منوی سایت

رپورتاژ آگهی چیست؟

بازدیدها: 1109

رپورتاژ آگهی چیست؟

آیا میدانید رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یکی از انواع روشهای تبلیغاتی است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی رپورتاژ با مقاله ی رپورتاژ چیست از سارجو همراه باشید. به بررسی نمونه های رپورتاژ آگهی و رپرتاژ خبری می‌پردازیم.

 

رپورتاژ آگهی یا خبری چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ انواع رپورتاژ

 

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یکی از انواع روشهای تبلیغاتی است که در قالب گزارش ارائه می شود، گزارشی که کاملا بی طرفانه به نظر می رسد اما هر آنچه که شما مشاهده می کنید تلاشی جهت معرفی محصولات یک کسب و کار بخصوص می‌باشد.

از آنجا که شیوه تبلیغات در رپورتاژ، مستقیم نیست و فقط یک سری اطلاعات به خوانندگان می دهد نسبت به سایر آگهی های تبلیغاتی با استقبال بهتری روبرو شده، زیرا مخاطب احساس می کند در حال کسب اطلاعات است و مقاومتی برای خواندن یا دیدن اینگونه آگهی ها نشان نمی دهد حال آنکه در دل این مطالب، پیام تبلیغاتی نهفته شده است.

در واقع رپورتاژ آگهی به این دلیل تاثیرگذاری بالاتری دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم محسوب میشود و به نسبت تبلیغات سنتی مخاطب، تمایل بیشتری برای مطالعه مطلب خواهد داشت. این نوع آگهی به نفع تبلیغ کننده هم هست چرا که اطلاعات بیشتری را می تواند به مخاطب ارائه بدهد و محصول خود را به طور کامل معرفی کند.

به طور کلی می توان گفت این نوع آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است و به مزایای محصولات اشاره می کند، با این‌ وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.

 

انواع رپورتاژ آگهی

تقسیم بندی رپورتاژ آگهی به نوع رسانه ای که آگهی در آن منتشر می‌شود بستگی دارد.

انواع رپورتاژ آگهی عبارت اند از:

  • رپورتاژ آگهی در رسانه ملی مانند رادیو و تلویزیون
  • رپورتاژ آگهی اینترنتی؛ رپورتاژ آگهی انتشار یافته در وبسایت های خبری و رسانه های دیجیتال
  • رپورتاژ آگهی در مجلات، روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار

نکته: نحوه نگارش محتوا در هریک از رسانه های فوق متفاوت بوده و می بایست اصول کلی آن بخوبی رعایت گردد.

واژه رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1946 به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد.

به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، رپورتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند ولی گاهی چون هیچگونه اشاره ایی به تبلیغاتی بودن انها نمی شود، بسیاری از خوانندگان یا ببنندگان بعد از خواندن یا دیدن یک مقاله یا ویدیو تبلیغاتی، احساس فریب خوردگی داشته اند و احتمال دارد که اعتماد خود را نسبت به ان محصول از دست بدهند، به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپورتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود، تا مخاطبان کاملا قادر به تشخیص آن ها باشند. (همراه با ویدیو ذکر می شود که شرکت بخصوصی اسپانسر این محصول است).

 

 سفارش رپورتاژ آگهی خود را به کجا بدهیم؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ اهمیت رپورتاژ آگهی

 

صاحبان کسب و کار، برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود تبلیغات آن را به مجلات، روزنامه ها، رسانه های ملی (رادیو، تلویزیون) یا وبسایت ها می سپارند که هر کدام هزینه متفاوتی دارد. باید در نظر داشته باشید که مخاطب هدف شما بیشتر با کدام رسانه در تعامل است، اگرچه متداول ترین نوع آن قرار دادن آگهی خود در سایت های پربازدید است.

