منوی سایت

مشاوره شیراز

بازدیدها: 473

بهترین مشاوره شیراز

آیا تا به حال به یک مشاوره شیراز مراجعه کرده اید؟ یا میدانید که مراحل مشاوره در شیراز چیست؟ برای اطلاع از مراکز مشاوره در شیراز و استان فارس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. بهترین مشاور در شیراز کیست؟ به معرفی مشاوران برتر شیراز همچنین مرکز مشاوره در شیراز میپردازیم. برای اطلاع از اسامی روانشناسان بالینی در شیراز مطلب زیر را مطالعه نمایید.

 

مشاوره شیراز به چه معناست؟

مشاوره شیراز | مرکز مشاوره در شیراز

 

مشاوره شیراز جریان فعالی است بین مراجعه کننده و مشاور که از طریق مشاوره مراجعه کننده نحوه برقراری ارتباط با دیگران را می‌آموزد. شیوه‌های معقول برای ارضای نیازها را آموزش می بیند. احساسات ناشناخته‌ خود را می‌شناسد؛ اطلاعات وسیع و عمیقی درباره خودش به دست می‌آورد. پس از شناخت دقیق خود اهداف خود را می شناسد و چگونگی رسیدن به آن‌ها را برنامه ریزی می کند. از این دیدگاه، اعتقادات و نگرش‌ها و رفتار و در نهایت شیوه زندگی فرد از طریق مشاوره دگرگون می‌شود.

 

ریشه واژه مشاوره چیست؟

مشاوره، کلمه‌ای عربی و یک مصدر است. معنای واژگانی آن، مشورت کردن و اقدام به تشکیل شورا و مشورت با دیگران است. مشاوره دارای ابعاد و انواع بسیار و گسترده‌ای است، به طور عمومی‌ مشاوره تخصصی از رشته ها و مهارت های زیر مجموعه روانشناسی است.

 

مفهوم مشاوره شیراز چیست؟

مشورت و دریافت کمک اطلاعاتی دربارهٔ یک موضوع است که بین مراجع (کمک‌گیرنده) و متخصص (مشاور) انجام می‌گیرد. مشاوره در شیراز در موضوعات و زمینه‌های مختلف علمی و برای اهداف گوناگون انجام می‌شود که در میان مردم، بیشتر جنبهٔ روان‌شناختی آن (مشاورهٔ روان‌شناسی) معروف است که هدف از آن بهبود وضعیت روحی–روانی و کیفیت‌بخشی به زندگی مراجع از جهت روانی‌است. مشاور، در مشاوره‌های خانواده، شغلی، تحصیلی و توان‌بخشی نیز از مهارت‌های روان‌شناختی کمک می‌گیرد. مشاوره اطلاعاتی و مشاوره ژنتیک نیز از انواع مشاوره‌ اند که ارتباط مستقیم و مشخصی با روان‌شناسی ندارند.

مشاوره شیراز می‌کوشد تا با بهره‌گیری از صلاحیت‌های علمی و تجارب شغلی خود، مراجع را در شناخت امکانات و کسب بینش بیشتر در جهت حل مشکلاتش یاری دهد.در مشاوره نباید صرفاً حل مشکلات آنی مراجع مد نظر باشد، بلکه نقش اصلی و اساسی مشاوره ایجاد وتوسعه اعتماد به نفس و استقلال و افزایش قدرت مبارزه با مشکلات و گسترش رشد فکری مراجع است.

 

علت مراجعه به مشاور در شیراز

مشاوره شیراز | اسامی روانشناسان بالینی شیراز

همه ما غالباً در معرض مشکلات و مسائلی قرار می‌گیریم که به دلیل محدود بودن دانش و تجربیاتمان به همفکری با دیگران نیاز پیدا می‌کنیم. می‌دانید که حتی با ثبات‌ترین افراد نیز گاهی از بحرانهای عاطفی مصون نیستند.تحولات و تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد. مانند قبولی در دانشگاه، ازدواج، دور شدن از خانواده و دوستان، بیماری و از دست دادن آنهایی که دوستشان داریم. گاهی ما را دچار تردید، نگرانی، تعارض و حتی بحران می‌سازد.لازم به ذکر است هنگام سازش با محیطی جدید و تجربه‌ای نو، داشتن احساسات فوق تا حد طبیعی است اما اگر این احساسات منفی از حد طبیعی بیشتر شود، می‌تواند باعث کاهش تمرکز آرامش و سلامت جسم و روان گردد.

 

ارتباط بین مشاوره شیراز و کمک کردن به دیگران

مشاوره يكی از تخصص هایی است که باید فرد عاشق کارش باشد. مشاور شدن یک شغل نیست یک عشق است. در طي فرايند مشاوره، فردی كه نياز به دریافت مشاوره دارد(مُراجع) و فردی كه حمايت مراجعه کننده را به عهده دارد را(مشاور) نامیده می شود.

