منوی سایت

برد گوشی چیست؟

بازدیدها: 1766

برد گوشی چیست؟

برد گوشی چیست؟ برد خراب گوشی به چه کاری میآید؟ تعمیر برد گوشی امکان پذیر است؟ اگر برد گوشی بسوزد چه میشود؟ قیمت برد گوشی سامسونگ چقدر است؟ تمام اینها سوالاتی است که شاید با در مورد برد گوشی ذهنتان را درگیر کرده باشد با ما همراه شوید تا با کمک جواب به تمام این سوالات و نشان دادن عکس برد گوشی به تمام ابهامات شما در مورد اینکه برد گوشی چیست؟ پایان بدهیم.

 

انواع برد گوشی موبایل

 


برد گوشی چیست؟

 براستی برد گوشی چیست؟ از آنجا که گوشی های هوشمند از نظر ساختار شباهت زیادی به کامپیوتر دارند تمام قطعات سخت افزاری گوشی بر روی قطعه ای قرار گرفته که به آن برد گوشی میگویند. برد گوشی وظیفه دارد هماهنگی لازم را بین اجزای مختلف فراهم کند و در نتیجه اجازه می‌دهد تمام قطعات عملکرد درست خود را انجام دهند و تمام این اجزا با هم در ارتباط بوده و بهم متصل باشتد.


مهم ترین قطعات روی برد

پس از پاسخ به این سوال که برد گوشی چیست؟ بهتر است برای شناخت بهتر برد گوشی با اجزای قرار گرفته روی برد گوشی بیشتر آشنا شویم:

 

مهم ترین قطعات روی برد

مهم ترین قطعات روی برد

 

  • مقاومت

مقاومت یکی از بخش های اصلی برد است که وظیفه ی آن، پخش جریان برق به سایر قطعات و بخش های دستگاه می باشد. در اصل، مدیریت جریان برق در تمامی قطعات سخت افزاری موبایل، بر عهده ی مقاومت است.

  • خازن

خازن در برد گوشی های موبایل به عنوان منبع تغذیه ی ولتاژ انجام وظیفه می کند. به دلیل ارتباط این قطعه با برق، معمولا خازن دچار ایرادات متعددی شده و البته قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد.

  • سلف

سلف یا سیم پیچ قطعه ای است که بیشتر از آن در مدارات فرکانسی استفاده می شود. این قطعه کاربرد های گوناگونی دارد که میتوان به عنوان فیلتر ویا تطبیق امپدانس دو مدار با یکدیگر و همچنین به عنوان یک ذخیره کننده ولتاژ نیز استفاده شود.

  • دیود

دیود در برد گوشی برای ثابت کردن ولتاژ در گوشی های موبایل استفاده می شود

  • ترانزیستور

از ترانزیستور به عنوان تقویت کننده برای ولتاژ عمل می کند.


اگر برد گوشی بسوزد چه می شود؟

شاید تصور کنید که برد گوشی به دلیل ساختار خاصی که دارد هیچگاه خراب نمی‌شود اما جالب است بدانید که این بردها به دلیل حساسیت بالا معمولا با تغییرات ولتاژ ممکن است بسوزند.

اگر برد گوشی بسوزد چه می شود؟

اگر برد گوشی بسوزد چه می شود؟

هنگامی که برد گوشی بسوزد با پیغام Internal Storage is damage و یا encrypt unsuccessful روی صفحه نمایش مواجه خواهید شد، که در این موارد اگر گوشی را فلش زدید و بازهم این تصویر برایتان ظاهر شده یعنی که برد گوشی شما دچار مشکل شده و گاهی می توان مشکلات برد گوشی را با تعویض قطعاتی که در بخش قبل ذکر شدند، برطرف نمود. اما در بیشتر موارد، میزان آسیب دیدگی برد به اندازه ای است که در اکثر موارد تعمیر برد گوشی میسر نخواهد بود و نیاز به تعویض برد خراب گوشی دارد.


