منوی سایت

آموزش گردشگری شیراز

بازدیدها: 64

آموزش گردشگری شیراز

گردشگری شامل فعالیت هایی است برای افرادی که در حال سفر هستند و قصد اقامت در یک محلی به دور از خانه خود را دارند ،چه برای اوقات فراغت چه برای کسب و کار و یا اهداف دیگر. آموزش گردشگری شیراز این روزها طرفداران خاص خود را دارد. با توجه به جاذبه های گردشگری در شیراز و هم چنین رونق توریسم درمانی در این شهر بسیاری افراد مشتاق گذراندن دوره های گردشگری هستند. در ادامه مطلب شما را با تعدادی از آموزشگاه های گردشگری شیراز آشنا می کنیم.

 

گردشگری چیست؟

گردشگری به حرکت موقت مردم به خارج از محل کار و زندگیشان و فعالیت هایی که در طول اقامت در آن مقصد می خواهند انجام دهند و همچنین امکاناتی که شرایطی را ایجاد میکند تا به خواسته هایشان برسند گفته می شود. گردشگری به طور معمول در ابتدا به شکل سنتی بود.با تکامل فرهنگ ها، اقتصادها و دانش،گردشگری به فرم و شکل دیگری به نام گردشگری پایدار رسید که در نظر گرفتن سفری با برنامه ریزی دقیق رسیدن به مقاصدی که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته اند و همچنین تحت حفاظت قرار دادن مقاصد به عنوان اولویت در مقوله گردشگری قرار گرفتند.

 

آموزش گردشگری شیراز

آموزش گردشگری شیراز آموزشگاه گردشگری آرتا شیراز  دپارتمان گردشگری

 

اهمیت گردشگری:

گردشگری، امروزه صنعتی بسیار مهم در تمام جهان است و نقش پر رنگی در شکوفایی اقتصادی کشورها ایفا می کند. از زمان ورود یک گردشگر، او برای تامین غذا و اقامت، رفت و آمد، تفریح و گشت و گذار، خرید سوغاتی و کالا، دیدن جاذبه ها باید هزینه کند. این هزینه ها با آوردن ارز به کشور میزبان، به رونق اقتصادی آن کمک می کند. هر چه تعداد گردشگران بیشتری به کشوری وارد شوند، مشاغل بیشتری ایجاد می شود و این موضوع برای کشورهایی که جمعیت جوانی دارند، بسیار مهم است. گردشگری با امنیت سیاسی و اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد و بودن گردشگران بسیار در یک کشور، از بودن امنیت در آن حکایت دارد. رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه ای به همراه دارد و در یک فرآیند کلی تر به ثبات تمام جهان می انجامد. گردشگری از بعد فرهنگی و اجتماعی نیز مهم است زیرا جوامع و کشورهای میزبان می توانند از طریق گردشگران به ترویج زبان، فرهنگ و رسوم اجتماعی شان بپردازند.

 

مدرک گردشگری:

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک گردشگری یا همان دیپلم رسمی کاردانش آموزش و پرورش که شامل چهار درس تخصصی و مجموعا ۳۴ واحد است حدوداً شش ماه است. البته در بعضی موارد در صورت امکان معرفی این زمان کاهش می‌یابد. با دریافت کتب و جزوات گردشگری می‌توان به صورت کاملا غیر حضوری آماده گرفتن مدرک گردشگری شد. جزوات لازم برای گرفتن مدرک گردشگری به صورت مختصر، مفید برای امتحان اختصاصی‌سازی شده است. این جزوات به صورت دوره‌ای توسط مربیان آموزشگاه گردشگری آریا تهران بازبینی و اصلاح می‌شود تا داوطلبان گرفتن مدرک گردشگری را یاری کنند. درصد و احتمال گرفتن دیپلم گردشگری بسیار بالا و در حدود ۹۹٪ است. دیپلم گردشگری آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای به دلیل جذابیت دروس و سادگی نسبی آن در مقایسه با سایر دیپلمها مخصوصاً برای شاغلان و افرادی که به دلیل مشغله کاری امکان حضور مداوم در آموزشگاه‌ها را ندارند بسیار مناسب است.

 

آموزش گردشگری شیراز

آموزش گردشگری شیراز آموزشگاه گردشگری تندیس شیراز  برگزاری دوره های گردشگری در شیراز  هزینه دوره های تورلیدری در شیراز

 

به طور کلی دو نوع جاذبه گردشگری وجود دارد:

  • جاذبه‌های گردشگری ساختگی
  • جاذبه‌های گردشگری طبیعی

هنرها و صنایع‌دستی، گلخانه‌ها، مراکز دارای باغ، طبیعت و همانند آن‌ها به صورت کلی نمی‌توانند جاذبه گردشگری محسوب شوند؛ مگر اینکه به صورت بارز و قابل توجهی شناخته شده باشد. زمانی که مقصد سفر شما، اطلاعات جامع‌تری از یک هنر یا هنرمند را به شما بدهد یا تور گردشگری مخصوصی برای معرفی و آشنایی بیشتر با منطقه وجود داشته باشد، می‌توانید آن را جاذبه گردشگری بنامید.

 

آموزش صنعت گردشگری:

امروزه برای رشد بیشتر صنعت گردشگری در کشور، آموزشگاه های معتبر به برگزاری دوره های آموزشی صنعت گردشگری با ارائه مدرک بین المللی اقدام کرده اند.علاقه مندانی که به این صنعت علاقه مند هستند می توانندبا شرکت در دوره آموزش صنعت گردشگری و شناخت عوامل مهم در این صنعت و راه های افزایش گردشگر در کشور به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

 

آموزش گردشگری شیراز

آموزش گردشگری شیراز    تور لیدر در شیراز  آموزشگاه راسپینا شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 0 Average: 0]

دسامبر 22, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش قلم زنی شیراز x بخوانید...