منوی سایت

چگونه کولر گازی باد گرم میزند

بازدیدها: 5272

چگونه کولر گازی باد گرم می زند؟

چگونه کولر گازی باد گرم میزند؟ تنظیم باد گرم کولر گازی چگونه است؟ تنظیمات کولر گازی جنرال به حالت گرمایش چگونه است؟ بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چند درجه است؟ تنظیم گرمایش اسپیلت چگونه است؟ اسپیلت چگونه گرما تولید میکند؟ نحوه تنظیم گرمایش کولر گازی اسپیلت چگونه است؟ این ها رایج ترین سوالاتی است که در خصوص تنظیم حالت گرمایش اسپیلت پرسیده میشود. حال در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه تنظیم باد گرم کولر گازی آشنا شوید.

تنظیم گرمایش اسپیلت در زمستان

همه ی ما میدانیم که نیاز به سرمایش و گرمایش در فصول مختلف سال، یکی از نیازهای ضروری ماست و یکی از رایج ترین، بهینه ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی، کولر گازی یا همان اسپیلت است. پیشرفت کولرهای گازی در سالیان اخیر و اضافه شدن قابلیت های کاربردی به این دستگاه ها موجب رواج بیشتر آنها شده است. یکی از قابلیت های چشمگیری که امروزه در برخی از کولرهای گازی وجود دارد، سیستم گرمایش کولر گازی است. با تنظیم کردن اسپیلت در حالت گرمایشی میتوان به راحتی در فصول سرد از گرمای اسپیلت استفاده کرد.

حال در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه راه اندازی حالت گرمایش کولر گازی و تنظیم گرمایش اسپیلت آشنا شوید. همچنین در مورد اینکه سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند و علت گرم نکردن اسپیلت چیست، توضیحاتی خواهیم داد. پس همراه ما باشید.


کولر گازی در حالت گرمایش چگونه کار می کند؟

نحوه کار کردن کولر گازی در زمستان و حالت گرمایشی چگونه است؟ باید در جواب بگوییم که در داخل دستگاه، گاز وجود دارد که برای عملکرد مناسب سیستم گرمایش در فصول سرد لازم است که این گاز در درون کمپرسور گرم شود و از طریق یک شیر چهار طرفه به سمت اواپراتور هدایت شود. این بخش از قسمت داخلی اسپیلت، مجموعه ای است متشکل از لوله های مسی و صفحاتی از جنس آلومینیوم که می تواند گرما را به سمت بیرون دستگاه و محیط انتقال دهد. هوای گرم ورودی از کمپرسور به این محفظه باعث گرم شدن لوله ها و صفحات شده و این هوای گرم در کسری از ثانیه به محیط منزل یا محل کار شما دمیده می شود.
حالت گرمایش کولر گازی

نحوه تنظیم گرمایش اسپیلت به کمک ریموت کنترل

برای استفاده از سیستم گرمایش کولر گازی و تنظیم حالت گرمایش اسپیلت، ابتدا باید تنظیمات دستگاه را از حالت سرما به گرما تغییر دهید. با زدن دکمه MODE یا منو (MENU) این امکان را خواهید داشت تا حالت های مختلف کولر گازی را مشاهده و انتخاب کنید. این حالت ها عموما شامل فن (FAN)، سرما (COOL)، گرما (HEAT)، خودکار (AUTO) و خشک (DRY) می باشند که به صورت نمادین به ترتیب با اشکال پنکه، دانه برف، خورشید، چند فلش مدور و قطره آب بر روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می شوند.


