه با دشمن

مرحله دوم ترک سیگار؛ مبارزه با دشمن

 

 

  • مرحله سوم ترک سیگار؛ جشن پیروزی بر دشمن

شاید باورتان نشود اما به آخرین مرحله ی ترک سیگار رسیده ایم. جنگجوی گرامی شما  توانستید سرزمین جسم و روحتان را از تسخیر دشمن در امان نگه دارید، مبارزه و تلاش شما قابل تقدیر است. هدایای گرانبهایی برای شما در نظر گرفته شده است: یک عمر سلامتی و تندرستی و نشاط!

اکنون آماده ایم که پیروزی بزرگ شما را جشن بگیریم. فقط یادتان باشد برای گرفتن یک جشن تمام و کمال، لازم است که از دوره ی نقاهت و علائم ترک سیگار نیز با موفقیت عبور کرده و یک بار دیگر با تمام وجود قدرت نمایی کنید!

با عبور موفقیت آمیز از علائمی مانند سرگیجه، افسردگی، اضطراب، سردرد، بی قراری، سرفه و مواردی از این قبیل که از عوارض ترک سیگار است، درخشش چشمگیر مدال قهرمانی را در گردن خود، خواهید دید.

ترک سیگار بر شما مبارک!

 

مرحله سوم ترک سیگار؛ جشن پیروزی بر دشمن

مرحله سوم ترک سیگار؛ جشن پیروزی بر دشمن


فواید ترک سیگار بر چهره

اغلب افراد سیگاری خود از بوی بد دهان و لباس هایشان عاصی هستند. خبر خوب این که خوشبختانه با ترک سیگار می توان تمامی آسیب ها را معکوس کرده و شادابی و طراوت سابق را به پوست و چهره خود بازگردانیم. فواید ترک سیگار بر چهره بیشمار است، مثلا ترک سیگار به بهبود سلامت دهان، لثه ها و دندان ها کمک می کند. ترک سیگار اکسیژن رسانی و تغذیه پوست را بهبود بخشیده و پوست صورت را روشن، درخشنده و شاداب می کند.


یک معجون خانگی برای ترک سیگار

به کمک این معجون خانگی برای ترک سیگار شما راحت‌تر می‌توانید اقدام به ترک سیگار کنید.

مواد لازم برای تهیه معجون خانگی برای ترک سیگار
  1. ۱ لیتر آب
  2. ۴۰۰ گرم عسل (یا شیره‌ی درخت افرا)
  3. ۲ قاشق سوپ‌خوری زردچوبه
  4. ریشه‌ی زنجبیل به اندازه‌ی یک بند اگشت
  5. یک پیاز متوسط
طرز تهیه یک معجون خانگی برای ترک سیگار
  1. ابتدا عسل را به آب بیفزایید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.
  2. پیاز و زنجبیل را خرد کنید و داخل مواد در حال جوش بریزید.
  3. بعد از اینکه معجون دوباره به جوش آمد حرارت را کمی کم کنید.
  4.  این ترکیب باید بپزد تا زمانی که آب آن به نصف برسد.

 مواد را از صافی بگذرانید و آن را درون یک ظرف شیشه‌ای بریزید پس از خنک شدن آن‌ را در یخچال بگذارید. هر روز صبح و عصر از این معجون جادویی میل کنید، بهتر است صبح‌ها دو قاشق از آن را با معده‌ی خالی بخورید و عصرها همین میزان را دو ساعت بعد از یک وعده‌ی غذایی بخورید.

یادتان نرود این معجون حتما در یخچال نگهداری شود.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

آگوست 23, 2020
دسته بندی :
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
لیست مراکز غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال در شیراز x بخوانید...