 پس از اینکه رسانه مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید تمامی جزیئات و اطلاعات لازم برای مشتریان خود را در قالب یک داستان یا روایت اثرگذار طراحی کنید، این نوع تبلیغات شامل جزئیات بیشتری می شود و همه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.

معمولاً متن آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده یا شرکت تبلیغاتی تنظیم می‌شود.

شرکت های بزرگ اغلب خودشان یا به کمک فرد خلاقی از شرکت تبلیغاتی، آگهی مربوط به خود را می سازند. با انتشار رپورتاژ خبری در سایت های بزرگ و پرخواننده، شما فرصت این را دارید که خودتان را به طور کامل به کاربران بیشماری معرفی کنید. بهتر است به وبلاگ‌هایی رپورتاژ آگهی بدهید که با حوزه فعالیت شما سنخیت دارند و ترجیحاً به دنبال آن‌هایی باشید که کاربران و دنبال کنندگان زیادی دارند.

 

ملاک های تعیین قیمت رپورتاژ چیست؟

در حال حاضر قیمت گذاری رپورتاژ آگهی تحت مدیریت و سازمان خاصی نیست و نظارتی بر قیمت ها صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل هر سایت بر اساس سیاست گذاری داخلی خود هزینه رپورتاژ آگهی را مشخص می‌‌کند. این شرایط سبب شده کسب و کارها برای انتخاب و مذاکره با سایت ها دچار مشکلاتی شوند و بعضا هزینه های زیادی را به شرکت‌ها تحمیل می‎کند. کیفیت وب سایت از نظر همه کارشناسان مهم‌ترین ملاک تعیین هزینه رپورتاژ آگهی است.

مقایسه اتوریتی دامنه (DA) و اتوریتی صفحه (PA) سایت‌ها یکی از بهترین ملاک های سنجش کیفیت سایت و تعیین قیمت رپورتاژ است. اتوریتی دامنه یک عدد ۰ تا ۱۰۰ است که هرچقدر به ۱۰۰ نزدیک تر باشد ارزشمند تر خواهد بود. سایت هایی که اعتبار آنها کمتر از ۳۰ باشند در ردیف “ضعیف” قرار دارند، سایتهایی با اعتبار ۳۰ تا ۴۵ “متوسط” و سایت هایی که بین ۴۵ تا ۶۰ باشند “عالی” ارزیابی میشوند.

از دیگر عوامل مهم spam score (هرزنامه) را می توان گفت که به میزان موارد ناخواسته و منع شده توسط گوکل گفته می شود. spam score عددی بین ۰ تا ۱۷ است، چنانچه سایتی که اسپم اسکور بالایی دارد به شما لینک دهد ممکن است تاثیر منفی بر اسپم اسکور سایت شما داشته و نهایتا موجب جریمه سایت شما توسط گوگل میشود.

 

5 نکته مهمی که هنگام خرید رپرتاژ آگهی باید به آنها توجه کنید:

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپرتاژ آگهی

 

1- رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با حوزه کسب و کارتان منتشر کنید، سایت هایی که به لحاظ موضوعی و محتوایی با سایت شما همخوانی دارند.

2- اگرچه عموما سایت های خبرگزاری، برای انتشار رپورتاژ آگهی بسیار مناسب هستند.

3- بازدید سایت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و مخاطب علاقمندی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.

 4- به اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت میزبان رپورتاژ توجه کنید.

5- سایت هایی که spam score آنها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.

 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت

علاوه بر تاثیر این روش در افزایش مشتریان، رپورتاژ آگهی از نظر ارتقاء رتبه سایت و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار مورد توجه است. چرا که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغات دهنده لینک میشود، از طرفی معمولا رپورتاژ را در سایتهای خوب و معتبر منتشر می کنید که شاهد اثرات خوب آن بر سئو خواهیم بود.

یک رپورتاژ استاندارد باید موجب رضایت اسپانسر، شرکت یا فرد سازنده آگهی و همچنین خوانندگان آن شود.

