منوی سایت

کاکتوس

بازدیدها: 1560

کاکتوس

گیاه کاکتوس یک گیاه خاردار و گوشتی از تیره کاکتوسیان است. گیاه کاکتوس در آمریکای مرکزی رشد خوبی داشت.اما توسط مردم در مناطق گرم و خشک پراکنده شده است.کاکتوس میتواند آب را درون خود ذخیره نموده و در زمان خشکسالی ازآن استفاده نمایید. اگز شما نیز مثل من عاشق گیاه خاردار و گوشتی به نام کاکتوس شده اید پس تا انتهای مقاله پیگیر ما باشید.

 

انواع کاکتوس

کاکتوس

 

آبیاری کاکتوس:

آبیاری کاکتوس به صورت ترکیبی میباشد اینگونه که گاهی میتوان از زیر گلدان و گاهی داخل گلدان آبیاری شوند. اگر آبیاری در فصلهایی که موجب رشد کاکتوس میباشد کم باشید باعث خشک شدن ریشه‌ها میشود. کاکتوس هایی که در فصلهای رشد خود در فضای آزاد هستند به آنهایی که در خانه نگه داری میشوند رطوبت خود را سرعیتر از دست میدهند.

 

دمای کاکتوس:

گیاه کاکتوس مانند دیگر گیاهان دیگر تحمل دمایی مشخصی دارد که برای هر نوع کاکتوس این دما متفاوت است. گیاه کاکتوس میتواند در فصل رشد خود دمای بین 32 تا 38 درجه را تحمل کند. اگر دمای گیاه کاکتوس از حد میزان خود بالتر برود باعث میشود بافتهای داخلی گیاه دچار پختگی شود.

 

کاکتوس

کاکتوس فواید کاکتوس

 

نگهداری کاکتوس در منزل:

کاکتوس و یا دیگر گیاهان شاداب و زیبا به شرایط خاصی احتیاج دارند تا بتوانند رشد کنند و زیبا بمانند. گیاه کاکتوس با برگهای آبدار یا ریشه مشخص میشوند که آب و مواد معدنی و مغزی را در خود ذخیره میکنند تا در شرایط سخت بتوانند تحمل کنند.

 

کاکتوس رنگی:

کاکتوس‌های رنگ رنگی خاص و زیبایی وجود دارد که حتما تا حالا شما دیده اید. کاکتوس را میتوانید در فنگ شوئی خانه اسفتاده کرد که نوع رنگی کاکتوس جلوه و زیبایی خاصی به خانه شما میدهد. برای داشتن کاکتوس رنگی باید از روش پرورش و یا پیوند کاکتوس استفاده کنید.

 

ترفندهای مهم برای نگهداری از کاکتوس

کاکتوس انواع کاکتوس با عکس

 

هورمون رشد کاکتوس چیست؟

امروزه اکثر افراد از هورمون رشد کاکتوس استفاده میکنند برای تکثیر بیشتر گیاه کاکتوس. بعضی از این افراد هورمون رشد کاکتوس را ضروری میدانند و بعضی افراد بدون استفاده از هورمن رشد کاکتوس به راحتی کاکتوسهای خود را تکثیر میدهند. اما برای سرعت بخشیدن به ریشه دهی گیاه کاکتوس میتوانید از هورمون رشد استفاده کنید.

 

فواید نگهداری کاکتوس چیست؟

      • پاکسازی هوای خانه
      • کاهش نویز
      • بهبود رطوبت در خانه
      • پوست سالم‌تر
      • تولید اکسیژن تازه
      • تمرکز بیشتر
      • کاهش استرس

 

آب کاکتوس برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است؟

طبق تحقیقات بدست آمده اگر شما به طور منظم از آب کاکتوس استفاده کنید با تقویت سیستم ایمنی بدن میتوانید ویروس‌های مرگبار بدن خود را ازبین ببرید.

 

فواید کاکتوس

کاکتوس رشد سریع کاکتوس نگهداری کاکتوس در دستشویی

 

نگهداری از کاکتوس:

گیاه کاکتوس را میتوانید به راحتی در منزل و یا گلخانه پرورش دهید و به خوبی از آن مراقبت کنید. گیاه کاکتوس یکی از پرطرفدارترین گیاهان محسوب میشود. نحوه‌ی نگهداری، دمای محیط و شرایط آبیاری کاکتوس مواردی هستند که باید به آنها توجه زیادی داشت.

 

تیره کاکتوس به سه روش تقسیم می‌شود عبارتند از:

پرسکیه (Pereskieae): درخت مانند، دارای برگ‌های پهن، گل‌ها دارای دمگل کوتاه، گل‌ها به صورت دسته‌ای و شبیه گل نسترن‌های وحشی.

اوپانسیه (Opuntiea): راکت مانند، فاقد برگ، گل‌های فاقد دمگل، گل‌ها مثل چرخ‌دنده هستند. تیغ‌های آن‌ها به راحتی کنده می‌شود.

سرئه (Cereae): ستونی، فاقد برگ، گل‌ها فاقد دمگل، برخی گونه‌ها تیغ ندارند، در مناطق سردسیر به صورت گیاهان درون خانه‌ای نگهداری می‌شوند.

پرسکیه: زیر تیره پرسکیه از قدیمی‌ترین کاکتوس‌ها است و بیشتر شباهت به درختان جنگلی دارد. گیاهان بوته مانند بوده و اغلب دارای برگ‌های پهن هستند. این نوع کاکتوس‌ها بی‌شباهت به درختان کوچک مرکبات نیستند. گل‌ها دارای دمگل کوتاه هستند و به صورت دسته‌ای و شبیه به گل نسترن‌های وحشی اند. بوته‌ها دارای تیغ هستند ولی تیغ‌های این گیاه شباهتی به تیغ‌های کاکتوس‌های دیگر ندارند. پرسکیای گل درشت (Pereskia grandiflora) از مهمترین گیاهان این زیر تیره است و به انگلیسی رز کاکتوس Rose cactus نامیده می‌شوند.

 

انواع کاکتوس

کاکتوس

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 3.8]

مارس 23, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
مراکز خرید و فروش کنسول بازی شیراز x بخوانید...