آیا تعمیر برد گوشی امکان پذیر است؟

 برد تقریبا به صورت یک کانکتور می‌باشد و در صورت خرابی دیگر تعمیر برد گوشی ممکن نخواهد بود و نیاز به تعویض برد گوشی خواهد بود، برد خراب گوشی چون قابل تعمیر نمی‌باشد هیچ کارایی نداشته و فقط عده ای خریدار ضایعات گوشی طرفدار برد خراب گوشی هستند.


انواع برد گوشی

برد گوشی معمولابه سه بلوک اصلی تقسیم می‌شوند که در اینجا برای پاسخ کامل تر به اینکه برد گوشی چیست به اختصار سه بلوک اصلی برد را شرح می دهیم.

  • بلوک Radio Frequency

این بلوک و قطعات متعلق به آن در قسمت بالای برد گوشی قرار می گیرند. این بلوک در حقیقت وظیفه دریافت فرکانس های GSM از دکل های BTS مخابرات رو بر عهده دارد و پس از دریافت این فرکانس ها اطلاعات موجود در داخل انها را جداسازی کرده و به قسمت های مورد نظر در گوشی ارسال می کندکه شامل:

  1. VCO: قابل استفاده در تبدیل‌های فرکانسی گوشی
  2. IC RF: انجام مدولاسیون و دمدولاسیون
  3. IC PF: تقویت و ارسال فرکانس و امواج
  4. آنتن: دریافت فرکانس‌ها از دکل‌های مخابراتی
  5. فیلترهای SAW: فیلتر کردن فرکانس‌های اضافی اطراف گوشی
  6. سوئیچ آنتن: مدیریت دو حالت فرستنده و گیرنده در هنگام برقراری ارتباط
قیمت برد گوشی سامسونگ

قیمت برد گوشی سامسونگ

 

  • بلوک Analog Frequency

این بلوک شامل اجزایی از جمله اسپیکر مکالمه، میکروفون و آی سی صوتی است. آی سی صوتی داده‌های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند و شنیده شدن صدای کاربران توسط این آی سی انجام می‌شود.

  • بلوک Base Band

اجزای مربوط به این بلوک را می‌توان در قسمت میانی رو به پایین برد گوشی مشاهده کرد. اجزای این بلوک شامل:

  1. آی سی بلوتوث: دریافت و ارسال امواج بلوتوثی
  2. آی سی شارژ: شارژ باتری، هنگام اتصال شارژر به گوشی
  3. آی سی پاور: تأمین ولتاژ دریافت شده از باتری برای ارائه به اجزاء مختلف گوشی. آی سی پاور هیچگاه غیرفعال نمی‌شود.
  4. آی سی رادیو FM: همانطور که از نامش پیداست، پردازش داده‌های مربوط به کانال‌های رادیویی
  5. آی سی CPU: پردازش کل داده‌های گوشی
  6. آی سی‌های متعلق به حافظه: شامل آی سی‌های IC RAM ، IC FLASH ، IC E2PROM

قیمت برد گوشی سامسونگ

هرچند قیمت برد گوشی سامسونگ مانند دیگر برندهای گوشی هرروز دچار تغییر است و برای قیمت برد گوشی سامسونگ نمی توان به یک عدد استناد کرد، اما ما در سایت ژابیت سعی کرده ایم عکس برد گوشی بهمراه قیمت برد گوشی سامسونگ را برایتان یکجا جمع آوری کنیم.

شما با مراجعه به سایت ژابیت براحتی نه تنها از قیمت بروز برد گوشی سامسونگ مطلع شده، بلکه به لیست قیمت انواع برد گوشی موبایل دسترسی خواهید داشت و بعد از مشاهده قیمت برد گوشی و مقایسه با قیمت دیگر بردهای گوشی می‌توانید بهترین خرید برد گوشی را انجام بدهید.

قیمت برد گوشی سامسونگ SAMSUNG S6 EDGE = تومان60,000

قیمت برد گوشی سامسونگ G900H-سامسونگ S5 = تومان30,000

قیمت برد گوشی سامسونگ a310f = تومان49,000

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 2 Average: 5]

آگوست 17, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
فروش موبایل دست دوم x بخوانید...