پس از انتشار رپورتاژ آگهی، از به اشتراک‌گذاری لینک آن در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید.

آگهی خود را در هر شبکه به شکل متفاوتی معرفی کنید تا موجب آزار افرادی که به‌طور هم‌زمان شما را در چندین شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند، نشود.

 

یک آگهی رپورتاژ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • یک اگهی خوب در مورد خواننده، بیننده یا شنونده می باشد، آنها باید خودشان را در اگهی شما ببینند.
  • لحن این نوع آگهی بایدخبری باشد تابه مخاطب این اطمینان را بدهد که اودر حال خواندن یک خبر است.
  • رپورتاژ چه از نظر ظاهر، ساختار و تیتر باید به گونه ایی طراحی شود که برای مخاطب جذاب باشد.
  • محتوای آگهی باید کاملا مطابق با نیازهای مشتریان شما باشد، این بخش کاملاً به تجربه‌ی شخصی تان مربوط می‌شود. خدماتی که قصد معرفی آن را دارید چه مشکلی را حل می‌کند؟
  • با دانستن پاسخ این سؤال می‌توانید احساسات مخاطب را تحت تأثیر قرار دهید.
  • داستان سرایی کنید.
  • مانند یک ژورنالیست وقایع مختلف را براساس نیازها، مشکلات و ترس های مشتریان در نظر بگیرید و به او نشان دهید که چگونه محصول شما توانایی برطرف کردن آنها را دارد.
  • یکی از کارکردهای رپورتاژ ارائه راهکار است، اگر توانسته باشید به خوبی به نیازها و مشکلات مخاطب اشاره کرده باشید، می توانید با ارائه محصول خود راهکارهایی دهید که نیازهای او را رفع کند.
  • بهترین رپورتاژ باید بگونه ایی باشد که اگر شما پیام هایی همچون اگهی تبلیغات، اسپانسر و … را حذف کنید همچنان مشخص باشد که این یک آگهی تبلیغاتی است.
  • قرار دادن یک راه ارتباطی با بینندگان خود، جهت برقراری ارتباطات بعدی را فراموش نکنید.

 

سبک نوشتن محتوای ریپورتاژ آگهی چگونه باشد؟

رپورتاژ آگهی چیست؟ رپرتاژ خبری

  • تعداد کلمات استفاده شده در رپورتاژ آگهی باید حداقل 700 و حداکثر 1200 باشد.
  • محتوای رپورتاژ را پارگراف بندی کنید.
  • استفاده از تگ هدینگ h2 در متن ضروری است.
  • عباراتی را بعنوان انکرتکست انتخاب کنید که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.
  • از عبارات طولانی در لینک سازی استفاده کنید.
  • در متن هر رپورتاژ آگهی 3 الی 5 لینک ایجاد کنید.
  • توجه داشته باشید که هر چقدر تعداد لینک های موجود در رپرتاژ آگهی بیشتر باشد، ارزش و اعتبار داده شده به هر لینک کاهش می یابد زیرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد لینک ها تقسیم می شود.
  • در متن رپورتاژ به نام برندتان حتما 1 لینک دهید.
  • با انکرتکست های مختلف به یک صفحه از سایت خودتان لینک ندهید زیرا گوگل فقط همان لینک اولی ر ادر نظر می گیرد و مابقی لینک ها اثری نخواهند داشت.
  • در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا استفاده کنید تا موجب افزایش ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ و اثربخشی آن شود.
  • همچنین در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
  • محتوای نوشته شده برای هر رپورتاژ، نباید تکراری باشد.
  • رپورتاژ باید با call to action به پایان برسد، که خواننده متوجه شود چگونه و کجا می تواند محصول را خریداری کند.

 

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی وقتی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل باشد و انتشار رپورتاژ آگهی، موجب ارتقا رتبه سایت در کلمات کلیدی موردنظر میگردد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

جولای 29, 2019
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
خرید چادر مسافرتی شیراز x بخوانید...