منوی سایت

نقاشی ساختمان

بازدیدها: 175

نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان نیازمند داشتن اطلاعات نسبی نسبت به انواع نقاشی ساختمان بسته به ساختمان مورد نظر، شناخت نقاشی ساختمان مدرن و جدیدترین نقاشی ساختمان می باشد و البته اگر می خواهید این کار را به فرد دیگری بسپارید دانستن قیمت نقاشی ساختمان پیش از شروع کار ضروری به نظر میرسد.


مقدمه ای بر قدرت رنگ ها

ما از طریق نقاشی ساختمان هایمان، سایه بانی از جنس رنگ، بر سر خود می کشیم و خود را میان انرژی و قدرت بی کران رنگ ها رها می کنیم. حتی رنگ هایی که از پشت پنجره به آن ها می نگریم، همه و همه در حال منتقل کردن انرژی به ما هستند و گاهی به سبب تکرار این امر در روزمرگی هایمان از تاثیری که بر ناخودآگاهمان می گذارند غافل می شویم.

وقتی اقدام به رنگ آمیزی منزل می کنیم در واقع می خواهیم بر در و دیوار، انرژی بپاشیم و وجودمان را از انعکاس این همه انرژی، لبریز کنیم. برای اینکه بتوانیم بهترین حال و هوا را در خانه، با رنگ ها ایجاد کنیم دانستن قواعد آن ضروری به نظر می رسد، در ادامه با قواعد نقاشی ساختمان بیشتر آشنا می شویم.

 

رنگ ها سرشار از انرژی هستند

 


قدم به قدم تا نقاشی ساختمان

اگر اکنون تصمیم گرفته اید با نقاشی ساختمان روحی تازه به در و دیوار خانه ی خود تزریق کنید و خود را نیز از آثار مثبت آن بهره مند کنید؛ لازم است این کار را بر اساس اصول و قواعد خاص خود انجام دهید.

در این بخش اصول و قواعد نقاشی ساختمان را قدم به قدم به شما عزیزان ارائه می دهیم:

 

  • قدم اول: قبل از شروع رنگ آمیزی منزل چه کاری انجام دهیم؟

اولین قدم را قبل از شروع رنگ آمیزی منزل باید انجام دهید. برای جلوگیری از رنگی شدن وسایل منزل،کل وسایل اتاق مورد نظر را به مرکز اتاق منتقل کنید و سطح آن ها را با استفاده از یک پلاستیک ضخیم بپوشانید. سپس با احتیاط صفحه های روی آیفون و فیوز و کلید و پریز برق را جدا کنید و در جایی امن قرار دهید، با این کار ضمن رنگی نشدن این صفحات قادرید قسمت هایی از دیوار که زیر آن ها پوشانده شده بود را رنگ بزنید.

(عمل نقاشی ساختمان از ظرافت و حساسیت های به خصوصی برخوردار است و به مهارت نیاز دارد بهتر است در این زمینه نیز، برای حصول نتیجه ای بهتر، کار به کاردان سپرده شود).

 

نقاشی ساختمان دارای ظرافت و حساسیت است

 

  • قدم دوم: انتخاب رنگ

حال که اقدامات اولیه را انجام دادید نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای منزل شما می‌رسد، همان طور که پیشتر اشاره کردیم رنگ‌ها سرشار از انرژی هستند و هر رنگ، احساسی منحصر به فرد پدید می آورد، رنگ‌ها را می‌توانید بر اساس کاربرد فضا، رنگ مبلمان و دکوراسیون منزل، میل و سلیقه‌ی شخصی یا نوع انرژی که خواهان دریافتش هستید انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید از مشاورین این حوزه نیز کمک بگیرید. در این قسمت به صورت مختصر به آثار رایج ترین رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی ساختمان اشاره می‌کنیم:

رنگ آبی: ایجاد آرامش، رفع خستگی جسمی و روحی، تقویت خلاقیت، حس طراوت و پاکیزگی، مناسب برای اتاق کار و مطالعه و سرویس های بهداشتی.

رنگ زرد: شور و شوق و هیجان، خلاقیت، خوش بینی، ترکیب آن با رنگ‌های دیگر مناسب برای آشپزخانه، اتاق کار، سالن غذاخوری و پذیرایی.

رنگ قرمز: حس شادابی، افزایش انرژی، القای حرارت و گرما. ترکیب آن با رنگ های دیگر مناسب برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی.

 

استفاده از رنک زرد در رنگ آمیزی منزل، شور و هیجان منتقل می کند

استفاده از رنک زرد در رنگ آمیزی منزل، شور و هیجان منتقل می کند

 

  • قدم سوم: انتخاب نوع رنگ

قدم بعدی که در مسیر نقاشی ساختمان بر می دارید انتخاب نوع رنگ است. رنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند که در این بخش با آنها آشنا می‌شوید.

