منوی سایت

استخر مخصوص بارداری در شیراز

بازدیدها: 1002

استخر مخصوص بارداری در شیراز

اگر شما هم در دوران پر استرس بارداری به سر می‌برید و بدنبال کلاس ورزش بارداری در شیراز مثل استخر مخصوص بارداری در شیراز هستید و می‌خواهید کلاس استخر بارداری را پیدا کنید که استخر ویژه بانوان باردار را با بهترین کیفیت داشته باشد و به سوالات شما در مورد استخر رفتن در بارداری، مثل استخر رفتن در اوایل بارداری یا استخر رفتن در هفته اول بارداری ضرری ندارد؟ پاسخ داده شود با ما همراه شوید تا به هر آنچه در مورد استخر مخصوص بارداری در شیراز می‌خواهید بطور کامل پاسخ داده شود.


لیست عناوین مهم استخر مخصوص بارداری در شیراز


شنا کردن و استخر در بارداری

شنا کردن در واقع یکی از ورزش‌های بی خطر در دوران بارداری است. بدلیل اینکه هیچ گونه فشار اضافی به بدن مادر باردار وارد نمی‌شود و احساس شادابی و نشاط همراه با تحمل آسان‌تر گرما بخصوص در فصول گرم سال برای مادران باردار را در پی دارد. البته با در نظر گرفتن کامل نکات بهداشتی و رعایت نکاتی که منجر به عفونت نشود.

اگر خانمی به صورت منظم پیش از بارداری شنا می‌کرده است، در صورت نداشتن ممنوعیت های پزشکی (مثل دهانه رحم کوتاه و ..) می‌تواند پس از بارداری نیز، با احتیاط بیشتری به شنا ادامه دهد. ولی اگر در بارداری برای اولین بار تصمیم به شنا کردن گرفته‌اید، از سه ماهه دوم و آرام ‌آرام این کار را شروع کنید.


فواید شنا و استفاده از استخر مخصوص بارداری در شیراز

بی خطر بودن شنا در دوران بارداری، باعث شده که شنا به یکی محبوب ترین ورزش ها در بین مادران باردار تبدیل شود.شنا، تمرینی برای دستگاه قلبی- عروقی به شمار می‌رود و علی‌ رغم افزایش وزن دوران بارداری، احساس بی‌وزنی را نیز به همراه دارد. شنا کردن، جریان خون را بهبود می ‌بخشد، از طرف دیگر، می ‌توان گفت که تقریبا احتمال صدمه و جراحت در این ورزش وجود ندارد و با کاهش وزن خانم حامله در آب، از صدمه به مفاصل زانوی او جلوگیری می ‌کند.

با انجام ورزش شنا، در دوران بارداری سبب کمک به زایمان آسان تر، کمک به کاهش درد،کمک به کاهش یبوست، کمک به کاهش ورم و پف، کمک به خواب بهتر و کنترل اضافه وزن می شود. انجام ورزش شنا در حاملگی به زایمان آسان تر و کنترل اضافه وزن در حین بارداری کمک می کند.

رفتن به استخر مخصوص بارداری در شیراز بخاطر رعایت نکات بهداشتی بیشتر و البته در نظر گرفتن شرایط خاص مادران باردار و جدا بودن مادران باردار از افراد عادی امنیت بیشتری را در پی دارد.

 

فواید استخر در بارداری بسیار زیاد است


مدت زمان رفتن به استخر مخصوص بارداری چقدر توصیه می‌شود؟

به مادران باردار توصیه می‌شود به استخر مخصوص بارداری مراجعه کنید و هفته ای سه بار به مدت 20 تا 30 دقیقه در ساعات صبحگاهی شنا کرده و بهتر است که بهتراست دقایقی (10 – 5 دقیقه ) را به گرم کردن و آمادگی اختصاص دهید و تقریبا به همین اندازه پس از تمرینات شنا به خنک کردن بدن با نرمش ملایم بپردازید این کار سبب از بین رفتن حالت تهوع صبگاهی و ویار شما می شود و همچنین به شما انرژی و نشاط کافی را در طول روز می دهد. بهتر است پس از هر 15 دقیقه شنا 5 دقیقه نیز استراحت داشته باشید.


