منوی سایت

نجاری در شیراز

بازدیدها: 895

نجاری در شیراز

تا حالا دنبال نجاری در شیراز بوده اید؟ نجار سیار و خدمات نجاری چیست؟ ما قصد داریم در این مقاله برای شما مطالبی درباره ی نجاری توضیح دهیم امیدواریم که خوشتان بیاید.

 

نجاری چیست؟

درودگری یا نجّاری، پیشه‌ای در صنعت و زیرگروه نخستین صنایع چوب است. درودگر فردی است که به ساختِ انواع محصولات چوبی می‌پردازد. صنعتگرانِ درودگر معمولاً سازندگان در و پنجره و مبلمان، کابینت‌سازان، قایق‌سازان و غیره هستند. همچنین، هنرمندان کنده‌کاری چوب و سازتراشان از اعضای گروه درودگران هستند. درودگری فنّی کهن است و آن‌گونه که شواهدِ تاریخی نشان می‌دهد، انسان از ابتدای شهرنشینی به درودگری و نجاری می‌پرداخته‌است.

 

نجاری در شیراز

نجاری در شیراز دیوار شیراز ابزار نجاری نجار سیار

 

تاریخچه نجاری در جهان:

جالبه بدونید یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای کشف قاره آمریکا، دسترسی به منابع جدید چوبی برای استفاده در ساخت کشتی و ساختمان در اروپا بوده. اما این ابتدای داستان نجاری نبوده. از هزاران سال پیش چوب به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی مورد استفاده انسان بوده و همچنان هم هست. یکی از نیازهای اولیه انسان از ابتدا، نیاز به سرپناه بوده، از طرف دیگه چوب در طبیعت همیشه به‌وفور پیدا می‌شده و همین موضوع باعث شده که نجاری یکی از اولین مشاغل انسان در طول تاریخ باشه. تحقیقات باستان‌شناسی در شرق آلمان، شواهدی از وجود چاه‌های آبی که در اون‌ها از سازه‌های ساخته شده از چوب بلوط استفاده شده رو در حدود ۷۰۰۰ سال پیش در دوره نوسنگی اولیه نشون دادند. تازه سازه‌های چوبی خیلی زود پوسیده می‌شن و از بین میرن؛ بنابراین باز هم نمی‌شه قدمت هنر نجاری رو تخمین زد.

 

مهم‌ترین وظایف یک نجار چیست؟

  • طراحی هر نوع وسیله‌ی چوبی
  • انتخاب چوب مناسب برای وسیله‌هایی با طرح‌های مختلف
  • برش دادن و شکل دادن چوب برای ساخت انواع وسایل مثل تابلوها، پنجره و…
  • ساختن و سر هم کردن قطعات چوبی
  • نصب وسایل چوبی ساخته شده
  • ساختن ساختارهای چوبی متناسب با دکوراسیون داخلی منازل، مغازه‌ها، هتل‌ها، بانک‌ها، ادارات و ساختمان‌های عمومی مثل تیرچه‌های کف و سقف، راه‌پله‌ها، دیوار یا پارتیشن و درب و پنجره‌های چوبی و…
  • ساخت کامل دکور داخلی با چوب

 

نجاری در شیراز

نجاری در شیراز گيره نجاري ديوار شيراز

 

راه اندازی کارگاه نجاری خانگی:

کارگاه نجاری خانگی فضایی است نیمه صنعتی که در مجاورت ناحیه‌ای مسکونی واقع شده است. به طور معمول فضای کارگاه‌های نجاری دارای سقف‌های بلند، پلان‌های باز و نور طبیعی زیاد است. ویژگی‌هایی که به ندرت در کارگاه‌ نجاری خانگی به چشم می‌خورد. نکته اول در ایجاد یک کارگاه نجاری خانگی انتخاب مناسب‌ترین فضا است. این فضا باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر دارا بودن نور مناسب و فضای کافی، کمترین آسیب را به محل زندگی و یا در مقیاسی بزرگ‌تر به خانه‌های مجاور وارد آورد. فضای کارگاه به خاطر استفاده از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات فضایی پر سر و صدا است؛ بنابراین عامل آلودگی صوتی عاملی است که موجب می‌شود تا کارگاه‌های نجاری خانگی به طبقات پایین‌تر مانند زیرزمین و یا پارکینگ و انبار انتقال داده شوند. در نتیجه، تهویه مناسب، سیستم سرمایش و گرمایش، و همچنین سیرکولاسیون هوای کافی برای فضای کارگاه خانگی یا کارگاه چوب یک اولویت به حساب می‌آید.

 

ابزارهای نجاری:

  • متر نواری، پرگار، نقاله، گونیا، خط کش
  • سوراخ زن نجاری
  • مغار
  • کولیس
  • تخت
  • چکش
  • رنده
  • اره
  • تراز
  • گیره

 

نجاری در شیراز

نجاری در شیراز

 

ساخت منسوجات چوبی توسط نجار:

برای تعویض دکوراسیون منزل حتما لازم نیست هزینه‌ی زیادی را متحمل شد. با کمی سلیقه و پیدا کردن یک نجار خوب می‌توان طرح مورد نظر را به نجار پیشنهاد داد و با استفاده از تخصص نجار به هدف مورد نظر دست پیدا کرد. با ساخت وسایل تزئینی، درب و پنجره، میزهای کوچک و بزرگ، انواع کمد و قفسه‌های چوبی به کمک نجار و استفاده از چوب‌های مرغوب می‌توان فضای اطراف را به زیباترین شکل ممکن طراحی و اجرا کرد. برای پیدا کردن نجاری خبره و باتجربه که مورد اعتماد باشد باید با دقت عمل کرد.

 

چه عواملی روی هزینه نجاری موثر است؟

ساخت یک صندوق چوبی، تا انواع کمد و میز و حتی گاهی از اوقات مبل و تخت از جمله محصولاتی هستند که نجارها می سازند. عوامل مختلفی در قیمت نهایی محصولات سفارشی شما دخیل هستند.

نوع طرح سفارشی:

طرح های مختلف بسته به میزان پیچیدگی و جزئیاتی که دارند می توانند قیمت های مختلفی داشته باشند.

نوع چوب:

نوع چوب مصرفی هم می تواند عاملی مهم در قیمت نهایی ساخت محصول چوبی شما باشد. انواع چوب های سفید، روسی، گردو، راش، بلوط و غیره ویژگی ها و قیمت های مختلفی دارند.

 

نجاری در شیراز

نجاری در شیراز خدمات نجاری در شیراز آموزشگاه نجاران شیراز

در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 6 Average: 5]

مارس 26, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
آموزش هنگ درام در شیراز x بخوانید...