منوی سایت

آش فروشی شیراز

بازدیدها: 9179

بهترین آش فروشی شیراز

تقریبا از هر شیرازی بپرسید بهترین آش فروشی شیراز کجاست، به شما چند آدرس از مرکز و مغازه های آشی می‌دهد. حال اگر شما جز آن دسته از افراد شیرازی هستند که از آدرس بهترین آش فروشی شیراز مطلع نیستید؛ پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا با مراکز فروش آش سبزی شیراز آشنا شوید.


 

فهرست مطالب‌های خواندنی در مورد آش فروشی شیراز


 

آش سبزی شیراز کجا بخوریم؟

برای ما ایرانی ها مخصوصا شیرازی های گل گلاب، خوردن آش آن هم صبح زود و با نان سنگگ یکی از لذت بخش ترین لحظات است. میدانیم که در گفتن این جمله اغراق نکرده ایم چرا که واقعا آش سبزی های شیراز به قول معروف معرکه هستند. حال چند بار از خودتان بپرسیدید که آش سبزی شیراز کجا بخوریم؟ برای اینکه با تمامی آش فروشی شیراز و یا همان مغازه آشی در شیراز آشنا شوید جدول زیر را بخوانید.

 

لیست آدرس آش فروشی شیراز


تلفن آش فروشی در شیراز آدرس آش فروشی شیراز  نام مغازه های آشی
شیراز – بلوار باهنر جنوبی، بعد از بلوار امیر کبیر، بین20متری اول قالیشویی و خیابان فراشبندی آش ترنج شیراز
7136232903 شیراز – معالی آباد، قبل از مسجد دستغیب پزندگی درویش شیراز
7132341062 شیراز – بلوار استقلال، خیابان هنگ، روبروی کبابی گلپایگانی آش هنگ شیراز
7132284222 شیراز – فلکه اطلسی، کوچه 8 بلوار ازادی، جنب بیرون بر فرشته آش سنتی فرشته
7136392001 شیراز – گلدشت معالی آباد، انتهای نسترن 2 پزندگی گلدشت شیراز
شیراز – چهارراه سیاحتگر آش کاکو شیراز
7138200729 شیراز – خیابان شمس تبریزی، بین بهار و سرکشاورزی آش فروشی شمس شیراز
07136238463 شیراز – بلوار دکتر حسابی، روبروی شیمی گیاه؛ نبش کوچه ۲۴ آش فروشی داغ داغ شیراز
شیراز – سی متری سینما سعدی، چهارراه مشیر غربی پزندگی برق شیراز
شیراز – چهارراه زندان، نبش شیرینی فروشی حدیث آش کاکو شعبه 2 شیراز
شیراز – شهرک گلستان، فلکه دوم بابا آش شیراز
شیراز – بلوار چمران، روبروی ابیوردی ۳ آش حاج عباس شیراز

مغازه آشی شیراز


 

معروف ترین آش فروشی شیراز کجاست؟

ممکن است در هر محله ای که زندگی می‌کنید یک مغازه آشی وجود داشته باشد؛ ولی خب هر مغازه آشی در شیراز که نمی‌تواند مثل آش هنگ شیراز، آش کاکو شیراز، آش مشتی شیراز، آش شمس شیراز و مغازه های آش دیگر باشد. اکنون ما بر کنکاشی که در سطح شیراز داشتیم توانستیم لیست بهترین آش فروشی در شیراز را برای شما گردآوری کنیم. پس برای اطلاع از آدرس مراکز فروش آش رشته، آش سبزی، آش کازرونی شیراز، فروش آش کارده در شیراز و… جدول بالا را بخوانید.


 

آش تلفنی شیراز هم مگر داریم؟

این روزها خرید همه چیز به طور آنلاین و تلفنی امکان پذیر است. در واقع تعدادی از آش فروشی های شیراز این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کردند تا به صورت تلفنی آش سفارش دهند. حال علاوه بر درخواست متعدد آش تلفنی شیراز، سفارش انلاین آش شیراز نیز هم برای خودش برو و بیایی دارد. برای سفارش آش انلاین شیراز می‌توانید در اپلیکیشن های سفارش غذا مثل اسنپ فود، ثبت نام کنید و به راحتی آش های معروف شیراز را سفارش دهید.

