منوی سایت

بخاری بدون دودکش

بازدیدها: 602

بخاری بدون دودکش

بخاری بدون دودکش از آن دسته وسایل گرمایشی است که استفاده از آن نیازمند رعایت نکات امنیتی زیادی است و دانستن این نکات در گرو داشتن اطلاعات کافی در زمینه بخاری بدون دودکش است. تیم سارجو در اینجا بر آن شده است تا شما را با تمام نکات کاربردی برای امنیت بخاری بدون دودکش آشنا کند، برای دانستن معایب بخاری بدون دودکش، مکانیزم بخاری بدون دودکش، نظرات در مورد بخاری بدون دودکش و… با تیم سارجو در این مقاله همراه شوید.

 

در پست بخاری بدون دودکش می‌خوانیم:


مکانیزم بخاری بدون دودکش چگونه است؟

مکانیزم بخاری بدون دودکش با باز کردن شیر گاز و وارد شدن گاز در محفظه مخصوص شعله و همچنین استفاده از اکسیژن محیط و تولید جرقه سبب ایجاد شعله خواهد شد. در مکانیزم بخاری بدون دودکش، کمترین میزان اکسیژن و گاز با هم ترکیب‌شده و بیشترین شعله و حرارت ممکن را داریم و چون فرایند سوخت کامل است با کمترین مصرف اکسیژن، گاز مونوکسید کربن ناچیزی تولید می‌شود که میزان تولید این گاز در مقایسه با بخاری گازی دودکش دار بسیار ناچیز است.

ایجاد ترموکوپل در بخاری بدون دودکش سپپ خواهد شد تا در صورت خاموش شدن ناگهانی شعله بخاری، بخاری نیز کاملا خاموش شود. نکته مهم دیگر درباره بخاری گازی بدون دودکش سیستم ODS می باشد که با بررسی خودکار میزان اکسیژن موجود در هوا، در صورتی که این میزان از حد مجاز کمتر شود جریان گاز را به طور اتوماتیک قطع می کند.

 

بخاری بدون دودکش


از معایب بخاری بدون دودکش مطلع هستید؟

شاید از پررنگ‌ترین معایب بخاری بدون دودکش ممنوعیت استفاده آن در محیط های بسته مثل اتاق خواب می‌باشد. برچسب ممنوعیت استفاده از بخاری بدون دودکش در محیط هایی مثل آپارتمان، حمام، اتاق خواب و… بر روی تمامی بخاری‌های بدون دودکش وجود دارد.  بطور کلی استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در مکان هایی که دارای رفت و آمد و دارای گردش هوا هستند، مانند ادارات،فروشگاه ها، مغازه‌ها و… پیشنهاد می شود.


چگونه امنیت بخاری بدون دودکش را افزایش دهیم؟

استفاده از بخاری گازی بدون دودکش نیز مانند دیگر وسایل گازسوز نیازمند رعایت نکات امنیتی زیادی است که تضمین کننده ایمنی و سلامت شما مصرف کننده عزیز خواهد بود. برای افزایش امنیت بخاری بدون دودکش رعایت نکات زیر ضروری است.

  • بخاری گازی بدون دودکش مانند تمام وسایل گازسوز نیاز به سرویس سالانه و تعمیر و نگهداری مناسب دارند، قبل از راه اندازی آن از سالم بودن و سرویس کامل آن غافل نشوید.
  • بخاری بدون دودکش و قسمت‌های حساس مثل پیلوت ODS و قطر ورودی هوا ODS باید عاری از هرگونه گرد و غبار و آلودگی باشند. فضای اطراف آن نیز باید تمیز و از هرگونه آلودگی به دور باشد
  • از قرار دادن هرگونه مواد قابل اشتعال یا بخارها و مایعات قابل اشتعال در اطراف بخاری باید جدا خودداری كرد .
  • به حجم و فضاي محلي که بخاري نصب مي‌شود، توجه کرد. فضایی که بخاري در آن نصب مي‌شود بايد به اندازه کافي بزرگ باشد، در هيچ شرايطي استفاده از بخاري‌هاي بدون دودکش در فضايي کمتر از 15 مترمکعب توصيه نمی‌شود.
  • فراموش نکنید هيچ گازي بدون اکسيژن نمي‌سوزد و اگر هواي تازه تامين نشود، در اثر سوخت گاز، اکسيژن فضا به شدت پايين آمده و مونوکسيد و دي‌اکسيد کربن بالا مي‌رود و مسموميت و گازگرفتگي اتفاق مي‌افتد.

 

بخاری بدون دودکش

 


محاسن بخاری بدون دودکش

در کنار تمام نکاتی که در مورد بخاری بدون دودکش اشاره کردیم لازم به ذکر است که این نوع بخاری ها مزایای قابل قبولی نیز دارند که از آن جمله می‌توان به حجم و وزن پایین، قابلیت نصب روی دیوار و اشغال نکردن جای اضافه و قیمت پایین تر نسبت به بخاری گازی دودکش دار اشاره کرد.

از دیگر محاسن بخاری بدون دودکش این است که رطوبت نسبی تولید شده توسط وسایل گازسوز بدون دودكش در حدود ۳۵ تا۵۰ درصد بوده. كه این عدد بسیار كمتر از بیشترین میزان رطوبت نسبی محیط در شرایط معمول است. در حقیقت در شرایطی كه هوا بسیار سرد است، هوای محیط خشک می‌شود به همین علت اكثر مصرف كننده‌ها از وسایل رطوبت‌ساز برای افزایش رطوبت نسبی استفاده می‌كنند، پس بخاری بدون دودكش یک عامل مفید برای تولید بخار آب در محیط است.


استاندارترین بخاری بدون دودکش را چطور انتخاب کنم؟

با توجه به تمام نکاتی که برای امنیت بخاری بدون دودکش به آن اشاره کردیم، توجه به استاندارد بودن و کیفیت بخاری بدون دودکش بسیار مهم است، در ایران برند آبسال از پیشتازان در تولید بخاری گازی بدون دودکش است که از استاندارد، کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است. البته شرکت پلار هم چندین سال است که اقدام به تولید و عرضه بخاری بدون دودکش کرده است، شرکتهایی چون سپهر الکتریک ایران شرق و …نیز چند سالی است که وارد این بازار شده اند. فراموش نکنید که برچسب استاندارد اولین چیزی است که باید هنگام خرید یک بخاری گازی بدون دودکش به آن توجه کنید.

 

بخاری بدون کش

 


 نظرات در مورد بخاری بدون دودکش

در ادامه به ارائه نظرات در مورد بخاری بدون دودکش خواهیم پرداخت که اطلاعات شما عزیزان را برای انتخاب بخاری بدون دودکش افزایش دهیم.

خییییییلی خییییییلی خطرناکه

ما داریم خطرناک نیست فقط مارک معتبر و استاندارد بگیرید

من رفتم بخرم گفتن خطرناکه برای جایی خوبه مثل مغازه که هی در باز و بسته بشه

من تو محل کار دارم ،زیاد روشن باشه سردرد و سرگیجه پیدا میکنم.

بخاری گازی بدون دودکش برای منزل خوب نیست چون همه جا بسته هست امکان گاز گرفتگی هست حتی اگر سنسور او اس دی هم داشته باشه باز برای محیط بسته مانند خونه مطمئن نیست.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

اکتبر 29, 2020
دسته بندی :
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
تعمیر اجاق گاز سامسونگ در شیراز x بخوانید...