منوی سایت

انواع لوله باز کن خانگی را بشناسید

بازدیدها: 182

انواع لوله باز کن خانگی را بشناسید

شما چقدر برای کارهای منزل بدنبال راهکارهای خانگی و البته کم هزینه هستید؟ گرفتگی لوله‌ها یکی از اموری است که می‌تواند به کل زندگی را مختل کند و تا یک راهکار اساسی برای باز کردنشان پیدا نکنیم نمی‌توانیم به بقیه امور زندگی برسیم. راستی شما انواع لوله بازکن خانگی را می‌شناسید؟ اسید لوله بازکن بهتر است یا محلول لوله بازکن؟ بهترین محلول لوله بازکن توالت کدام است؟ فنر لوله بازکن خانگی چطور به کمک ما خواهد آمد؟ نگران نباشید تیم سارجو در اینجا به معرفی انواع لوله بازکن خانگی پرداخته است، با ما همراه شوید.

 

چرا گرفتگی لوله رخ می دهد؟

لوله‌ها محل عبور آب می‌باشند و به این منظور استفاده می‌شوند حال اگر موادی غیر از آب وارد لوله سینک ظرفشویی بشود در قسمت زانویی و خمیدگی لوله (به اصطلاح شترگلو یا همون سیفون زیر سینک) انباشته شده و باعث بسته شدن راه آب و در نتیجه گرفتگی لوله خواهد شد.  البته این بدان معنا نیست که منشا گرفتگی  همیشه خمیدگی لوله است ولی بدلیل وجود  این خم و رد نشدن راحت چیزی غیر از آب از این خمیدگی، معمولا گرفتگی در این قسمت رخ می‌دهد.

 

چند توصیه قبل از استفاده از لوله بازکن:

دقت داشته باشید اگر گرفتگی سطحی است، محلول لوله باز کن قوی که بیشتر اسید لوله بازکن است استفاده نکنید. زیرا با روش‌های غیر شیمیای هم ممکن است گرفتگی لوله فاضلاب برطرف شود. ولی اگر گرفتگی سخت باشد حتما باید از دستگاه لوله بازکنی قوی استفاده نمایید. در هر صورت بهتر است تا حد امکان، از محلول لوله بازکن قوی و اسیدی استفاده نکنید. چون به لوله‌ها آسیب وارد می‌شود.

قبل از استفاده از لوله بازکن رعایت نکات ایمنی مانند پوشیدن دستکش پلاستیکی(برای محافظت از اسید لوله بازکن) و استفاده از ماسک‌های ایمنی دولایه(برای محافظت از ریه‌های خود) و استفاده از عینک‌های (برای محافظت از مخاط چشم) ایمنی را حتما جدی بگیرید.

قبل از استفاده از محلول لوله بازکن برای گرفتگی لوله سینک، باز کردن لوله فاضلاب و تخلیه چاه بوسیله باز کردن زیر سینک را انجام دهید، در بسیاری از موارد گرفتگی سینک بدلیل جمع شدن خرده آشغال‌ها، مو و چربی رخ می‌دهد که با باز کردن فاضلاب زیر سینک و تمیز کرد کاملش مشکل کاملا رفع خواهد شد.

 

لوله بازکن

بهترین لوله بازکن خانگی کدامند؟

نمک و سرکه لوله بازکن خانگی بی‌خطر

یک سوم فنجان سرکه را با همین میزان نمک ترکیب کنید و بسرعت تا هنوز مشغول قل زدن است آن را درون فاضلاب بریزید. این ترکیب بیشتر مناسب گرفتگی سینک آشپزخانه خواهد بود و باعث می‌شود مو و چربی و محتویات لوله تمیز شود. تا حدود دو ساعت از باز کردن شیر آب خودداری کنید و سپس ابتدا یک ظرف آبجوش را درون راه آب ریخته و شاهد باز شدن راه لوله ها خواهید بود.