  • رنگ آستر: این رنگ به عنوان آستر یا پایه ی کار محسوب می شود و مرحله ی اول رنگ آمیزی است.
  • رنگ روغنی: استفاده از این نوع رنگ در نقاشی ساختمان قدمت بالایی دارد و همان طور که از نامش برمی آید با روغن ترکیب شده است. از مزایای آن می توان به مقاومت بالا در برابر فرسودگی و ترک، پوشش دهی مناسب و قابل شست و شو بودن اشاره کرد، معایب آن نیز بوی رنگ شدید، دیر خشک شدن رنگ و به تبع آن طولانی شدن پروسه رنگ آمیزی می باشد.
  • رنگ پلاستیک: یکی دیگر از رنگ های پرکاربرد در نقاشی ساختمان رنگ پلاستیک است که بیشتر برای سقف استفاده می شود. از مزایای آن می توان به نداشتن بوی شدید، سریع خشک شدن و سرعت عمل بالا در روند نقاشی ساختمان اشاره کرد. معایب آن نیز دوام کم، غیر قابل شست و شو بودن در بعضی موارد و عدم کاربرد برای پنجره و فلزات می باشد.
  • رنگ اکریلیک: برای معرفی نسل جدید رنگ های ساختمانی می توان به رنگ اکریلیک اشاره کرد. از مزایای آن می توان به سازگاری با محیط زیست، دوام بالا، پوشش دهی مناسب، عدم بوی شدید، راحت پاک شدن لکه ها روی آن و زود خشک شدن رنگ اشاره کرد.
  • رنگ لعابی: این رنگ برای سطوحی که به یک پوشش ضد آب نیاز دارند کاربرد دارد.

 

انواع نقاشی ساختمان ابزار متفاوت نیاز دارد

 

  • قدم چهارم: شناخت انواع نقاشی ساختمان

انتخاب یک روش نقاشی ساختمان از بین انواع نقاشی ساختمان نیازمند شناخت روش‌های نقاشی ساختمان مدرن و جدیدترین نقاشی ساختمان می باشد اگر بطور مختصر به انواع نقاشی ساختمان بخواهیم اشاره کنیم موارد زیر از پررنگ ترین ها می‌باشد.

  • ایجاد بافت با مولتی کالر

رنگ مولتی کالر ترکیبی از چند رنگ مختلف با طرح‌های متفاوت است که ظاهری برجسته دارد و معمولا به عنوان یک پوشش تزیینی کاربرد دارد.

  • پتیه کاری

در پتینه کاری، یک یا چند رنگ به کمک ابزار مخصوص یک بافت جدید و زیبا ایجاد می کند. شما می توانید با انجام پتینه کاری یک پوشش قوی و خاصی برای سطوح تان به وجود آورید و آن را جایگزین رنگها کنید و یک نقاشی مدرن داشته باشید.

  • نقاشی ساختمان بروش پاششی

تکنیک پاششی و رقیق کردن رنگ با آب از طرح‌های جدید رنگ آمیزی منزل به‌خصوص دیوارهای سالن پذیرایی است. با این روش سطح رنگ شده مانند طرح سنگ مرمر می‌شود

  • رنگ سایه روشن

روش رنگ‌آمیزی سایه روشن از روش های مدرن نقاشی ساختمان بحساب می آید. در این روش رنگ‌آمیزی طیف رنگی به وجود می‌آید. به صورتی از پایین دیوار به سمت بالا از شدت تیرگی رنگ کاسته می‌شود.

  • نقاشی ساختمان با اکریلیک

از رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان معمولا براینقش و نگار انداختن روی دیوار استفاده می‌شود.

  • بلکا

برای نقاشی ساختمان با بلکا باید با در نظر گرفتن نوع مصالح به کار رفته بر روی دیوار ضخامت لازم را ایجاد کرد زیرا برای اجرا رنگ بلکا نیز به ضخامت مشخصی است. معمولا برای اجرای رنگ بلکا از هیچ زیرسازی استفاده نمی‌شود. بلکا از جدیدترین نقاشی ساختمان بحساب میآید.

 

بلکا از جدیدترین نقاشی ساختمان است

 

  • قدم پنجم: شروع فرآیند رنگ آمیزی منزل

حال که اقدامات اولیه را انجام دادید نوبت به اصلی ترین مرحله نقاشی ساختمان می رسد. برای این کار ابتدا، هر گونه ترک و عیب و ایراد روی سطح دیوار را با استفاده از بتونه کاری برطرف کرده و سپس اقدام به سمباده کشی نمایید. پس از آن برای جلوگیری از چسبیدن مواد اضافی به رنگ، سطح دیوار را به خوبی تمیز کنید. برای جلوگیری از انتقال رطوبت به رنگ می‌توانید پس از بتونه‌کاری از پرایمر استفاده کنید.

یکی از مهمترین اقدامات برای نقاشی ساختمان، استفاده از ابزار مناسب است. غلتک برای سطوح بزرگ و قلم مو برای سطوح کوچک ابزار های مناسبی به شمار می آیند. همچنین برای تمیز و باکیفیت رنگ زدن دو دیوار کنار هم اما با رنگ های متفاوت بهتر است در محل مرز بین دو دیوار با استفاده از وسیله ای تیز خراشی ایجاد کنید و سپس اقدام به رنگ آمیزی نمایید.

 

غلتک برای رنگ آمیزی سطوح و نقاشی ساختمان است

غلتک برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ ابزار مناسبی است


همراهان گرامی اکنون که قدم به قدم با ما همراه بودید و با5مرحله کلی برای نقاشی ساختمان مدرن به صورت اصولی آشنا شدید، هم اکنون می توانید برای دمیدن روحی تازه در منزل تان از قدرت رنگ ها استفاده کنید،بدون شک از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.

 

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 1 Average: 5]

آگوست 2, 2020
دسته بندی :
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
نصب پمپ آب در شیراز x بخوانید...