استخر رفتن در اوایل بارداری بی خطر است؟

شنا در حین بارداری ایمن است. اگر بارداری سالم داشته باشید یعنی لکه بینی نداشته باشید و سابقه سقط جنین ندارید و بارداری کاملا بی خطری را سپری کی کنید، باید ورزش منظم انجام دهید. قبل از شروع شنا با پزشک، فیزیوتراپیست یا ماما صحبت کنید. در کلاس های ورزش سبک آبی که در اطراف محل سکونت شما برگزار می شوند و مربی لایقی دارند، شرکت کنید. از دستورالعمل‌های کلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد بدن، استفاده کنید. لازم به یادآوری است که، جکوزی و سونا در سه ماهه اول بارداری ممنوع است و بهتر است استفاده نشود.

 

استخر مخصوص بارداری در شیراز


سه ماهه دوم:
با رشد جنین و افزایش سن بارداری نیازی به کم کردن مدت شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما آسان است. احتمالا نیازی به تغییر برنامه شنا هم وجود ندارد، مگر تغییرات خاصی پیش آمده باشد که باید با گروه مامایی مشاورتان در میان بگذارید. آب در حین تمرین از مفاصل و رباط‌ های شما محافظت می‌ کند و از بروز آسیب ‌دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری خواهد کرد. توصیه می شود در این دوران از مایوی مخصوص دوران بارداری استفاده نمائید تا شنا راحت تر باشد.


سه ماهه سوم:

اگر به استخر مخصوص بارداری در شیراز مراجعه می‌کنید به شما آموزش می‌دهند که شنای قورباغه در واقع برای سه ماهه ی سوم کاربرد زیادی دارد، زیرا عضلات سینه را کشیده و عضلات پشت را کوتاه می کند (دو ناحیه ای که در اثر تغییرات ناشی از بارداری نا هم تراز می شوند) و یک مزیت بزرگ برای سه ماهه سوم بحساب می‌آید.


مطالب پربازدید مرتبط :

35 نکته که برای رعایت بهداشت در استخر باید انجام دهید

بهترین استخر های شیراز

ضدعفونی استخر مخصوص بارداری در شیراز چگونه انجام می‌شود؟

بهترین انتخاب برای دوران بارداری استخرهای مخصوص بارداری در شیراز هستند که آب آنها به طور مداوم تعویض شده و میزان کلر آن زیر 3درصد می‌باشد. در واقع اکثر استخرهای شنا حاوی مقادیر کنترل شده‌ی از عوامل پاک کننده هستند و هیچ گونه مدرک و سند قطعی در دسترس نیست که نشان دهد کلر موجود در آب (دراستخر دارای میزان کلر مناسب) بتواند تاثیری منفی بر سلامت مادر باردار و یا جنین او بگذارد و بلعکس باکتری ها و میکروب های موجود در آب ضد عفونی نشده خطر عفونت را در پی دارد که بسیار نگران کننده است.

 

استخر رفتن برای مادران باردار بسیار مفید است.


یک توصیه به مادرانی که قصد رفتن به استخر مخصوص بارداری را دارند

به خانم‌های بارداریی  که قصد رفتن به استخر مخصوص بارداری در شیراز را دارند توصیه می‌کنیم در صورت مشاهده هریک از علائم زیر حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند.

  • خون‌ریزی از واژن
  • سرگیجه یا احساس از هوش رفتن
  • زیاد شدن کوتاهی تنفس
  • درد سینه
  • سردرد
  • ضعف عضلانی
  • درد ساق پا یا ورم آن
  • انقباضات متوالی رحم
  • کاهش حرکات جنین
  • خروج آب از واژن
  • درد در لگن
  • تهوع

کدام گروه از مادران باردار نباید به استخر بروند

آن دسته از مادرانی که احتمال سقط جنین به همراه خونریزی،حاملگی چند قلویی، فشار خون حاملگی، دیابت، زایمان زودرس، بیماری کلیوی کنترل نشده و پارگی اخیر پرده‌های جنینی را دارند و همچنین کسانی که داری بیماری های قلبی و خاص هستند باید از رفتن به استخر مخصوص بارداری ر و شنا کردن پرهیز کنند.

 

استخر رفتن در بارداری می تواند برای گروهی مضراتی داشته باشد.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

آگوست 31, 2020
دسته بندی :
2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آب معدنی در شیراز x بخوانید...