لیمو یا آب لیمو یک لوله باز کن خانگی

آبلیمو و یا چند عدد لیموی تازه را هم می‌توان به‌عنوان یک محلول لوله بازکن خانگی استفاده کرد. اگر در خانه لیموی تازه دارید می‌توانید چند عدد لیموی تازه را آبگیری کرده و در لوله‌ها بریزید و به مدت یک ساعت صبر کنید. در صورت نداشتن لیموی تازه از نصف لیوان آبلیمو استفاده کنید.

 

ترکیب جوش شیرین و سرکه یک لوله باز کن خانگی

برای داشتن این لوله باز کن خانگی کافی است نصف فنجان جوش شیرین را با یک لیوان سرکه مخلوط کنید، البته به علت ترکیب ایجاد شده شاید بهتر است این مقدار جوش شیرین را در راه فاضلاب گرفته بریزید و صورت خود را (بدلیل ایجاد ترکیب سرکه و جوش شیرین) عقب گرفته و سرکه را رویش بریزید. تا چند ساعت از باز کردن شیر آب خودداری کنید. سپس آب داغ داخل لوله گرفته از باز شدن لوله لذت ببرید.

 

لوله باز کن

 

نکته : استفاده از محلول لوله بازکن خانگی شاید به قوی بودن یک اسید لوله بازکن نباشد، پس صبور باشید، گاهی لازم است دو تا سه بار استفاده از محلول لوله بازکن خانگی را امتحان کنید تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود.

بهترین محلول لوله بازکن توالت کدام است؟

بهترین لوله بازکن خانگی برای گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی شاید استفاده از ترکیب جوش شیرین و نوشابه و سرکه باشد.

نصف محتوی بسته جوش‌ شیرین را در کاسه توالت بریزید. برای انجام این کار از جوش‌ شیرین به صورت خشک استفاده کنید و آن را با هیچ‌ چیز مخلوط نکرده و یا خیس نکنید. فقط آن را مستقیم درکاسه توالت خالی کنید تا مرحله اول عمل لوله بازکنی به درستی انجام شود. سپس یک بطری نوشابه را با سرکه مخلوط کنید و به جوش شیرین اضافه کنید. ترکیب بدست آمده بهترین محلول لوله بازکن توالت است، فقط به علت ترکیب این مواد با هم اولا حتما از دستکش استفاده کنید، دوما صورت خود را هنگام اضافه کردن سرکه و نوشابه تا حدامکان عقب بگیرید.

استفاده از اسید لوله بازکن هم برای باز کردن توالت پیشنهاد خوب و البته کمی خطرناکی است. هنگام استفاده از اسید لوله بازکن نوشته های روی اسید را حتما بخوانید، مقدار توصیه شده از مایع لوله بازکنی را داخل کاسه توالت فرنگی یا ایرانی بریزید، معمولا توصیه می‌شود که مدت زمانی صبر کنید تا محلول لوله بازکنی مواد را در خود حل کند، سپس با آب کاملا همه جا را بشویید.

جلوگیری از گرفتگی لوله با چند کار ساده:

همیشه شنیده‌ایم پیشگیری بهتر از درمان است، این مطلب در مورد انواع لوله باز کن خانگی هم صدق می‌کند. با انجام چند کار ساده از گرفتگی لوله و نیاز به انواع لوله بازکن خانگی، جلوگیری کنید.

جلوگیری از گرفتگی لوله سینک:

  • نریختن باقی روغن استفاده شده در سینک
  • پاک کردن روغن همه‌ی طروف و سپس شستن آنها
  • استفاده از توری برای ته مانده غذاها در سینک
  • تمیز کردن دوره‌ای سیفون زیر سینک

 

جلوگیری از گرفتگی لوله فاضلاب حیاط:

  • جمع کردن برگ درختان، شن و ماسه
  • جلوگیری از تجمع گل و لای، لجن و رسوب
  • جاروی حیاط و جمع کردن اشیاء پلاستیکی کوچک
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 8 Average: 5]

نوامبر 24, 2020
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...