منوی سایت

اماکن زیارتی شیراز

بازدیدها: 5069

اماکن زیارتی شیراز

شما چقدر از اماکن زیارتی شیراز اطلاع دارید؟ تا به حال به کدام یک از اماکن زیارتی شیراز سر زده اید؟ تیم سارجو در اینجا شما را با تمامی اماکن زیارتی شیراز آشنا می‌کند تا زیارتگاه شیراز را بیشتر بشناسید و حتی شما را با امامزاده های اطراف شیراز نیز کمی آشنا خواهد کرد. اگر بدنبال لیست اماکن مذهبی و زیارتی شیراز هستید در سارجو بمانید.


زیارتگاه‌های  شیراز

  • حرم شاهچراغ(ع) شیراز

شاهچراغ، آرامگاه حضرت میرسید احمد فرزند امام موسی کاظم (ع) معروف به سیدالسادات است که نظر هر گردشگری را که به شیراز سفر کند، به سوی خود جلب می‌کند. حرم مطهر شاهچراغ شیراز برای مسلمانان بویژه شیعیان اهمیت و جایگاه خاصی دارد و زیبایی منحصربه‌فرد و گیرایی خاص این مکان مقدس مورد توجه خاص و عام و بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگانی است که با به شیراز  سفر کرده و از این آرامگاه دیدن می‌‌کنند و روح و جان را در فضای معنوی آن جلا و صیقل می‌دهند.

  • حرم سید میر محمد شیراز

آرامگاه سید میر محمد(ع)، برادر شاهچراغ(ع)، در ضلع شمال شرقی حرم احمد بن موسی(ع) قرار دارد. جامع الانساب بنای این بقعه را به سال 623 ه.ق نسبت می دهد. ضریح مرقد دارای خاتم کاری های زیبای عهد زندیه است و پشت ضریح مرقدِ منسوب به امامزاده ابراهیم ( ع ) – از فرزندان امام موسی کاظم (ع) – واقع شده است.  این بنا دارای گنبدی کاشی کاری شده با بدنه باریک و برآمدگی در بخش پایینی می باشد.

 

 

  • آرامگاه علی بن حمزه شیراز

حضرت علی ابن حمزه (ع)، نوه حضرت امام موسی کاظم (ع) است که نسبت شریفش با یک واسطه به ایشان منتهی می شود، آرامگاه علی‌بن حمزه یکی از بناهای تاریخی و مذهبی و مکان های دیدنی شیراز است. ضریح منحصر‌به‌فرد این آرامگاه با خاتم کاری و قلمزنی نگاه هر ببینده‌ای را به خود جذب می‌کند و در ورودی آن با منبت‌کاری از دیگر زیبایی‌های این بقعه است.

آدرس : شیراز، جنوب دروازه قرآن، نزدیک به دروازه اصفهان، خیابان حافظ، جنب پل علی بن حمزه، آرامگاه علی بن حمزه(ع) شیراز

 

>

 

  • آرامگاه سیدعلاءالدین حسین

 سیدعلاءالدین حسین (علیه السلام) برادر ابوینی حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (علیه السلام) می باشد. امامزاده سید علاءالدین حسین در کنار بارگاه حضرت شاهچراغ یکی از جاذبه های مذهبی مهم شهر شیراز مرکز استان فارس به شمار می رود. . این زیارتگاه شیراز آرامگاه سید میر علاءالدین حسین، معروف به حسین کوچک، فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر شاهچراغ (ع) است که در اواخر قرن دوم هجری و اوایل قرن سوم، هنگامی که برای دیدار برادر خود امام رضا (ع) از راه شیراز عازم توس بود در شیراز شهید و به خاک سپرده شد.

