منوی سایت

آموزش ویترای در شیراز

بازدیدها: 589

آموزش ویترای در شیراز

اگر شما هم به هنر ویترای علاقه مند هستید و می‌خواهید بیشتر از این هنر بدانید و بدنبال آموزش ویترای در شیراز و یا اطلاع از کلاس های آموزش مجازی ویترای، آموزش ویترای با اکلیل و حتی آموزش دورگیری ویترای هستید در سارجو بمانید و با تیم سارجو همراه شوید تا نه تنها به تمام این اطلاعات در مورد آموزش ویترای در شیراز دست یابید، بلکه از قیمت ویترای و آموزش ویترای پیشرفته نیز آگاه شوید. در سارجو بمانید.

معرفی شناخته شده‌ترین آموزشگاههای آموزش ویترای در شیراز

در جدول ریر لیست شناخته‌شده ترین آموزشگاه‌های شیراز که آموزش ویترای در شیراز را در آنها انجام می‌دهند به همراه آدرس و شماره تلفن برایتان گردآوری کرده‌ایم.

لیست آموزشگاه های آموزش ویترای در شیراز

ردیف نام آموزشگاه آموزش ویترای در شیراز نشانی  آموزشگاه آموزش ویترای در شیراز شماره تماس
2
آموزشگاه هنرهای تجسمی چاو شیراز، چهارراه سینماسعدی، ابتدای خیابان شوریده شیرازی،
طبقه فوقانی بانک مسکن
07132309064
3
آموزشگاه آبانگان شیراز، خیابان عفیف آباد، بین کوچه 1 و 3، ساختمان افراسیابی،
طبقه سوم
07136286484
09370337454
4
آموزشگاه آزاد هنری قلم مو شیراز، میدان آبیاری، خیابان قدمگاه غربی، بین کوچه 13 و 15 09174333026
7
موسسه فرهنگی هنری زبان پارسا شیراز، بلوار شهید بهشتی، حدفاصل چهارراه خلدبرین
و چهارراه بنفشه
07132357642
07132331829
8
آموزشگاه هنرهای تجسمی یگانه شیراز، فرهنگ شهر، نبش کوچه 39، پلاک 328 09037182030
07136332814

چقدر از ویترای می‌دانید؟

هنر ویترای یا همون نقاشی روی شیشه, تزئین ظروف شیشه ای با رنگ و نقاشی هنری است که قرن ها در میان ملل مختلف محبوبیت داشته است. رنگ هایی که برای این نوع نقاشی استفاده می شود ویترای نام دارد، از این رو به این هنر و این نوع نقاشی ویترای می‌گویند.

 

برای شروع آموزش ویترای به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای آموزش ویترای در شیراز و شروع یادگیری هنر ویترا یا نقاشی روی شیشه نیاز به وسایل متعدد و خاصی نیست، بلکه فقط به مقداری رنگ مخصوص ویترای و وسایل متداولی نقاشی مانند قلم مو و اسفنج نیاز است تا بتوان ظروف شیشه‌ای بسیار معمولی و حتی کم ارزش مثل بطری‌ها و شیشه‌های محتوی سس، آبمیوه و یا آبلیمو را به ظروف زینتی و منحصر به فردی تبدیل کرد.

برای انتخاب ظرف مناسب در ابتدا می‌توانید ظروف کم قیمتی را جست وجو کنید که از شکل خاص و ویژه‌ای برخوردارند تا جلوه‌ی هنر ویترای شما چندبرابر شود. برای نقاشی بر روی ظروف کوچک نیازی به مهارت  آنچنانی نقاشی ندارید و با یک طرح ساده می توانید نقش زیبایی تولید کنید، اما اگر می خواهید ویترای را در دکوراسیون منزل یا محل کار خود داشته باشید باید حتما زیر نظر متخصص این کار آموزش ویترای پیشرفته را فرا بگیرید.

 

آموزش قدم به قدم ویترا

  • قدم اول: پاکسازی شیشه

سطحی که برای نقاشی انتخاب می کنید باید تمیز و عاری از هر گونه لکه، چربی یا مواد ریز و  چسبنده باشد.  به همین خاطر بهتر است قبل از پیاده سازی طرح روی آن، سطح مورد نظرتان را برای از بین بردن چربی و گرد و خاک با کمی آب و صابون کاملا تمیز کنید.

  • قدم دوم: استفاده از الگو

برای این که در مرحله دورگیری راحت تر باشید باید الگو یا تصویری که قصد دارید روی شیشه پیاده کنید را به خوبی روی سطح کار بچسبانید. قبل از این کار اگر طرح جدیدی توی ذهن تان هست اون را روی کاغذ پیاده کنید که بتوانید از آن به عنوان الگو استفاده کنید.