آش فروشی در شیراز


طرز تهیه آش سبزی شیرازی

مواد لازم برای تهیه آش سبزی شیرازی برای 10 نفر:

  • پیاز داغ
  • آب به مقدار کافی
  • برنج نیم دانه طارم 200 گرم
  • گوشت تازه گوسفند ترجیحا گردن یا ران 1 کیلو
  • سبزی تره 300 گرم و ترخون 50
  • نخود 150 گرم، لوبیا چیتی 150 گرم، عدس 100 گرم
  • زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و قرمز به مقدار لازم
  • برای داشتن طعمی لذیذتر از ادویه مخصوص آش (از عطاری تهیه کنید)استفاده کنید.

ابتدا باید نخود و لوبیا هر کدام را به صورت جداگانه از روز قبل با آب سرد خیسانده تا نفخ آن گرفته شود. سعی کنید در 24 ساعت حداقل 2 الی 3 بار آب حبوبات را عوض کنید. سپس هر کدام از حبوبات را به صورت جداگانه روی اجاق گاز بگذارید تا به مدت 2 الی 3 ساعت بپزد. زمان پخت عدس عدس نیم ساعت است و نیازی نیست که از یک روز قبل خیس کنید. 3 ساعت قبل از پخت، خیس بخورد کافی هست.


گوشت و پیاز را خرد کنید سپس در یک قابلمه متناسب بریزید و نمک و فلفل را اضافه کنید و سپس قابلمه را از آب پر کنید و بر روی اجاق با دمای ملایم قرار دهید. بگذارید به مدت 4 ساعت گوشت خوب پخته شود. هنگامی که گوشت کاملا پخت شد، آن را در کناری قرار دهید تا خنک شود. آب گوشت داخل قابلمه را بیرون نریزید. تا با همان آب گوشت آش سبزی درست کنید. سپس بعد از خنک شدن گوشت، استخوان هایش را جدا و خوب ریش ریش کنید.


بعد از اینکه حبوبات و گوشت کاملا آماده شدند، باید برنج نیم دانه ترجیحا محلی، کافیروزی یا طارم که از 2 ساعت قبل خیس شده را در یک دیگ جداگانه ای به مدت 2 ساعت زمان پخت روی اجاق گاز بگذارید.


در این حین سبزی تره و ترخون را پاک و بشوید. سپس تره ها را در حد متوسط خرد کنید و پیاز داغ بگیرید به این صورت که پیازها را بصورت خلالی خرد کرده و در ماهیتابه ای با روغن سرخ کنید تا به حالت طلایی درآید. برای اینکه پیاز داغ برشته، خشک و رنگ طلایی داشته باشد پیازها رو بعد از طلایی شدند و خاموش کردن شعله، روی یک سبد سیمی توری مانند پهن کنید. اینطوری روغن اضافه اش هم گرفته می‌شود.


سپس آب آبگوشت را به برنج نرم شده اضافه کنید و بهم بزنید تا یکنواخت شود. تره را نیز اضافه کنید، تا به مدت رب ساعت سبزی، مخلوط شده با برنج بپزد.


بعد حبوبات پخته شده را به مخلوط اضافه کنید و مرتب بهم بزنید که مواد به صورت یکنواخت باهم مخلوط شوند.


در نهایت گوشت ریش ریش شده اضافه کنید. و به خوبی بهم بزنید تا گوشت بخوبی با آش مخلوط شود. بعد از 5 الی 10 دقیقه آش آماده هست. میتوانید آش را با مقدار کمی فلفل سیاه و لیمو تازه تزیین کنید و در کنار نان سنگک داغ و تازه نوش جان کنید.


 

فواید آش سبزی چیست؟

آش سبزی به دلیل داشتن کربوهیدرات و پروتئین، املاح و ویتامین های موجود در حبوبات دارای ارزش غذایی بسیار بالا می‌باشد پیشنهاد می‌کنیم خوردن آش سبزی را در وعده های غذایی صبحانه، نهار و شام بیاورید. البته سعی کنید تمام مواد اولیه با کیفیت و تازه باشد.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 5]

می 27, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
غذای خانگی شیراز x بخوانید...