منوی سایت

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

بازدیدها: 1508

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی

آیا از نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی اطلاع دارید؟ نگهداری انواع گلهای آپارتمانی باید با آگاهی از اصول نگهداری گلهای آپارتمانی انجام شود تا تقویت گلهای آپارتمانی صورت پذیرد. آیا می‌دانید برای رشد گلهای آپارتمانی چه باید کرد؟ آیا به تکثیر گلهای آپارتمانی علاقه دارید؟ برای نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان چه اصولی باید رعایت شود؟ بهترین گلهای آپارتمانی را می‌شناسید؟ این نوید را به شما میدهیم که اگر علاقه‌مند به نگهداری انواع گلهای آپارتمانی هستید و می‌خواهید از نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی آگاه شوید تا انتهای این مقاله را حتما بخوانید.


مهم‌ترین عناوین پست نحوه نگهداری از گل‌های آپارتمانی:


اصول نگهداری گلهای آپارتمانی چیست؟

  • هوای مورد نیاز گل های آپارتمانی

تعویض هوای درون اتاق با باز گذاشتن پنجره ها و ورود هوای تازه سبب می‌شود که اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده ساقه گیاهان قوی‌تر شده و در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری یابند. اما باید گیاهان آپارتمانی را از وزش مستقیم باد که به سرعت و مستقیما به گیاه می وزد، نظیر باد کولر و کوران حفظ کنید. تغییر درجه حرارت ناگهانی محیط زیست گیاه، باعث ریزش برگهای تحتانی آن می گردد.

  • آب مورد نیاز گلهای آپارتمانی

یک نکته­‌ی مهمی هست که باید به آن توجه کنید، اگر خاک گلدانتان خشک است آنقدر آب ندهید که سرریز شود. خاک خشک مثل الک عمل می­کند و اگر زیاد آب بدهید گیاه شما عملا آبی دریافت نخواهد کرد چون همه­‌ی آب از منافذ زیر گلدان بیرون میریزد. تا حدی آب بدهید که خاک مرطوب شود. می‌­توانید با انگشتتان رطوبت را هم چک کنید.

 

نحوه نگهداری از گل های آپارتمانی را مد نظر داشته باشید.

  • نور مورد نیاز گلهای آپارتمانی

هر گل باید نور مناسب خودش را دریافت ­‌کند. گیاهانی که به نور مستقیم نیاز دارند را در معرض نور مورد نیازشان قرار دهید و برعکس حواستان به گیاهانی که نور مستقیم دوست ندارند هم باشد، این‌ قلق‌های کوچک و در عین حال مهم است که در نگهداری گلهای آپارتمانی باید مورد توجه قرار دهید.

 

نحوه نگهداری از گلهای آپارتمانی را با نور کافی مد نظر داشته باشید.

  • خاک مناسب گلهای آپارتمانی

اگر مدتی طولانی خاک گلدانتان را عوض نکنید باید حواستان به کم شدن مواد مغذی خاک باشد. نگهداری گلهای آپارتمانی با خاک بی‌کیفیت بعد از مدتی از طراوت گیاه شما کم خواهد کرد و چه بسا گیاه شما کاملا از بین برود. البته شاید با اضافه کردن کود و مواد مغذی مخصوص خاک این زمان را به تعویق بیاندازید، با این حال بعد از مدتی طولانی خاک و حتی خود گلدان شما می­‌تواند باکتری هایی را در خود رشد بدهد که برای گیاهتان خیلی مطلوب نخواهد بود. بنابراین با تغییر خاک و شستن گلدان، این باکتری‌ها را حذف کنید و نفس تازه­ای به گیاه خود بدهید.


تقویت گلهای آپارتمانی چگونه صورت می‌گیرد؟

تقویت گلهای آپارتمانی نه تنها به عمربیشتر گلهای شما کمک خواهد کرد بلکه به روحیه و حال و هوای شما نیز کمک بزرگی خواهد بود، برای تقویت گلهای آپارتمانی کارهای زیر را امتحان کنید:

  • برای گلها کتاب بخوانید

این کار دو مزیت دارد. اول اینکه دی‌اکسید کربن موجود در بازدم شما، چرخه تنفسی و گازی گیاه را بهبود می‌دهد. همه ما می‌دانیم که یکی از اولین و مهمترین اثرات نگهداری از گل و گیاه در فضا کمک به تصفیه شدن فضاست. البته در این زمینه هر کدام از گیاهان با دیگری تفاوت هایی دارد و همه به یک سهم در رقابت برای تمیزکردن هوا شریک نیستند. دوم، جایی که در آن راحت بتوان کتاب خواند، می‌توان مطمئن بود که نور کافی برای رشد گیاه هم وجود دارد.

  • استفاده از قرص آسپرین برای رشد گیاهان

‌می‌توانید ۱ عدد قرص آسپرین را در آب حل کنید و هر چند وقت یکبار به گلدان‌ها بدهید برای رشد گیاهان بسیار مناسب است.

  • آب جوشیده تخم مرغ آب پز

املاح معدنی سودا باعث رشد بهتر گیاهان می‌شود و بهتر است هفته‌ای یکبار به گیاه داده‌شود. آبی که تخم‌مرغ در آن پخته‌اید هم وقتی سرد‌شد برای نامین نیاز‌های تغذیه‌ای گیاه عالیست.

نگهداری گل های آپارتمانی نیاز به اصول و برنامه خاص دارد.