آدرس : شیراز، میدان آستانه، در جنوب شرقی شیراز

  • امامزاده ابراهیم شیراز

آرامگاه امامزاده ابراهیم (ع) که منتسب به فرزند امام موسی الکاظم (ع) می باشد در شهر شیراز مرکز استان فارس واقع شده و یکی از مکان های زیارتی این شهر محسوب می شود. امامزاده ابراهیم دارای بنایی شامل حرم، دو صحن و رواق است، در حیاط جنوبی، در سمت شرق و غرب، طاق نماهایی است که با نصب درب، آن ها را به شکل اتاق یا آرامگاه خصوصی درآورده اند.

آدرس : شیراز، بلوار سیبویه، نزدیک میدان شاهزاده قاسم و در محله لب آب و نزدیک گورستان «دارالسلام»

  • امامزاده سیدتاج‌الدین غریب(ع) شیراز

حرم مطهر حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) در كوچه‌ای واقع در بازارچه دروازه كازرون قرار دارد. در برخی از روایت‌ها گفته می‌شود كه حضرت سیدتاج‌الدین غریب(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است و در برخی از روایت‌های دیگر نسب آن حضرت را به حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) نسبت داده‌اند.

  • امامزاده بی بی دختران شیراز

نام این امامزاده بی بی خدیجه و کنیه‌اش ام عبدالله است. او سیده‌ای از اولاد حسین بن علی بن حسین (ع) بوده که مقبره او در این مکان است. در مورد این بنا باید گفت که در زمان زندیه ساخته شد و تا به امروز برجای مانده است. نام گذاری این امامزاده یک دلیل دارد. مردم این شهر در قدیم بر این باور بودند که دخترهایی که ازدواج نکرده‌اند، برای یافتن یک شوهر خوب می‌توانند از امامزاده بی بی دختران حاجت بگیرند.

آدرس: شیراز، بلوار شهید دستغیب و پشت مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

مطالب مرتبط و البته پربازدید:

امامزاده های اطراف شیراز را می‌شناسید؟

  • امامزاده سیدمحمد(ع) روستای كافتر اقلید

امامزاده سید محمد(ع) از امامزاده های اطراف شیراز است، بقعه این امامزاده در كنار روستای كافتر قرار دارد و گفته می‌شود وی از نوادگان حضرت ابوالفضل(ع) است. این زیارتگاه محلی است زیبا با آب فراوان و سكوهای متعدد سیمانی برای سكونت زائران و كسانی كه در این محل سفر می‌كنند.

  • امامزاده سبزپوشان

امامزاده سید اسحاق(ع) از امامزاده های اطراف شیراز است که در بین بومیان به امامزاده سبزپوشان نیز شهره است در ارتفاعات کوه سبزپوشان و در دل یک غار  در دامه کوه سبزپوشان قرار دارد. این زیارتگاه که به شکل یک تکیه است در واقع یک غار مصنوعی دست کند است و سنگ قبری به تاریخ 205 ه.ق در میان آن به چشم می خورد.اطراف امامزاده سبزپوشان با انبوه درختان انجیر پوشانده شده که چشم انداز زیبایی را ایجاد می کند.

  • امامزاده میرعلی‌بن الحسین(ع) لارستان

بقعه این امامزاده در پایین قلعه اژدها پیكر قرار دارد و از طریق جاده‌ای كه منتهی به لار می‌شود به راحتی قابل دسترس است. این بنا مركز مسجدی را تشكیل می‌دهد كه در زلزله ۱۳۳۹ خورشیدی به كلی ویران شده است و از آثار اولیه و مواد ساختمان آن چیزی باقی نمانده است و در سال‌های اخیر بنای جدیدی بر آن احداث شده است.

سخن آخر

لازم به ذکر است، مسلماً زیارتگاه و امامزاده های شاخص ديگری نيز در شیراز، اطراف شیراز و استان فارس وجود دارد كه داراي دلدادگان و عاشقان زيادي بوده و همواره زائران زيادی به آن‌ها مشرف می‌شوند اما معرفی همه آن‌ها در اين محتوای ما نمی‌گنجد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 8 Average: 5]

جولای 28, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید لوازم خانگی در شیراز x بخوانید...