منوی سایت

کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟

بازدیدها: 575

کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟

اگر شما هم برای خرید کفپوش سردرگم هستید و بدنبال پاسخ این سوالید که کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟ اصلا پارکت بهتر است یا کفپوش؟ تفاوت ظاهری پارکت و لمینت در چیست؟ این نوید را به شما بدهیم که به پاسخ سوالاتتان رسیده اید و با خواندن این مقاله تصمیم در انتخاب کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟ را خواهید گرفت و اطلاعاتی کامل در مورد کفپوش لمینت و کامپوزیت خواهید داشت. با ما همراه شوید.

 

مهم ترین عناوین پست کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟


آیا از اهمیت کفپوش برای زیبایی محیط اطراف خود آگاه هستید؟

 زیبایی محیط داخلی خانه  برای همه ما بسیار مهم است و البته اهمیت زیادی دارد. یکی از اقداماتی که به زیبایی داخلی خانه کمک می کند، استفاده از کفپوش های زیبا و مناسب است. تا چند سال قبل کف‌پوش خانه‌های مسکونی از تنوع زیادی برخوردار نبود و عمدتا از سنگ برای پوشش کف منازل استفاده می‌شد. امروزه استفاده از کف پوش و پارکت رواج زیادی پیدا کرده است. جالب اینجاست که کفپوش و پارکت دارای طرح ها و رنگ  های متنوعی است و شما بنا به سلیقه خود و یا رنگ آمیزی و حتی دکوراسیون منزل (مثلا رنگ دیوار ها و یا مبلمان) می توانید بسته به تفاوت ظاهری پارکت و لمینت کفپوش مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

کفپوش لمینت یا کامپوزیت


کفپوش لمینت بخریم یا کامپوزیت؟

قبل از انتخاب نوع کف پوش باید سلیقه ی خود و تناسب آن با رنگ وسایل منزل را حتما نظر بگیریم و هم‌چنین باید کاربرد آن را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال اگر قصد دارید برای آشپزخانه کفپوش انتخاب کنید باید به دنبال کف پوش‌های ضد آب باشید. نسبت به کاربردی که دارد باید بسنجیم پارکت بهتر است یا کفپوش؟ مزایا و معایب  را برای هر کدام جدا بررسی کنیم و اقدام به خرید کنیم.


کفپوش لمینت چیست؟

لمینت‌ها کفپوش‌هایی هستند که نمای ظاهری آنها از طرح و نقشه‌های چوب، کپی‌برداری شده است. در واقع لمینت‌ها از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده «اچ‌دی‌اف» ساخته شده‌اند و سطح خارجی آنها روکشی دارد که مشابه نقش و نگارهای چوب طبیعی است. این را هم بدانید که لمینت‌ها در گروه کفپوش‌های مدرن جای می‌گیرند و قدمتشان به نیم قرن هم نمی‌رسد. برخلاف پارکت، لمینت کفپوشی ساخته شده از مواد مصنوعی و فرآوری شده است. وجود مواد صنعتی در کفپوش لمینت مزایایی را به همراه دارد.

 

کفپوش لمینت معایب و مزایایی دارد که باید بررسی شود

مزایای استفاده از کفپوش لمینت

  • لمینت دارای چند لایه است. یک لایه آن از الیاف و فیبر فشرده چوب یا HDF است، یک لایه با طرح چوب و یک لایه لمینت به عنوان روکش است و شکل ظاهری آن با چوب واقعی تفاوت ندارد.
  • لمینت نصب سریع و آسانی دارد.
  • اشعه ماورای بنفش خورشید هم نمی‌تواند به لمینت‌ آسیبی برساند یا رنگ و روی‌شان را از بین ببرد. بنابراین اگر اتاق شما آفتاب رو است درباره انتخاب بدون نگرانی از بابت اشعه‌های خورشید لمینت‌ها را انتخاب کنید.
  • تعویض لمینیت‌ به سادگی انجام می‌شود. اگر متوجه شدید یکی از آنها خراب شده می‌توانید قطعه دیگری را به راحتی جایگزین کنید بدون آسیب رسیدن به بقیه کفپوش‌های موجود که این مزیت بزرگی است.
  • کفپوش لمینت مشکلاتی که کفپوش های دیگر دارند از قبیل ایجاد سر و صدا موقع راه رفتن، یا نم و رطوبت و خطر آتش‌سوزی را به آن اندازه ندارند.