  • تمیز و براق کردن برگ گلها

گرد و غبار به طرق مختلفی دشمن برگها و گیاهان می‌باشند. گرد و غبار، زیبایی و درخشندگی برگها را از بین می‌برد و نیز روزنه‌ها و منافذ گیاه را می‌پوشاند. بنابر این گیاه نمی‌تواند به طور کامل تنفس کند. گرد و غبار لایه‌ای روی برگ تشکیل می‌دهد که جلوی جذب مؤثر نور آفتاب را می‌گیرد. گرد و غبار مخصوصا در مناطق صنعتی و در شهرهای بزرگ، حاوی مواد صنعتی و شیمیایی بوده و برای گیاه زیان آور می‌باشد.

تمیز و براق کردن برگ گلها از نحوه نگهداری گل های آپارتمانی است.


نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان چگونه است؟

دغدغه بیشتر علاقمندان به پرورش و نگهداری  گل در فصل پاییز و زمستان مراقبت از گلدان های خود از گزند سرما است. گیاهان آپارتمانی در زمستان نیاز به آب کمتر اما منظم دارند. آبیاری بیش از حد باعث می‌شود مفاصل و ریشه‌های گل‌ها دچار پوسیدگی شوند. گیاهان دلبندتان در زمستان رشد کم‌تری دارند البته به جز برخی گل‌های آپارتمانی که در زمستان بیشتر رشد می‌کنند.

  • از هرس کردن گیاهان تا اواخر زمستان بپرهیزید.
  • گل های خود را از جریانات سرد محفوظ بدارید.
  • از کاشت، تعویض گلدان و یا خاک گلدان در بیشتر موارد در این فصول دوری کنید!
  • از آبیاری زیاد گلدان‌ها اجتناب کنید این امر سبب پوسیده و از بین رفتن گل‌ها می‌شود.
  • مواظب گلدان‌های نزذیک بخاری باشید هوای گرم و نزدیک بودن به بخاری برای بعضی از گل‌های آپارتمانی خطرناک می‌باشد.

 

نگهداری گل های آپارتمانی در زمستان


بهترین گلهای آپارتمانی را می‌شناسید؟

گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری های نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم برخی اقلیم ها به خوبی مقاومت کرده و با اکثر مشکلاتی که در فضاهای بسته آپارتمانی وجود دارد، کنار می آیند.

  • مریم گلی

این گیاه معمولا در باغ‌های خانگی برای استفاده در آشپزی نگهداری می شود. اما باید گفت که برگ‌های بلند، سبز و نازک آن که در زیر گلبرگ‌های بنفش قرار گرفته‌اند می توانند دستگاه گوارش شما را هم بهبود بخشند و مسائل مربوط به گلو، درد و لثه را نیز تحت الشعاع قرار دهند. بگذارید 10 برگ آن را دم بکشد و سپس نوش جانش نمایید. این دم نوش می تواند گلوی شما را به خوبی شستشو دهد.

 

نحوه نگهداری گل آپارتمانی

  • آلوئه‌ورا

این گیاه در نور غیر مستقیم و رطوبت رشد می‌کند، این در حالیست که اگر آبیاری آن را فراموش کردید مسئله چندان مهمی نخواهد بود.

 

نگهداری گلهای آپارتمانی را با رعایت اصول فرابگیرید.

  • بامبو

چنانچه به فضای گرمسیری علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم در گوشه و کنار خانه و اتاقتان از این گیاه استفاده کنید. بامبو از گیاهانی است که به نور زیاد علاقه دارد اما تا زمانیکه به میزان کافی آب دریافت نماید در نور کم هم به خوبی رشد می‌کند. زمانی‌که این گیاه را آبیاری می‌کنید دقت داشته باشید که بیش از حد به آن آب ندهید و بین دو نوبتی که آن را آبیاری می‌کنید صبر کنید تا خاک سطح گلدان خشک گردد. این گیاه رطوبت را خیلی دوست دارد بنابراین به شما توصیه می‌کنیم آن را روی یک سینی که مقداری آب و سنگریزه دارد قرار دهید، با گذشت زمان که آب سینی تبخیر می‌گردد دوباره به آن آب بیفزائید.

 

نحوه نگهداری بامبو از گیاهان آپارتمانی

  • گل همیشه بهار

در بسیاری از خانه ها و باغ‌ها با گل‌های روشن و نارنجی رنگی رو به رو می‌شویم که نگهداری آنها بسیار ساده و راحت است. این گیاه به عنوان دشمنان آفات هم معروف هستند و کرم ها را نیز از سایر گیاهان خانگی دور می کنند. از گل همیشه بهار برای مسائل مختلفی در طب گیاهی و سنتی استفاده می شود؛ اما شاید بتوان گفت که بیشتر توانایی آن در درمان بیماری های پوستی مثل نیش حشرات، آفتاب سوختگی، آکنه و سایر زخم ها است. برای این کار شما می‌توانید این گل را بر روی قسمت آسیب دیده پوستتان بکشید و بعد هم آن را بشویید.

 

گل همیشه بهار از گل های آپارتمانی است

گیاهان آپارتمانی مقاوم
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 4 Average: 3.8]

جولای 26, 2020
دسته بندی :
1
  1. نیلوفر گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون مقاله ای خیلی خوبی دارید اتفاقا من چند روز پیش گیاه سانسوریام رشد نمیکرد و با سایت جوانه بان آشنا شدم خوبی این سایت این بود مشاوره آنلاین داشت و من تونستم به راحتی و بی دردسر از مشاوران جوانه بان مشاوره بگیرم. الانم چند روز بعد مشاوره اون ها حال گیاهان سانسوریام خوب شده به شما هم پیشنهاد میکنم اگه شما هم در مورد بیماری گل و گیاهتون و زمینه نگهداری آن ها پرسشی دارید به سایت جوانه بان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
کاکتوس x بخوانید...