منوی سایت

تاریخچه معالی آباد شیراز

بازدیدها: 1107

تاریخچه معالی آباد شیراز

در این متن میخواهیم به معرفی بلوار معالی آباد شیراز بپردازیم.

موقعیت جغرافیایی معالی آباد شیراز

بلوار معالی آباد ( دکتر شریعتی ) یک خیابان ۴۵ متری و با بار ترافیکی بعضا شدید است که در شمال غرب شیراز قرار گرفته است . از نظر دسترسی بلوار معالی آباد در راستای بلوار چمران قرار گرفته است و با عبور از بلوار معالی اباد می‌توان به فلکه احسان و بلوار فرهنگ شهر رسید.

جاذبه ها و اماکن دیدنی معالی اباد شیراز

از عوامل شهرت بلوار “معالی آباد شیراز” وجود مجتمع‌ها و هتل‌های فوق العاده و منحصر به فردی است که در آن وجود دارد و باعث میشود  گردشگران در سفر به شیراز حتما از این مکان ها دیدن کنند.

بیشتر بخوانید:

از مهم‌ترین مجتمع‌های تجاری معالی اباد می‌توان به مجتمع تجاری آفتاب فارس، مجتمع تجاری مسکونی الوند، گاندی، مجتمع تجاری آفتاب کوچک و کاتیگا اشاره کرد. یکی از هتل‌های بسیار معروف شیراز به نام هتل الیزه نیز در این بلوار واقع شده است که بسیار مورد توجه توریست‌های خارجی قرار گرفته است.

هتل الیزه

کافی شاپ‌ها و رستوان‌های بیشماری در معالی آباد وجود دارند  و هر کدام از آنها ویژگی‌های منحصر  به خود را دارند به طوری که می‌توانند پاسخگوی نیاز هر سلیقه‌ای باشند و افراد زیادی را به سمت خود جذب کنند . از جمله کافی شاپ‌ها و رستوران‌های معالی آباد می‌توان به فست فودهایی مثل شن ، رابو و پیتزا پیتزا اشاره کرد همچنین رستوران هندی تاج محل که مشتریان فراوانی هم دارد.

رستوران تاج محل شیراز

رستوران تاج محل شیراز

مسیر های دسترسی به معالی اباد از طریق حمل و نقل عمومی

  • مترو : در ابتدای بلوار دکتر شریعتی ( معالی آباد) واقع در میدان احسان خط یک مترو (احسان – فلکه گلسرخ) قرار گرفته است. ایستگاه های دیگری در خیابان معالی آباد نیز دارد . ایستگاه دوم ایستگاه دکتر شریعتی  ، ابتدای خیابان خلبانان واقع شده است و ایستگاه بعدی نیز در ابتدای بلوار معالی آباد و نبش تقاطع پل معالی آباد قرار گرفته است.
  • اتوبوس: اتوبوس های واحد نیز از معالی اباد عبور می کنند که به شرح زیر می باشد.

خط واحد 39: ایستگاه اول، ابتدای معالی آباد و ایستگاه آخر نیز پایانه احمدی یا دروازه کازرون می باشد.

خط واحد 138: ایستگاه اول پایانه نمازی واقع در میدان نمازی می باشد که در تمامی ایستگاه های خیابان معالی آباد توقف می کند و ایستگاه آخر نیز انتهای بلوار پرستار یا کوی وحدت می باشد.

کلانتری های معالی آباد

کلانتری گلدشت معالی آباد شیراز : واقع در خیابان معالی اباد ، ابتدای گلدشت 1، روبروی خیابان گلها

شماره تماس :  07136247750

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دسامبر 2, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
شعب سرمایه گذاری دانش و سرمایه شیراز x بخوانید...