معایب استفاده از کفپوش لمینت

  1. در صورت نفوذ رطوبت یا کثیفی به زیر آنها تمیز کردنشان مشکل می‌باشد، قابل شستشو نیستند (قابلیت طی‌کشی دارد).نفوذ آب زیر لایه‌های لمینت  می‌تواند باعث ورم کردن و کپک زدن آن‌ها شوند.
  2. در تابستان، گرم شدن هوا باعث انبساط کفپوش‌ها شده و به مرور به آن آسیب می‌رساند مگر اینکه فضایی برای این قضیه در نظر گرفته شود که این موضوع هم مشکل نفوذ آب را به زیر کفپوش به دنبال خواهد داشت.

کفپوش کامپوزیت چیست؟

کفپوش کامپوزیت تا حدودی از پلاستیک ساخته شده است، اما حاوی ترکیبی از چوب و پلیمر برای تقلید از حالت زیبایی زمینی چوب همراه با مقاومت در برابر رطوبت کف پلاستیک است.  به خوبی به عنوان یک قسمت مجزا، دکوراسیون کامپوزیت به راحتی نگهداری می‌شود و (به طریقی که زیر پا احساس می‌شود) نزدیک به چوب طبیعی است و یک چسبندگی عالی را فراهم می‌کند. این یک گزینه سازگار با محیط زیست است و اجزای آن از جنس چوب و پلاستیک است که اغلب از محل‌های دفن زباله به‌دست می‌آید.

 

کفپوش کامپوزیت به طبیعت بازمی‌گردد

مزایای استفاده از کفپوش کامپوزیت

  • کامپوزیت چوب رنگ پریده نمی‌شود یا براده چوب ایجاد نمی‌کند، دچار پوسیدگی و یا موریانه نمی‌شود و از این رو برای نگهداری راحت‌تر است و تمیزکردن آن با کمی حوصله بسیار راحت است.
  •  همه ما می‌دانیم که چوب خیلی راحت می‌سوزد، اما کفپوش کامپوزیت چوبی، مقاومت بیشتری در برابر آتش دارد و می‌تواند چندین دقیقه در برابر حرارت بالا مقاومت کند.
  •  در حالی که کفپوش‌های چوبی سنتی 10 تا 15 سال عمر دارند‌، کف‌سازی کامپوزیت‌، با توجه به مقاومت در برابر پوسیدگی‌، اشکالات و شرایط آب و هوا‌، به طور معمول دو برابر بیشتر عمر می‌کند.
  •  کفپوش کامپوزیت  از نمای فوق‌العاده جذاب و مدرن برخوردار است، به طوری که می‌توان ظاهر بالکن را به فضایی گرم و دلنشین تبدیل کرد. همچنین اگر یک نوع طرح چوب خاص را مد نظر دارید، باید بدانید که کفپوش کامپوزیت در طرح‌های مختلف در بازار موجود است.
  • شرایط نصب کامپوزیت را با مصالح دیگر مانند سنگ و بتن مقایسه کنید، خواهید دید که نصب این محصول در عرض چند ساعت به طول می‌انجامد که خود مزیتی عالی در مقایسه با محصولات مشابه به حساب می‌آید.
  • کفپوش کامپوزیت از الیاف چوب و رزین‌ها ساخته شده است و ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است. به همین دلیل به عنوان ماده‌ای سبز شناخته می‌شود.
  •  نسبت به چوب طبیعی، کامپوزیت از قیمت کمتری برخوردار است. اما هزینه کفپوش کامپوزیت بسته به نوع سازنده، برند، گارانتی و موارد دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

معایب استفاده از کفپوش کامپوزیت

  1. شاید استفاده از رنگ روشن کفپوش های لمینت و گرم شدن آن در گرما یک ایراد مهم آنها بحساب می‌آید که با انتخاب رنگ تیره کف پوش کامپوزیت این ایراد برطرف خواهد شد و دیگر گرما باعث گرم شدن کفپوش نمی‌شود.
  2. خاک می‌تواند به راحتی در صفحات کامپوزیت بافت دار گرفتار کرد‌، در نتیجه این نوع کفپوش به نگهداری بیشتری نیاز دارد.
  3. کفپوش کامپوزیت هرگز جای چوب طبیعی را نمی‌گیرد و اگر بواقع بفکر مقایسه کفپوش کامپوزیت با چوب طبیعی هستید به سراغ کفپوش کامپوزیت نروید.
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 5]

آگوست 31, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
حمام عمومی در شیراز x بخوانید...