در صورتی که ظرف مد نظرتان به صورت بطری است برای گذاشتن طرح، باید طرح را لوله کنید و در داخل بطری قرار دهید. پس از انجام این کار به منظور ثابت نگه داشتن طرح و بطری، درون آن را از عدس یا موادی دیگر پرکنید و با قلمو طرح را روی آن بکشید و یا در صورتی که از اسفنج استفاده می کنید؛ پس از آغشته کردن اسفنج به رنگ، اسفنج را با ضربات آرام به شیشه بزنید تا رنگ بر روی شیشه ایجاد شود.

  • قدم سوم: دورگیری ویترای

برای آموزش دورگیری ویترای بهتر است بدانید جهت رنگ کردن سطوح بزرگ تر می توانید از قلم موهای ابری در سایز های متفاوت و برای سطوح کوچک تر از قلم موهایی با اشکال متفاوت (متناسب با اندازه و طرح مورد نظر )استفاده کنید. در یک دورگیری خوب، خطوط به صورت پیوسته و هم سطح، بدون بریدگی و پستی و بلندی دیده می شوند، بعد از گذشتن ۳۰دقیقه که خمیرهای برجسته دورگیری خشک شد می توانید رنگ آمیزی با رنگ های ویترای را آغاز کنید.

  • قدم چهارم: رنگ آمیزی ویترای

هنگام رنگ آمیزی شیشه باید همواره مراقب باشید که رنگ ها به صورت یک دست و بدون حباب ظاهر شوند و ترکیب آن ها در کنار هم یک هارمونی و هماهنگی جذاب در کار شما ایجاد کند. فراموش نکنید هرگز بطری رنگ را را تکان ندهید چون باعث تشکیل حباب در رنگ خواهد شد. یک مقدار از رنگ را بریزید توی پالت و با دقت شروع به رنگ کردن کارتون بکنید.

  • قدم پنجم: خشک شدن و ثابت کردن رنگ

بعد از اینکه مرحله رنگ آمیزی تمام شد، ۸ ساعت به کار دست نزنید تا رنگ ها کاملاً خشک بشوند، در این مرحله بهتر است جسم را در اتاقی که هوای آن خشک و دور از گرد و غبار است قرار بدهید.

نکات آموزش ویترای با اکلیل

رنگ های مخصوص شیشه، تنها رنگ هایی نیستند که به شما اجازه نقاشی روی سطوح را می دهند. ویترای با اکلیل این روزها محبوبیت زیادی دارد که بهتر است برای استفاده از آن از این اصول پیروی کنید.

  1. در ویترای اکلیلی برای انتقال طرح بر روی شیشه با تکنیک اکلیلی، شما به یک دورگیر اکلیلی نیاز دارید. رنگ‌های مختلفی از آن وجود دارد که می‌توانید بر اساس طرح و سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.
  2. می‌توانید اکلیل را جداگانه خریداری کنید و مقدار کافی از آن را در داخل پالت به رنگ ویترای خود استفاده کنید. برای این که جلوه اکلیل ها زیباتر باشد بهتر است از اکلیل و رنگ مشابه هم استفاده کنید (مثلا اکلیل طلایی +رنگ زرد).
  3. توجه داشته باشید که اکلیل را حتما باید به رنگ شفاف ویترای اضافه کنید و افزودن آن به رنگ های مات و صدفی زیبایی خاصی نخواهد داشت.
  4.  بهتر است برای انتخاب رنگ‌های اکلیلی، همه را از یک مارک سفارش دهید.

چند نکته برای آموزش ویترای در شیراز

  1. اگر از طرحی که روی شیشه کشیده‌اید پشیمان شدید، می‌توانید قبل از پخته شدن، رنگها با آب یا الکل پاک کنید. جهت اصلاح کردن جزئیات از اسفنج نمناک و جهت تمیز کردن کل جسم آن را به مدت چند دقیقه در آب غوطه ور کنید تا رنگ ها و طرح کاملا تمیز شوند.
  2. سطح شفاف شیشه، تنها چیزی نیست که می توانیم روی آن نقاشی کنیم. بسیاری از زیباترین نقاشی های ویترای امروزی، روی ظروف سرامیکی یا قطعات ام دی اف و کاشی نقش خورده اند.
  3. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا کار شما جلوه بیشتری پیدا کند، این است که از ورق طلا برای ظروف خود استفاده کنید. می‌توانید ورق طلا را از فروشگاه‌های لوازم هنری تهیه کنید و پس از تکمیل طرح بر روی ظرف و یا شیشه مورد نظر، آن را پشت ظرف بچسبانید. این کار هم جلوه نهایی طرح را افزایش می‌دهد و هم زیبایی بیشتری به آن می‌افزاید.

سخن آخر

اگر شما هم در زمینه ویترای و یا آموزش ویترای در شیراز دارای مهارت هستید ولی در جدول ما اسم خود را نیافتید، بی درنگ برای معرفی خود و ثبت آگهی در بانک مشاغل پربازدید سارجو با شماره 09177093591 تماس حاصل نمایید.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 7 Average: 4.1]

مارس 29, 2021
دسته بندی :
نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
همه چیز در مورد سنگ بخار x بخوانید...