منوی سایت

از بین بردن رسوب ضخیم کتری

بازدیدها: 32138

از بین بردن رسوب ضخیم کتری

تا حالا به راههای از بین بردن رسوب ضخیم کتری فکر کرده اید؟ چه روش هایی برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری وجود دارد؟ نوشابه برای از بین بردن جرم کتری تاثیر دارد؟ از بین بردن رسوب کتری با جوهر لیمو چطور؟ روش از بین بردن رسوب ضخیم کتری برقی چگونه است؟ یا روش از بین بردن رسوب شیر سماور با روش از بین بردن رسوب کتری تفاوت دارد؟ از بین بردن رسوب سماور چگونه است؟ برای پاسخ به این دسته از سوالات در ادامه همراه ما باشید.

طالب مرتبط: طراحی سایت در شیراز | سئو سایت در شیراز | تولید محمتوا در شیراز | گوگل ادوردز

لیست مهم ترین سوالات در مورد نحوه از بین بردن رسوب کتری:

 

چگونه رسوب کتری را از بین ببریم

چگونه رسوب کتری را از بین ببریم؟ این یکی از رایج ترین دغدغه های خانم های خانه دار است. چراکه کتری و سماور از پر استفاده‌ترین وسایل در آشپزخانه ایرانی هستند. استفاده طولانی مدت از سماور و کتری موجب ایجاد گچ و رسوب در آنها می‌شود. به‌همین دلیل است که توجه به نگهداری آنها و اطلاع از ترفندهای رفع رسوب کتری و سماور بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا چند ترفند برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری و رسوب زدایی کتری با نوشابه، سرکه، جوش شیرین و… را به شما یاد بدهیم.

انواع روش های از بین بردن رسوب ضخیم کتری

  • از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نوشابه
  • از بین بردن رسوب ضخیم کتری با جوش شیرین
  • از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نرمک
  • از بین بردن رسوب کتری با نوشابه و سرکه
  • از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو
  • از بین بردن رسوب کتری با سرکه
  • از بین بردن گچ کتری با لیمو
  • از بین بردن رسوب شیر سماور با نوشابه
  • از بین بردن رسوب ضخیم سماور با نوشابه
  • از بین بردن جرم ضخیم کتری با جوش شیرین

رفع رسوب کتری اگر لایه های رسوب نازک باشد

برای جرم های نسبتا تازه و لایه های نازک آهکی، ابتدا کتری را داغ کنید و سپس مقداری آب یخ درون آن بریزید با این روش جرم ها به آرامی از جدار کتری کنده می شوند توجه داشته باشید برای این منظور نباید کتری بسیار داغ شود چرا که موجب از بین رفتن لحیم داخل آن می گردد.

 نحوه از بین بردن رسوب سماور و رفع گچ کتری:

می توانید مقداری سرکه درون کتری ریخته و مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس آب آن را خالی کرده و بشویید و دوباره از آب پر کنید و بگذارید بجوشد این کار برای از بردن بوی نامطبوع سرکه از داخل کتری بسیار موثر است.

از بین بردن رسوب ضخیم کتری

از بین بردن رسوب ضخیم کتری از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نرمک

از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نوشابه:

یک روش جالب و البته کارآمد، برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری نوشابه است. نوشابه به راحتی تمام رسوبات داخل کتری را از دیواره‌های آن جدا می‌کند. برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نوشابه، کافیست یک بطری نوشابه را درون کتری خالی کرده و آن را بجوشانید. بعد از جوش آمدن، کتری را خالی کرده و به خوبی آن را با آب تمیز کنید. نوشابه یک روش عالی برای از بین بردن رسوب سماور، نیز محسوب می‌شود.

از بین بردن رسوب ضخیم کتری با نوشابه

از بین بردن رسوب ضخیم کتری از بین بردن رسوب ضخیم کتری نی نی سایت نوشابه برای از بین بردن جرم کتری

از بین بردن رسوب ضخیم کتری با جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر نظافت وسایل مختلف خانه، می‌تواند برای از بین بردن رسوب ضخیم سماور و کتری نیز کارآمد باشد. برای از بین بردن این رسوبات کافیست، مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید، این نسبت باید یک به دو باشد. این ترکیب را درون کتری ریخته و بگذارید روی اجاق تا بجوشد. بعد از جوشیدن محلول، آن را درون سینک خالی کنید و سپس با یک قطعه اسفنج تمیز درون آن را به خوبی تمیز کنید.