 

مشاور کیست و ویژگی های اصلی یک مشاور در شیراز چیست

مشاور شیراز | بهترین مشاور شیراز

 

مشاوره خوب در شیراز چه ویژگی هایی دارد؟

  • مشاور در شیراز باید از محدودیت ها و توانایی های خود آگاه باشد.
  • مشاور خوب در شیراز باید از سلامت جسمانی و روانی بهرمند باشد.
  • مشاور به دیگران احترام می گذارد و مهربان، صمیمی و رازدار است.
  • مشاور خوب در شیرازخدمت صادقانه و خالصانه به هم نوع را مد نظر قرار دهد.
  • بهترین مشاور شیراز به انسان ها و حل مسائل و مشکلات آن ها علاقمند است.
  • مشاور خوب باید بتواند عقاید و نظراتی را که خود به آن ها معتقد نیست را، تحمل کند.
  • صبور باشد و در روابطش با دیگران به طور انعطاف پذیرانه ای عمل کند. در روابط خود نخواهد کسی را به تبعیت از خویش مجبور کند.
  • مشاور در شیراز باید باهوش باشد و به صراحت و فصاحت صحبت نماید. بتواند به خوبی استدلال کند و مطالب را به درستی بفهمد و درک کند.
  • بهترین مشاور شیراز به مطالعه کردن و افزایش مهارت ها و دانش خود علاقمند است و همچنین در جریان جدیدترین مطالب علمی زمینه کاری خود قرار داشته باشد.
  • مشاور خوب در شیراز در زمینه های روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت، جامعه شناسی، امکانات شغلی و تحصیلی و بهداشتی جامعه آگاهی کافی داشته باشد.

 

مفهوم مشاور خانواده در شیراز

مشاوره شیراز | مشاور خانواده در شیراز

 

مشاوره خانواده یکی از انواع و شاخه های مشاوره در شیراز رشته است. مشاوره خانواده مشاوره خانواده، فرآیندی است که روابط متعادل و سالم بین اعضای خانواده را برقرار می کند. از طریق مشاوره خانواده آرامش و آسایش اعضای خانواده تامین می شود.

 

مشاوران شیراز چه تعریفی از خانواده می کند؟

خانواده معمولا از زن و مرد و تعدادی فرزند که روابطی بین آنان حاکم است، تشکیل می شود. ممکن است. روابط بین زن و مرد، پدر و فرزندان، مادر و فرزندان و فرزندان با یکدیگر مختل گردد و برای تمام اعضای خانواده مشکلاتی به وجود آورد. راهنمایی و مشاوره خانواده با ارائه روش های صحیح تربیتی، به ایجاد تعادل و رابطه سالم و سازنده بین اعضای خانواده اقدام می کند.

 

آیا مشاوره شیراز موثر است؟

تحقیقات صورت گرفته نشان داده اند که مشاوره در درمان اضطراب و افسردگی، بسیار موثرتر از قرص و یا دارو درمانی است. البته روش نوروفیدبک هم می تواند مفید باشد.همچنین این مشاوره تاثیری برابر با درمان از طریق داروها دارد و حتی در برخی مواقع تاثیر بهتری دارد و بیشتر طول می کشد.

 

لیست مراکز مشاوره شیراز

نام مرکز مشاوره شیراز

آدرس مرکز مشاوره شیراز

تلفن مرکز مشاوره شیراز

مرکز مشاوره روانشناسی باران شیراز شیراز، خیابان فلسطین، کوچه 5، ساختمان پارت، طبقه سوم، واحد9. 07132321128
مرکز مشاوره روانشناسی آوای فرشته شیراز چهار راه قصردشت، ایمان شمالی، کوچه 28 ایمانی شمالی، فرعی 4/28 درب سوم سمت چپ. 09173096723
مرکز مشاوره روانشناسی دانشگاه شیراز شیراز، خیابان نشاط، جنب تعاونی مصرف کارکنان دانشگاه شیراز. 071332336959
مرکز مشاوره روانشناسی راستی شیراز، خیابان معالی آباد، روبروی پارک ملت، جنب شیرینی آلما، ساختمان طوبی ۴، واحد ۴. 07136277171
مرکز مشاوره روانشناسی راه سبز زندگی شیراز، بیست متری سینما سعدی، جنب بیمارستان شفا. 07132346644
مرکز مشاوره روانشناسی صنعت نفت شیراز پل باغ صفا، مجتمع پژهان، طبقه ۷، واحد ۱۴. 07132295939
مرکز مشاوره روانشناسی ساره بهزادی پور خیابان ملاصدرا، خیابان جمالی، ساختمان شیراز مهر، طبقه ۴. 07136472570
مرکز مشاوره روانشناسی شهره دالکی شیراز، فلکه دانشجو، ساختمان پزشکی ارم. 07132273725
مرکز مشاوره روانشناسی قاسم نظیری خيابان توحيد، مرکز تجاری شهر، طبقه ۳ 07133234498
در مورد این پست نظر بدهید
[Total: 3 Average: 5]

فوریه 18, 2020
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه
آخرین دیدگاه‌ها
ثبت و تبلیغات رایگان کسب و کار شما!
درمان پارکینسون در شیراز x بخوانید...