منوی سایت

آموزش حکاکی شیراز

بازدیدها: 408

آموزش حکاکی شیراز

تا حالا دنبال آموزش حکاکی در شیراز بوده اید؟ قبل از هر چیز بهتر است با هنر حکاکی در شیراز بیشتر آشنا شوید. آموزش حکاکی در شیراز توسط بهترین هنرمندان حاضر در شیراز انجام می گیرد. در صورتی که شما نیز تمایل به شرکت در دوره های حکاکی شیراز دارید پس تا انتهای مقاله آموزش حکاکی در شیراز با ما همراه باشید.

 

حکاکی چیست؟ آموزش حکاکی چگونه است؟

حکاکی یعنی ایجاد طرح و نقش بر روی فلزات، کاشی، چوب و موارد دیگر است. حکاکی با ایجاد برجستگی و فرورفتگی با استفاده از ابزار فلزی، انجام می شود. یکی از روش های حکاکی استفاده از موم عسل برای پوشش ضد اسید، قلم نی جهت طراحی، و اسید فلوریدریک جهت تثبیت طراحی می باشد.

با استفاده از موم عسل مایع روی نگین را پوشانده بعد از سرد و جامد شدن موم با قلم نی که برعکس قطع خورده روی عقیق طراحی کرده سپس چند قطره اسید روی قسمت های طراحی شده قرار داده و با آب ولرم شسته حالا طراحی ثابتی روی عقیق داریم که می توان با ابزار و مته های حکاکی آن را عمیق کنیم. متأسفانه استفاده از دستگاه های حکاکی در حال حاضر ضربه سختی به هنر کهن حکاکی و هنرمندان این رشته زده است و روح هنری حکاکی را زیر سؤال برده است اما سرعت انجام حکاکی را بسیار افزایش می دهد و مزیتهای خاص خود را دارد اما از لحاظ هنری ارزش چندانی ندارد.

 

آموزش حکاکی شیراز

آموزش حکاکی شیراز

 

حکاکی سنتی:

هنر حکاکی بر روی فلزات مختلف از قبیل مس، نقره، برنج، طلا و یا مخلوطی از طلا و فلزات دیگر قابل انجام دادن است. برای این کار اول پشت فلزی را که می خواهند حکاکی بر روی آن انجام دهند با قیر می پوشانند، این کار باعث می شود که از چین و چروک خوردن و موج برداشتن آن فلز که توسط چکش کاری بوجود می آید، جلوگیری شود. بعد از انجام قیر پوشی، طرحی را که برای آن فلز انتخاب کرده اند بر روی آن فلز کشیده و به وسیله ابزار مخصوصی به نام نیم بر روی فلز را شروع به برداشتن می کنند. در بعضی اوقات، بسته به سلیقه استادکار نقشها را به وسیله نقره و یا طلا تزئین می کنند.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دسامبر 26, 2019
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش دف در شیراز x بخوانید...