مراحل تنظیم گرمایش اسپلیت

به منظور استفاده از حالت گرمایشی اسپیلت در فصل زمستان، باید به ترتیب زیر عمل کنید:
اولین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: اسپلیت را خاموش کنید.
دومین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: ریموت کنترل دستگاه را از آن دور کرده و تنظیمات آن را انجام دهید. توجه کنید که کنترل روبروی دستگاه نباشد؛ چون در این صورت، اسپلیت شما در حین تنظیم روشن خواهد شد.
سومین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: دکمه منو در کنترل اسپلیت را پیدا کنید؛ معمولا این دکمه با علامت هایی مثل برف، خورشید، قطره آب و … روی ریموت ها موجود است.
چهارمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: باید از گزینه ھای FAN-HEAT-DRY-COOL-AUTO را روی نمایشگر کنترل استفاده کنید.
پنجمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: علامت را روی گزینه HEAT ببرید. لازم به ذکر است که این کلید در برخی از مدل ها، با نماد خورشید نشان داده می شود.
ششمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: پس از روشن کردن حالت گرمایش، می توانید دمای دستگاه را به دلخواه خود تنظیم کنید.
هفتمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: با استفاده از دکمه TEMP که به صورت فلش بالا و پایین است، درجه حرارت اسپلیت خود را بالا و پایین برده و روی مقدار دلخواه، تنظیم نمایید.
هشتمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: بعد از تنظیم کردن کنترل و دمای مورد نظرتان، ریموت کنترل را خاموش کنید.
نهمین مرحله تنظیم گرمایش اسپیلت: در آخرین مرحله، برای تنظیمات حالت گرمایشی اسپلیت، کنترل را روبروی دستگاه گرفته و آن را روشن کنید.
مراحل تنظیم گرمایش اسپلیت 

از کجا بدانیم که کولر گازی حالت گرمایش دارد یا نه؟

برای اینکه بدانیم کولر گازی حالت گرمایش دارد یا نه باید به سراغ دفترچه راهنما بروید. یا اینکه میتوانید به نمایندگی های مجاز مراجعه کرده و از آنها در رابطه با حالت گرمایشی کولر گازی بپرسید.
این مسئله که آیا در سال های قبل از سیستم گرمایشی آن استفاده میکردید میتواند موثر باشد. همچنین میتوانید با چک کردن برچسب فنی دستگاه مطلع شوید. در واقع روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج‌ شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف شده است که در این برچسب تمام مشخصات کولر گازی درج ‌شده و شما با مطالعه آن به‌ تمامی موارد از جمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولر گازی به‌ خوبی پی می‌برید .

مطالب مرتبط:


 

نکات شارژ کولر در هنگام استفاده از کولر گازی در حالت گرمایش

  • حین تنظیم کولر گازی در حالت گرمایش، حتما باید میزان گاز موجود در دستگاه بررسی شود.
  • اگر گاز داخل دستگاه به حد استاندارد نباشد باید از افراد متخصص در زمینه سرویس کولر گازی و اسپیلت بخواهید تا شارژ گاز کولر گازی را برایتان انجام دهند.
  • اگر شارژ گاز کولر گازی به موقع انجام نشود آسیب های جدی به دستگاه شما وارد می شود.
  • با توجه به دمای محیط درجه کولر گازی را طوری تنظیم کنید که نیاز به باز کردن پنجره و یا خاموش کردن مکرر کولر گازی نباشد.

تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولر گازی

خیلی از افراد میپرسند که بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است؟ باید بگوییم که بهترین دما یا درجه برای کولر گازی در زمستان در محدوده ۲۶ تا ۲۸ درجه قرار دارد. در این محدوده اتاق در شرایط دمایی متعادلی قرار خواهد داشت و محیط گرم نخواهد بود. این حالت ممکن است برای برخی خوشایند نباشد و اتاقی گرم را ترجیح دهند. اما باید یادآوری کرد که بهینه ترین دما برای کولر گازی در زمستان که صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز به همراه داشته باشد، همین محدوده دمایی بوده و البته این شرایط به هیچ وجه ناخوشایند نیست. زیرا بدن در شرایطی قرار می گیرد که نه سرد و نه گرم است.

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 5 Average: 4.4]

اکتبر 13, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نمایندگی پکیج ایساتیس در شیراز x بخوانید...