از بین بردن رسوب کتری با آبلیمو

یکی دیگر از مواد طبیعی برای از بین بردن رسوب کتری، لیمو است. لیمو در هر خانه‌ای یافت می‌شود و بی‌ترید ارزان‌ترین روش برای از بین بردن جرم ضخیم کتری است. یک عدد لیموی طبیعی بردارید و آن را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. درون کتری را با آب پر کنید و چند حلقه لیمو را به آب بیافزائید و کتری را روی اجاق قرار دهید تا آب و لیمو باهم بجوشند. سپس اجاق را خاموش کرده و بگذارید کتری خنک شود.

از بین بردن رسوب کتری با سرکه

از بین بردن رسوب کتری با سرکه یکی دیگر از روش های مناسب است. برای از بین بردن رسوب ضخیم سماور و از بین بردن جرم ضخیم کتری با سرکه،  ابتدا 1 واحد آب و 1 واحد سرکه در کتری بریزید. سپس کتری را روی اجاق گاز قرار دهید تا برای 1 ساعت بجوشد. بعد از گذشت 1 ساعت، کتری را خالی کنید و اجازه دهید خنک شود.

در ادامه داخل کتری را به‌خوبی بشویید؛ برای این کار، بهتر است از یک برس نسبتا نرم استفاده کنید تا نه خشی داخل کتری یا سماور افتد و هم به اندازه کافی، مناسب کندن رسوب‌ها و جرم‌های باشد.

بعد از اتمام رسوب زدایی سماور و کتری و پیش از استفاده‌ی مجدد، می‌توانید یکبار در کتری آب بجوشانید و سپس از آن استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود تا کتری شما دیگر بوی سرکه ندهد.

از بین بردن رسوب ضخیم کتری

از بین بردن رسوب ضخیم کتری نمک برای رسوب کتری

از بین بردن رسوب شیر سماور:

روش موثر دیگر برای رسوب زدایی استفاده از سیب زمینی رنده شده است در ظرف مورد نظر با توجه به اندازه ظرف دو یا سه سیب زمینی رنده کنید و اجازه دهید با آب به مدت نیم ساعت بجوشد، سپس یک تکه زاج سفید کوبیده شده به آن اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بجوشانید، آب آن را خالی کنید بشویید و بگذارید با آب تازه بجوشد.

اگر مقدار رسوبات حجیم نیست وکتری مورد نظر شما کوچک است می توانید درون آن آب بریزید و به مدت نصف روز در جایخی یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدت مذکور آن را درآورده پس از خارج شدن یخ از آن کتری رسوب زدایی می شود، آن را بشویید و با آب تازه بگذارید به جوش بیاید.

از بین بردن رسوب سماور با پوست هندوانه

اگر به دنبال یک روش عالی و کارآمد برای از بین بردن رسوب سماور هستید، پوست هندوانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از خوردن هندوانه، پوست آن را دور نیاندازید، از آن‌ هم استفاده کنید. پوست هندوانه را برداشته و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. درون کتری و سماور را با آب پر کرده و قطعات هندوانه را درون آن بریزید.

برای از بین بردن رسوب ضخیم کتری و رسوب گیری سماور هیچ گاه از چاقو استفاده نکنید

استفاده از چاقو برای رسوب زدایی کتری، روشی بسیار خطرناک است. جدا از آسیب و خسارتی که به کتری وارد می‌کنید ممکن است دست شما نیز در این پروسه آسیب ببیند.بهتر است برای رسوب گیری کتری، از مواد طبیعی گفته شده استفاده کنید. لیمو، جوش شیرین و پوست هندوانه می‌توانند به شما برای رسوب گیری شیر سماور و جرم گیری کتری و رسوب زدایی ضخیم کتری به شما کمک کنند.

از بین بردن رسوب ضخیم سماور

از بین بردن رسوب ضخیم کتری

جمع بندی پاسخ سوال نحوه از بین بردن رسوب ضخیم کتری:

امیدوار هستیم حداقل یکی از این ترفندهای رفع رسوب و جرم گیری کتری و سماور و روش های ساده از بین بردن رسوب ضخیم کتری و سماور و رسوب گیری شیر سماور  به شما کمک کرده باشد. همان‌طور که مشاهده کردید، برای جرمگیری کتری، رسوب گیری کتری، و رسوب گیری سماور نه نیازی به محکم سابیدن است؛ و نه شوینده‌های صنعتی. این جرم‌های به‌ظاهر سرسخت را با ترفندهای خاص و موادی که همیشه در خانه موجود هستند، پاک خواهند شد.

مطالب پیشنهادی:

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 15 Average: 4.3]

مارس 27, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
تعمیر اجاق گاز سامسونگ در شیراز x بخوانید...